"Hennes & Mauritz" AB va reduce probabil dividendul pentru prima dată anul viitor, în condiţiile în care distribuitorul de îmbrăcăminte din Suedia face eforturi ca să atragă cumpărători în magazinele sale.
Compania este aşteptată să-şi diminueze dividendul cu 7,5% pentru anul fiscal 2018, potrivit estimării medii a 27 de analişti chestionaţi de Bloomberg. Aceasta ar fi prima reducere după ce acţiunile H&M au fost lansate la tranzacţionare, în 1974.
În timp ce H&M a reuşit să menţină dividendul la 9,75 coroane suedeze în ultimii ani, reducerea plăţii către acţionari pare să fie inevitabilă, conform Bloomberg, care menţionează că societatea din Stockholm face eforturi ca să ţină pasul cu trecerea la cumpărăturile online, cu sporirea stocurilor de marfă şi concurenţa acerbă din partea rivalilor, precum lanţul Zara, deţinut de "Inditex" SA din Spania, sau gigantul american "Amazon.com" Inc..
În rândul analiştilor chestionaţi, doar unul aşteaptă o majorare a dividendelor pentru 2018, în timp ce zece prevăd o reducere, iar 16 preconizează un dividend neschimbat.
Simon Irwin, analist la "Credit Suisse Group" AG, prognozează o reducere cu 30% a dividendelor companiei.
În acest context, Nils Vinge, şeful departamentului de relaţii cu investitorii din cadrul H&M, a declarat: "Vom veni cu declaraţii în timp util, în legătură cu următorul dividend propus".
Politica dividendelor H&M presupune distribuţia către acţionari a cel puţin jumătate din profit, după impozitare. Prin menţinerea dividendului în acest an, H&M a plătit către investitori aproape tot profitul obţinut în ultimul an.
Dar, pe măsură ce H&M creşte cheltuielile cu platforma sa online, este posibil să nu aibă suficienţi bani din operaţiuni ca să menţină un asemenea nivel de plată. În plus, analiştii se aşteaptă ca profitul companiei să scadă cu aproximativ 10% în acest an.