Innobyte a înregistrat în 2021 o cifră de afaceri de 10,6 milioane lei, în creştere cu 21,24% comparativ cu anul precedent, şi un profit net de 2,7 milioane lei, cu 21,87% peste cifrele din 2020.
În ultimul an, portofoliul de clienţi Innobyte a crescut cu 30% şi a extins colaborările cu cei existenţi. De asemenea, compania a demarat proiecte noi în industria Pharma, un domeniu care a prins avânt în mediul online în ultimii doi ani de pandemie, deschizând, astfel, colaborarea cu o nouă industrie.
"Veniturile Innobyte din 2021 sunt peste obiectivele noastre financiare şi au fost posibile datorită abilităţii echipei şi capacităţii de a prelua clienţi cu proiecte de mare complexitate, care presupun respectarea unor standarde înalte de cod şi securitate" spune Cătălin Şomfălean, CEO Innobyte.
Compania a încheiat anul 2021 cu 39 de specialişti eCommerce, iar pentru anul în curs Innobyte îşi propune să crească numărul acestora până la 50 de colegi, având poziţii deschise pentru programatori Magento 2 şi programatori NodeJS şi ReactJS cu diferite niveluri de experienţă, dar şi pentru specialişti în echipa de Quality Assurance şi Project Management.
Estimări 2022: creştere cu 10% a cifrei de afaceri
În 2022, Innobyte îşi propune creşterea cu 10% a veniturilor, consolidarea poziţiei de dezvoltator de soluţii de top pentru eCommerce şi extinderea capabilităţilor în această direcţie - atât în acord cu trendurile globale în industrie, cât şi din perspectiva platformelor utilizate pentru dezvoltarea magazinelor online.
"Suntem în permanenţă la curent cu ce apare nou în domeniu şi observăm câteva trenduri interesante care vor începe să prindă contur şi în România. Live commerce este un astfel de trend, branduri care includ Live streaming în platformele lor online pentru a-şi creşte vânzările şi a se desprinde de competiţie. Marketplace-urile, magazinele online specializate şi hyper-personalizarea experienţelor de shopping sunt, de asemenea, tendinţe de luat în seamă pe care noi, la Innobyte, suntem pregătiţi să le implementăm în magazinele online din România", a continuat Cătălin Bordei, Managing Partner Innobyte.
Pentru consolidarea poziţiei sale pe piaţă şi extinderea portofoliului de clienţi, compania ia în considerare şi crearea de soluţii eCommerce proprii, dedicate digitalizării IMM-urilor.
O altă prioritate o reprezintă investiţia în oameni şi în consolidarea echipei interne. Anul trecut, Innobyte a luat decizia de a oferi posibilitatea membrilor echipei să lucreze remote pe termen nelimitat, fără a le impune revenirea la birou, reuşind astfel să atragă angajaţi şi din alte oraşe decât Bucureşti.
"Oamenii sunt cea mai importantă resursă a noastră, iar începând cu 2022 intenţionăm să alocăm sume semnificative pentru a ne extinde echipa şi a dezvolta noi competenţe tehnice. Estimăm că vom începe prin alocarea a 10% din cifra de afaceri pe anul în curs către acest demers şi atragerea de noi clienţi. În contextul recentului conflict armat din Ucraina, luăm în calcul inclusiv un program de susţinere a specialiştilor din programare, cărora să le oferim joburi în cadrul Innobyte, cu posibilitatea de relocare în România", spune Cătălin Şomfălean, CEO-ul Innobyte.