BAT are o contributie totala de circa 11 miliarde de lei (2,2 miliarde de euro)la bugetul de stat sub forma de taxe şi accize, ceea ce înseamnă o creştere a contribuţiilor de 10% faţă de anul 2020, conform unui comunicat remis redacţiei. BAT exportă peste 60% din volumele produse la fabrica din Ploieşti, ţigarete şi consumabile din tutun pentru glo, exportate în pieţe din întreaga lume. BAT asigura peste 3.000 de locuri de muncă în România şi generează alte 30.000 de locuri de muncă indirect, prin lantul de distributie şi aprovizionare.
Potrivit sursei citate, BAT are o cotă de piaţă de peste 50%. Taxele platite de BAT către bugetul de stat au crescut de la an la an. Din 20 de ţigarete vândute legal, 12 reprezintă acciza, 4, TVA-ul si restul, venitul producătorului şi al vânzătorului. Din preţul unui pachet de ţ-igări, aproximativ 80% se îndreaptă către bugetul de stat.
"În cei 25 de ani de prezenţă în România, impactul BAT în economie este semnificativ. Industria tutunului a avut întotdeauna contribuţii importante la bugetul de stat şi ne bucurăm că BAT rămâne nu doar cel mai mare contribuabil ci, mai mult, în 2021 am crescut aceasta contribuţie cu circa 1,25 miliarde de lei faţă de anul precedent. Vom continua investiţiile în România şi demersul nostru de a construi un viitor mai bun prin reducerea impactului afacerii noastre asupra sănătăţii şi prin contribuţii valoroase în economie. Acest lucru este posibil într-un cadru fiscal echilibrat şi predictibil, care poate asigura venituri sustenabile pentru bugetul de stat şi predictibilitate pentru industrie şi consumatori", a declarat Fred Monteiro, Directorul Ariei Europa centrala şi de sud, BAT.
BAT este un investitor strategic în România: investiţiile în fabrica noastră de la Ploieşti au depasit pragul de 500 de milioane de euro de la construcţia sa în 1996. De asemenea, compania investeşte anual circa 1 milion de euro în arta şi cultura din ţară, susţinând festivaluri de muzică şi evenimente culturale.
Compania re în centrul atenţiei sustenabilitatea şi au ca obiectiv reducerea impactului afacerii asupra sănătăţii şi doreşte să încurajeze consumatorii să aleagă produse cu risc redus. Compania are în vedere şi alte obiective de sustenabilitate, precum atingerea neutralităţii emisiilor de carbon în cadrul operaţiunilor noastre până în 2030, se mai arată în comunicat.