Băncile din ţara noastră au soluţionat 90% din cele 362.000 de solicitări de suspendare a ratelor bancare primite de la clienţii personae fizice şi juridice, anunţă un comunicat remis Redacţiei de Asociaţia Română a Băncilor (ARB). Acesta arată că instituţiile de credit de la noi au rezolvat 321.000 de cereri, în primele trei luni de la debutul pandemiei COVID-19.
Până la data de 15 iunie 2020, din cele aproximativ 321.000 de solicitări soluţionate, peste 60% au fost soluţionate în conformitate cu Ordonanţa de Urgenţă 37/2020 şi aproximativ 40% în baza măsurilor de sprijin adoptate de bănci, începând cu luna martie, pentru clienţii afectaţi de efectele pandemiei. Restul solicitărilor se află în curs de procesare. În baza OUG 37/2020, banca analizează solicitarea formulată de client şi în termen de maximum 15 zile de la data primirii solicitării comunică acestuia decizia, arată sursa citată. În cazul aprobării solicitării debitorului, prelungirea duratei contractuale produce efecte de la data comunicării de către client a solicitării de suspendare către bancă.
Clienţii ale căror venituri au fost afectate direct sau indirect de situaţia generată de pandemie au depus cereri pentru suspendarea obligaţiilor de plată lunare din contractele de credit. Astfel, consumatorii persoane fizice au depus un număr de peste 334.000 de solicitări de suspendare a obligaţiilor de plată lunare, ceea ce reprezintă o pondere de aproximativ 22% din creditele în derulare acordate populaţiei. Clienţii persoane juridice au depus aproape 28.000 de solicitări de suspendare a obligaţiilor de plată lunare, aferente unei ponderi de aproximativ 28% din portofoliul total de credite acordate acestei categorii.