Vânzările Hennes & Mauritz AB (H&M), al doilea retailer de îmbrăcăminte la nivel mondial, au crescut peste aşteptări în perioada iunie - august 2018, eforturile de a concura cu firmele care vând online fiind încununate de succes, transmite Reuters, potrivit Agerpres.
Acţiunile H&M au urcat cu 8,8% la Bursa de la Stockholm, luni dimineaţă, după publicarea rezultatelor financiare. Dar compania, care are peste 4.700 de magazine la nivel global, a avertizat că introducerea unui nou sistem logistic pentru accelerarea livrărilor va afecta vânzările şi va majora costurile pe pieţele sale importante, cum ar fi SUA, Franţa, Italia şi Belgia.
Vânzările H&M în monedă locală, inclusiv TVA, au crescut cu 4% în perioada iunie - august 2018, în timp ce analiştii intervievaţi de Reuters se aşteptau la un avans de 1,9%.
Excluzând TVA, vânzările au înregistrat o expansiune de 9%, la 55,8 miliarde de coroane suedeze, depăşind estimările privind un avans de 5,5%, la 54 de miliarde de coroane suedeze. Cea mai mare rivală, compania Inditex, a anunţat săptămâna trecută o creştere a profitului net la 1,41 miliarde de euro în perioada februarie - iulie 2018, în linie cu estimările, şi o expansiune a vânzărilor de 3%, la 12 miliarde de euro.
H&M se confruntă cu creşterea concurenţei pe piaţa din Europa, după ce tinerii au preferat să facă achiziţii de la retailerii online, cum ar fi Asos şi Zalando.
Grupul suedez are opt branduri: H&M, COS & Other Stories, Monki, Weekday, Cheap Monday, Arket şi H&M Home.
Primele magazine H&M din România au fost inaugurate în primăvara anului 2011. Compania H&M (Hennes & Mauritz) a fost înfiinţată în 1947, în Vasterls, Suedia.