• După SUA, urmează Asia
Compania germană "Henkel" plănuieşte să-şi extindă în acest an, prin achiziţii, operaţiunile derulate în Asia. Asta, după expansiunea de anul trecut, în SUA. În 2004, "Henkel" a cheltuit aproape 3,66 miliarde de euro pe achiziţiile din Statele Unite.
În acest fel, compania urmăreşte să se menţină pe poziţie, în condiţiile în care situaţia de pe plan intern nu este una tocmai bună. Anul trecut, profiturile realizate în Germania au scăzut din cauza consumul redus al populaţiei. În schimb, profiturile realizate pe piaţa americană au crescut cu mai mult de 75%. La nivel global, "Henkel" a obţinut un profit brut de 10,6 miliarde de euro, în creştere cu 12,3% faţă de anul anterior. Vînzările totale ale grupului au fost de 10,6 miliarde de euro, două treimi provenind din Europa. Aproximativ 20% din vînzările "Henkel" pe 2004 au fost realizate în America de Nord, faţă de 12% în 2003. Pentru anul în curs, "Henkel" aşteaptă ca 25% din vînzările sale să fie realizate în America de Nord. În Asia, compania germană a realizat aproximativ 7% din cifra de afaceri, în 2004.
Pentru anul viitor, "Henkel" pregăteşte 3.000 de disponibilizări, care vor aduce economii de 125 milioane de euro anual, începînd cu 2007. Compania germană produce detergenţi, cosmetice şi adezivi.