Promateris îşi consolidează creşterea înregistrată în anul 2021 şi raportează o cifră de afaceri de 136,3 milioane de lei în primele nouă luni ale anului, cu o uşoară tendinţă de creştere raportat la aceeaşi perioadă a anului anterior, conform unui comunicat remis redacţiei. EBITDA pentru trimestrul trei ajunge la 14.3 milioane de lei.
"2022 a fost un an al provocărilor, ca efect al instabilităţii contextului macroeconomic, dar şi al creşterilor rapide de costuri: materii prime, electricitate, costuri de finanţare. Cu toate aceste dificultati, uşoara tendinţă ascendentă a cifrei de afaceri demonstrează poziţia solidă de piaţă şi confirmă stabilitatea portofoliului de clienţi ai Promateris. Ne-am concentrat eforturile în direcţia eficientizării operaţionale, lucru necesar după ciclul de creştere accelerată din ultimii ani. Planurile noastre de viitor includ o componentă de creştere organică, dar luăm în calcul şi operaţiuni de tipul M&A pentru intrarea pe pieţe noi şi consolidarea poziţiei de lider pe pieţele din CEE. Vom continua investiţiile în direcţia dezvoltării capacităţii de producţie de ambalaje biodegradabile şi compostabile, dar avem planuri şi în direcţia ambalajelor din materiale reciclate (post consumer recycled). Suntem conştienţi de faptul că provocările vor continua, dar în acelaşi timp credem că vor apărea şi multe oportunităţi în piaţă şi suntem pregătiţi să le valorificăm. Suntem încrezători că investiţiile planificate vor conduce la creşterea afacerii, prin atragerea de noi clienţi şi pătrunderea pe noi pieţe, dar şi la creşterea marjei EBITDA, datorită integrării pe verticală prin bio-compounding şi reducerii costurilor prin recuperare, reciclare şi tranziţia către energie verde", a declarat Tudor Georgescu, CEO Promateris.
Potrivit sursei citate, cifra de afaceri din al treilea trimestru din 2022 a ajuns la 136,3 milioane RON. Contextul general de piaţă mai puţin favorabil a fost resimţit în special la nivelul creşterii cheltuielilor operaţionale, având un impact asupra EBITDA, care ajunge la 14,3 milioane RON. Prin natura activităţii sale, Promateris este expusă contextului economic global, impactul asupra rezultatelor sale devenind vizibil pe masura propagării influenţelor negative. Creşterile accelerate ale cheltuielilor (materii prime, energie, cheltuieli de finanţare), dar şi nivelul ridicat al inflaţiei au erodat rezultatul net înregistrat în al treilea trimestru din 2022, acesta ajungând la 3 milioane RON. Reducerea consumului, pe fondul acumulării de stocuri, a contribuit, de asemenea, la încetinirea temporară a ritmului de creştere înregistrat în ultimii ani. Considerăm că un impact major l-a avut şi creşterea abruptă a dobânzilor, în contextul investiţiilor susţinute din ultimii ani pentru dezvoltarea capacităţii de producţie. Marja EBITDA pentru al treilea trimestru din 2022 este de 10,5%, fiind semnificativ peste media industriei, chiar şi în condiţii provocatoare de piaţă, ceea ce demonstrează rezilienta modelului de business, arată capacitatea companiei de a genera valoare şi de a se adapta situaţiilor de piaţă în schimbare. Previzionăm că marja EBITDA va creşte în Q2 2023 ca urmare a operaţionalizării investiţiei de producţie de bio-compound-uri în fabrica din Buftea.
În 2022, Promateris va continua să investească în dezvoltarea capacităţii de bioplastice pentru consolidarea poziţiei de lider regional, dar şi în integrarea pe verticală prin dezvoltarea capacităţii de producţie de granule bio-based. Promateris devine primul jucător din Europa Centrală şi de Est care dezvoltă o capacitate de producţie a materiei prime pentru ambalajele biodegradabile şi compostabile. În 2022 si 2023, compania îşi propune să intre pe pieţe noi din regiune şi să îşi consolideze poziţia pe pieţele cheie din CEE, în care activează.
Promateris urmăreşte diversificarea portofoliului de produse care respectă principiile economiei circulare, prin furnizarea unei palete largi de produse şi servicii dedicate sectorului de retail modern, dar şi zonei de e-commerce. Investiţiile în laboratorul propriu de R&D ne permit dezvoltarea de noi reţete de bio-compound-uri, dar şi utilizarea şi producţia ambalajelor multistrat. În prezent, produsele Promateris sunt utilizate de majoritatea retailerilor locali şi internaţionali care activează în regiune.
Strategia Promateris include dezvoltarea de produse din materiale reciclate (Post Consumer Recycled), aprovizionate de pe plan local. Promateris a lansat pe piaţă brand-ului Looper, noul brand din portofoliul grupului industrial, destinat ambalajelor din materiale reciclate. Acest brand se adresează segmentului retail-ului modern, se menţionează în comunicat.