Interesul investitorilor pentru industria HoReCa este în creştere: Zece investitori tip angel şi fonduri private au participat la Pitching Day şi au urmărit pitch-urile celor opt start-up-uri care au absolvit cea de-a doua ediţie a acceleratorului HoReCa Business Accelerator, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Printre fondurile de investiţii, investitori tip angel şi platformele de finanţare care au participat la HoReCa Business Accelerator: Pitching Day se numără Dragos Rosca (Delta Asset Invest), Cristian Munteanu (Early Game Ventures), Cristian Negruţiu (Sparking Capital), Alexandru Sârbu (Seedblink), Liviu Munteanu (Founders Bridge), Răzvan Gheorghiu Testa (co-fondator Ţuca Zbârcea şi Asociaţii) şi Bogdan Stanciu, CEO Bit Soft.
Start-up-urile şi-au prezentat planurile de afaceri şi au solicitat finanţări cuprinse între 40.000 euro şi 150.000 euro.
Acceleratorul HoReCa Business Accelerator a fost dezvoltat de Hospitality Culture Institute şi a constat în 6 săptămâni de workshop-uri în care au fost implicaţi 32 de traineri şi mentori.
"Ne-am bucurat să vedem că investitorii au răspuns cu interes invitaţiei noastre, participând în număr mare la Pitching Day-ul HoReCa Business Accelerator. Este un semnal că există un interes în creştere pentru investiţii în această industrie şi nu am nicio emoţie că ospitalitatea românească ne va surprinde post-pandemie cu concepte inedite de mare succes," afirmă Robert Agarici, coordonator HoReCa Business Accelerator.
Dintre antreprenorii care au absolvit a doua cohortă a HoReCa Business Accelerator, şapte sunt la nivel start-up şi o echipă la nivel de idee de afaceri, patru sunt business-uri de tehnologie, două care oferă servicii şi două din domeniul producţiei.
A doua cohortă, dedicată start-up-urilor cu un model sau idee de afacere inovatoare în concepte dedicate sectorului HoReCa a generat un interes masiv în rândul antreprenorilor: au fost 120 aplicaţii în întreaga ţară, în creştere cu 100% faţă de numărul de aplicaţii înregistrate la prima ediţie din 2020.
Digitalizarea industriei HoReCa a reprezentat o direcţie strategică în cadrul celei de-a doua ediţii a HoReCa Business Accelerator, program care, alături de UniCredit Bank şi Unicredit Leasing, a oferit şi trei granturi de câte 5000 de euro pentru digitalizarea afacerilor înscrise, câştigate de Ovidiu Katai şi Paul Moca (FlatWhite Properties), Cristian Cîrloganu (Tonic Blend - Kombucha) şi Silvia Şerban şi Andreea Ştefănucă (Wild Aqua).
"Educaţia continuă a antreprenorilor reprezintă una dintre cheile prin care afacerile româneşti îşi pot creşte nivelul de competitivitate şi ne bucurăm că putem sprijini acest deziderat, inclusiv prin intermediul proiectului HoReCa Business Accelerator. În acelaşi sens, o altă cheie este reprezentată de digitalizarea afacerilor, un proces ireversibil cu beneficii multiple pentru întreaga economie, spune Anca Ungureanu, Director Identitate şi Comunicare UniCredit Bank.
De asemenea, în cadrul programului HoReCa Business Accelerator, Bit Soft a oferit 3 granturi de câte 3.500 euro, ca discount la achiziţia produselor software şi hardware ale companiei.
Nu în ultimul rând, Hospitality Culture Institute a oferit un grant de 2000 euro pentru cel mai bun Pitch de Finanţare, câştigat de George şi Florin Borşaru, co-fondatori BCheese.
Printre trainerii şi mentorii HoReCa Business Accelerator se numără Tinu Sebeşanu - COO Impact Developer & Contractor, Dan Isai - CEO Salad Box, Andreea Petrişor - CEO foodpanda, Radu Savopol, fondator 5 to go, Paul Voicu, Managing Partner FranchWise, Jerry Dauteuil, General Manager Jerry's Pizza, Utku Ogrendil - CEO SIBS, Dragoş Doroş, Partener KPMG România.