MAMBricolaj, lanţ românesc de magazine de materiale şi accesorii pentru mobilă, listat pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti (BVB), a încheiat primele nouă luni ale anului cu o cifră de afaceri de 41,520 milioane de lei, în creştere cu 8,21% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, conform unui comunicat transmis redacţiei.
Potrivit sursei citate, consolidarea veniturilor într-un context economic dificil, dominat de creşterea preţurilor la utilităţi concomitent cu un nivel ridicat al inflaţiei, demonstrează calitatea serviciilor oferite clienţilor, profesionişti şi retail, de către companie.
Dezvoltarea reţelei de magazine existente, investiţiile în noi locaţii şi oportunităţile M&A rămân prioritare pentru companie, dar în corelare cu o abordare precaută, ţinând cont de condiţiile de piaţă în care compania activează.
Din cele trei unităţi pe care retailerul le deţine în Bucureşti, magazinul Morarilor este cel care a avut cea mai mare contribuţie la rezultatele obţinute, de 46,72% în cifra de afaceri realizată, înregistrând vânzări nete de 19,39 milioane lei. Magazinul Luică, al doilea magazin al reţelei a generat vânzări nete de 15,53 milioane lei, (37,3% în cifra de afaceri totală). Magazinul Ghencea, deschis la finalul lunii martie 2021, a contribuit cu 4,24 milioane lei (10,2%) în cifra de afaceri realizată pe primele nouă luni ale anului în curs.
De remarcat şi avansul înregistrat de divizia online a reţelei care a generat vânzări de 2,34 milioane de lei, reprezentând 5,77% din total vânzări nete. Performanţele diviziei online sunt cu 56,6% mai mari comparativ cu vânzările generate în perioada similară din 2021.
EBITDA la nouă luni 2022 este în valoare absolută de 2,027 milioane lei şi reprezintă 4,88% din veniturile nete realizate în perioada la care ne raportăm faţă de EBITDA bugetat care era de 2,056 milioane lei, adică 4,6% din vânzările nete bugetate pentru trimestrul al treilea.
"Perioada dificilă actuală, în care criza energiei s-a suprapus peste cea a creşterii preţurilor, ne-a determinat să ne adaptăm din mers planurile pentru a veni atât în întâmpinarea clienţilor cât şi a angajaţilor MamBricolaj. După un prim semestru cu o creştere de peste 11% faţă de perioada similară din 2021, rezultatele trimestrului al treilea poartă amprenta contextului volatil pe care îl traversăm şi care prezintă incertitudini pentru perioada următoare. Chiar şi într-un astfel de climat, am reuşit să menţinem performanţele companiei la un nivel satisfăcător. Creşterile record pe care le-am înregistrat în trimestrele şi anii anteriori - "double-digit" la vânzări- s-au temperat, dar printr-un management eficient şi un răspuns prompt la dificultăţi, păstrăm rezilienţa companiei pentru a livra performanţele de lichiditate, profitabilitate şi vânzări în concordanţă cu marile provocări economice existente", a declarat Cristian Găvan, fondator şi acţionar majoritar al reţelei MAMBricolaj.
În primele 9 luni ale anului, MAMBricolaj a realizat 232.764 de tranzacţii la nivel de reţea, cu 4,1% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului 2021. Numărul clienţilor a fost mai mare cu 5,4%, iar media bonului pe client a fost de 355 de lei, cumulat în magazinele fizice şi online, valoare de asemenea în creştere cu 2,6%.
Ca urmare a dificultăţii de a găsi personal specializat în Bucureşti şi pentru a susţine dezvoltarea reţelei şi deschiderea de noi unităţi în oraşele mari, MAMBricolaj a majorat semnificativ nivelul de salarizare a personalului angajat în magazine raportat de la S1 2022 la T3 2022 (investiţie în marjă, aproximativ 1% la nivel de EBITDA perioada) pentru a susţine atât nivelul de retenţie adecvat cât şi de a atrage oameni noi/ sau lucrători din Asia, necesari pentru a susţine dezvoltarea reţelei şi deschiderea de noi locaţii.
De asemenea, până în a doua jumătate a anului 2023, compania va implementa un plan de recompensare a persoanelor cheie din Societate cu acţiuni ale Societăţii, prin acordarea de opţiuni, "MAM - STOCK OPTIONS PLAN", cu scopul recompensării fidelităţii acestora şi creşterea gradului de retenţie la nivel de reţea de magazine.
"Având în vedere situaţia internaţională dominată de războiul din Ucraina, dar şi inflaţia accelerată coroborată cu criza energetică şi creşterile de preţuri, credem că piaţa de construcţii, mai ales cea de construcţii noi, va fi afectată semnificativ până la sfârşitul acestui an, dar mai ales anul viitor. Estimăm că segmentul de piaţă pe care activăm noi, cel legat de amenajări interioare, accesorii mobilier, finisaje şi renovări, va fi impactat mai puţin şi ne vom putea menţine ritmul actual de creştere pentru trimestrul 4 şi întreg anul 2022. La momentul acestui raport, conducerea compania consideră că are un plan realist de consolidare a poziţiei de piaţă pentru 2022 şi care, în caz de necesitate, poate fi adaptat şi ajustat corespunzător cu resursele financiare şi operaţionale disponibile", a mai spus Cristian Găvan, preşedintele Consiliului de Administraţie al MAMBricolaj.
Principalele obiective şi direcţii de acţiune pe termen mediu şi scurt (2022-2023) sunt creşterea componentei online ca pondere şi valoare absolută în cifra de afaceri a companiei, consolidarea financiară şi eficientizarea operaţională la nivelul reţelei de magazine, diversificarea gamei de produse şi servicii, creşterea productivităţii şi calităţii personalului din magazine şi continuarea planului de dezvoltare şi expansiune în funcţie de contextul actual de piaţă şi resursele disponibile, se precizează în comunicat.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.11.2022, 15:57)
Domnul din imagine scria in memorandumul de listare ca face profit anul asta 8 M ron si 10 la anul. Pe proiectiile astea a strans banii. Acum miza este daca face 10% din atat sau merge spre pierderi.
Acum cateva luni dadea interviu aici si ne spubea ca el cumpara la pretul asta de 5-6 lei indemnand voalat pe altii. A luat actiuni de cateva mii de lei dar parca mai bine gratis SOP.
Unde e pretul acum? Pai unde sa fie cu magazinul Ghencea deschis de 18- 20 de luni care vinde sub un sfet din media celorlalte.
Ce plan facuse el sa deschida magazine si sa faca 8 M profit? Bine ca nu le-a deschis ca era pierdere si nu facea nici vanzari 8 M apai profit.
Cam asa s-au facut planurile prezentate la listari. Daca aduni profiturile de la ele luai cladiri de birouri de banii aia, daca le aduni pe alea realizate iei un Trabant tuning.
1.1. la munca cu tine (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.11.2022, 16:54)
stai sa barfesti zilnic companiile de pe aero, e cel mai bun lucru pe care-l poti face cu timpul tau, halal viata
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.11.2022, 17:33)
atat timp cat comenteza pe date reale, nu se poate numi barfa
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.11.2022, 21:47)
Sunt oameni care pierd bani multi din cauza unor indivizi ca Gavan. Cred ca toti acestia au dreptul sa comenteze atunci cand sunt inselati
2. SUCCES
(mesaj trimis de anonim în data de 18.11.2022, 16:03)
domnul Gavan este un manager responsabil
compania este pe profit in conditiile in care altii nu reusesc
cifra de afaceri in crestere, tot mai multi clienti
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.11.2022, 16:19)
Pai chiar responsabil de magazin a fost!
2.2. bravo lui (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.11.2022, 17:07)
are uma din cele mai tari echipe de manament, stie sa construiasca afaceri
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.11.2022, 17:32)
competenta sa fara limite se vede in pretul actiunii. cat are din maxim? -80% cumva?
2.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.11.2022, 17:55)
PER 25 daca fac bugetul chiar si dupa scaderea asta, nu poti contesta ca e o'performanta'
2.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.11.2022, 21:46)
Este cel mai amuzant comentariu pe care il vad. Ce management sa aiba ca si-a bagat in conducere tot neamul. O asteapta acum si pe fata cea mica sa faca 18 ani ca sa o faca si pe ea directoare :)))
2.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.11.2022, 21:57)
Sa-l asculti pe Gavan e ca si cum ai citi ziarul Cancan si ai crede toate stirile. Pai cand anunta cresterile acestea, de ce nu spune ca Ghencea nu a fost de la inceputul anului trecut? De ce nu spune ca desi preturile au crescut cu 30%, Luica si Morarilor ( care probabil acopera si minusurile din Ghencea) sunt pe minus. Asta inseamna ca au pierdut minim 30% dintre clienti. Pt omul acesta am un slogan potrivit: " Votati cu Gavan, Cristian presedinte!!"
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.11.2022, 21:43)
La cat de greu se anunta anul viitor, sa intri cu profit de sub 2%, e cam greu sa prinzi finalul anului. Cu Ghencea care vinde in medie de 460000 de lei cand probabil ar trebui sa vanda de minim 7-800000 ca sa acopere cheltuielile si cu celelalte doua care sunt in scadere fata de anul trecut, cel mai probabil la finalul anului viitor, cuiar daca nu vor anunta asta, Clanul Gavan va fi in cautare de rude pe numele carora sa-si puna averile. Ca o paranteza, am fost trist cand am vandut actiunile cu 5 lei in conditiile in care le cumparasem cu 8 lei si am pierdut mai bine de 1000 de euro dar uitandu-ma la directia in care merge Mam Bricolaj, sunt bucuros ca am pierdut doar 1000 de euro.
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.11.2022, 11:25)
Profiturile sunt prea la limita ca sa faca ce si-a propus: o retea nationala. Orice cafenea , saormerie , magazin de pantofi etc asta viseaza: o retea nationala. Dar sa ne uitam cati reusec, si o sa vedem ca nu e asa de usor. Modelul lor de bussiness e prea slab se vede ca. Bucurestiul e alta piata decat provincia. Poate doar Cluj sau Timisoara daca se apropie. Si n-au experienta decat in Bucuresti momentan(unde fac 2% din CA profit, si nu vorbesc doar de anul asta asa a fost si anul trecut). F f putin tinand cont ca sunt proprietari pe spatii. In Brasov vroiau sa ia in chirie un spatiu dar din fericire pt ei, au renuntat. Na nu stiu care a fost ideea cu MAM dar deocamdata pare rateu.
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.11.2022, 12:00)
ideea a fost ca 2020 e an repetabil pe bricolaj sau alte bunuri care intra in casa
si ca poti tine salarii de mizerie la nesfarsit
despre salarii citim in articol
despre cheltuielile pentru casa sunt tone de info cum lumea nu se mai vede inchisa inyre 4 pereti
despre eficienta extinderii si succesul strategiei citim cautand'Ghencea'
e vorba cu atingerea nivelului de competenta
toti se viseaza regi dar ajung putini chiar si din familii regale nascuti
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.11.2022, 12:58)
MAM e următorul faliment !!! Gavan e vânzător de iluzii și căutător de fraieri . După MAM urmează HUNT + altele
6. fără titlu
(mesaj trimis de Florinel Comănel în data de 19.11.2022, 14:26)
MAM este companie cu viitor stralucit care va creste accelerat si se va extinte in toata Lumea, americanii vor cumpara balamale spunand Bam, Bam thank you MAM
Eu cumpar in continuare, vreau sa il depasesc pe Alexică Mariusică Marianică la detinere
Estimez un dividend de 0.3 bani anul viitor din rezervele de supraevaluare a cotatiei
Firma e solida, daca au nevoie de bani vor lua de la BNR cu dobanda in natura pt ca in natura sunt multi fraieri
6.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.11.2022, 14:34)
Alexe M. M. Incepe sa devina un etalon investitional precum Dede brothers , unde cumpara el noi trebuie sa vindem
Mai cum draq sa cumpari atatea petarde MAM, Nrf, AAP si sa nu le vinzi pana acum , poate e masochist si vrea sa ajunga pe 0 cu ele
Cu nrf va ajunge dupa raportarea t4 la pretul de achizitie dupa 2 ani de bui&hold dar pierderile de la celelalte din ce le acopera