IKEA România a înregistrat rezultate pozitive în anul fiscal 2023, cu o creştere totală de 14,1% în materie de vânzări, în comparaţie cu anul precedent, ajungând la o cifră de afaceri de peste 1,2 miliarde de lei şi la peste 22 de milioane de produse vândute în toate unităţile, conform unui comunicat remis redacţiei
Conform comunicatului, de asemenea, IKEA a înregistrat creşteri considerabile în anul fiscal 2023 (1 septembrie 2022 - 31 august 2023) şi în materie de vânzări online, cu o creştere de 6% faţă de anul fiscal 2022, confirmând astfel încă o dată tendinţa consumatorilor de a prefera achiziţiile online. Totodată, 2023 a fost şi anul în care IKEA Timişoara şi-a deschis oficial porţile, contribuind semnificativ la îmbunătăţirea performanţei afacerii. Noul magazin a marcat un pas esenţial pentru companie în atingerea obiectivului său de a fi mai aproape de cât mai mulţi oameni, atât pentru IKEA România, cât şi pentru IKEA Europa de Sud-Est.
"Mă bucură deosebit de mult faptul că anul fiscal 2023 a fost un an de creştere pentru IKEA România. Odată cu deschiderea IKEA Timişoara, am reuşit să facem încă un pas important în misiunea noastră de a crea o viaţă mai bună pentru cât mai mulţi oameni.", a declarat Violeta Neniţă, Market Manager, IKEA România.
Produsele de mobilier rămân în topul preferinţelor clienţilor, raportul dintre vânzările de mobilier şi cele de accesorii fiind de 64% pentru mobilă şi 36% pentru accesorii. Vedetele în rândul produselor IKEA din ultimul an fiscal au fost gama de accesorii de mobilier KOMPLEMENT, cu un număr impresionant de 645.960 de articole vândute, şi gama de farfurii OFTAST, cu un total de 2.103.429 de articole care au ajuns în locuinţele clienţilor. Au fost apreciate în special farfuriile OFTAST de 25 cm, cu 985.819 bucăţi vândute, suficient de multe pentru a depăşi în înălţime Muntele Everest dacă ar fi aşezate unele peste celelalte. Iar scaunele albe ADDE s-au dovedit a fi şi ele la mare căutare, întrucât nu mai puţin de 26.156 de unităţi şi-au găsit locul perfect la mesele clienţilor.
În anul fiscal 2023, magazinele IKEA s-au bucurat de o atmosferă plină de viaţă, mulţumită celor 5 milioane de vizitatori. Website-ul IKEA a fost, la rândul său, un punct de întâlnire virtual foarte popular, înregistrând 27 de milioane de vizite şi peste 381 de mii de comenzi online.
"În continuare, ne propunem să explorăm noi formate care să ne permită să rămânem o companie accesibilă, convenabilă şi sustenabilă atât astăzi, cât şi în viitor, dezvoltând mediul omnichannel şi investind în accesibilitate.", a adăugat Violeta Neniţă.
Datorită rezultatelor pozitive din anul fiscal 2023 şi stabilizării lanţului de aprovizionare global, IKEA România reuşeşte să îşi păstreze angajamentul din viziunea sa principală de business - anume de a oferi soluţii de amenajare funcţionale, de bună calitate şi sustenabile, accesibile pentru cât mai mulţi oameni. IKEA îşi propune astfel să menţină preţurile la un nivel cât mai scăzut posibil, luând în considerare impactul major pe care îl au costurile de trai asupra tuturor. Pentru a-i ajuta pe clienţi să îşi valorifice la maximum locuinţele, începând cu luna septembrie IKEA a continuat reducerea preţurilor unora dintre cele mai populare produse şi caută soluţii pentru a investi şi mai mult în preţuri în viitor. Pe tot parcursul anului, compania va investi peste 5,8 milioane de euro pentru a absorbi costurile şi a asigura preţuri cât mai mici. De la 1 noiembrie, peste 900 de produse îndrăgite, precum familiile MALM, BESTA, PAX, vor avea preţuri mai mici în România.