Divizia de eCommerce a Zitec a înregistrat în prima jumătate a anului 2022 o creştere cu peste 100% a cifrei de afaceri, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, conform unui comunicat de presă transmis redacţiei.
Potrivit sursei citate, cu o experienţă de peste 19 ani în dezvoltarea de soluţii business, Zitec oferă servicii de eCommerce pentru clienţi importanţi din România, precum şi din alte ţări din Europa. În portofoliul companiei se regăsesc branduri bine cunoscute în România precum Flanco, Brico Depôt, iELM sau NOD. Începerea unui parteneriat cu Agrii România - furnizor de tehnologii performante şi servicii agronomice, dar şi investiţia în consolidarea parteneriatelor strategice cu Adobe (Magento) şi platforma enterprise de comerţ digital VTEX, sunt unele dintre mişcările importante de business ale diviziei de eCommerce din prima jumătate a acestui an.
"Sectorul de eCommerce este unul dintre cele mai dinamice şi performante din economie. Asistăm la maturizarea pieţei, unde, după creşterea robustă alimentată de un număr mare de cumpărători online, tot mai multe companii îşi adaptează operaţiunile de business şi experienţele de cumpărare la nevoile şi aşteptările consumatorului digital. Prin experienţa noastră în livrarea de soluţii de eCommerce pentru companii de top, venim în sprijinul retailerilor cu exemple de bune practici şi informaţii care să îi ghideze în procesul de transformare digitală şi îi ajută să devină mai competitivi" transmite Alexandru Dobre, Head of eCommerce, Zitec.
Potrivit reprezentanţilor Zitec, în ultima perioadă a existat un interes în creştere din partea companiilor pentru migrarea către platforme de eCommerce flexibile şi competitive. Peste 80% dintre clienţi au optat pentru soluţii de eCommerce integrate, capabile să susţină un număr mare de produse şi vizitatori concurenţi pe site şi care permit modificări rapide în funcţie de nevoile de business. Dezvoltarea de servicii inovatoare pe zona de plăţi şi livrare, modulele software personalizate şi diverse integrări care facilitează adoptarea unei strategii omnichannel s-au regăsit, de asemenea, printre cele mai frecvente solicitări venite din partea magazinelor online.
Tot mai mulţi retaileri se adaptează noilor tendinţe din eCommerce pentru a maximiza experienţa digitală oferită clienţilor. Comerţul conversaţional continuă să se dezvolte odată cu utilizarea accentuată a aplicaţiilor de chat live şi a chatbot-urilor pentru cumpărături online. Conform Spectrm, platformă de marketing conversaţional, 67% dintre europeni folosesc aceste canale pentru a comunica mai rapid cu brandurile despre produsele şi serviciile lor şi pentru a se documenta înainte de achiziţia finală. Pe acelaşi trend ascendent, live shopping-ul devine parte integrantă a strategiilor tot mai multor companii, având în vedere creşterea de 86% la nivelul consumatorilor europeni care au cumpărat articole în urma unor astfel de sesiuni, arată un studiu Statista.
Diversificarea serviciilor de plată prin implementarea unor metode inovatoare precum Buy Now, Pay Later (BNPL) - unde aplicaţiile de acest fel au înregistrat doar în Europa aprox. 10 milioane de descărcări în prima jumătate a anului conform unui studiu al platformei de analiză SensorTower -, dar şi platformele de marketplace sau de tip dropshipping sunt printre soluţiile inovatoare adoptate de companii pentru a rămâne competitive.
Conform reprezentanţilor companiei, şi în acest an s-au continuat eforturile de creştere susţinută a echipei prin atragerea de oameni talentaţi şi pe dezvoltarea continuă a competenţelor tehnice atât din cadrul echipei de eCommerce, cât şi din afara ei. Astfel, în perioada aprilie-iulie, compania a desfăşurat un program de internship ce a oferit participanţilor posibilitatea de a deprinde cunoştinţe de PHP, Magento 2 şi oportunitatea de a implementa un proiect pe platforma Magento. În perioada următoare, compania continuă procesul de recrutare cu posturi disponibile precum PHP Magento Developer, Senior PHP Magento Engineer, sau VTEX Developer.