Grupul Teraplast (TRP), procesator de PVC şi producător de materiale pentru piaţa construcţiilor şi instalaţiilor, a înregistrat un profit net, în primele şase luni, de 14,06 milioane lei, faţă de 4,52 milioane lei, valoare obţinută în aceeaşi perioadă a anului trecut, arată un comunicat remis azi redacţiei.
Grupul Teraplast include compania Teraplast, subsidiara Plastsistem, subsidiara Teraglass (începând cu aprilie 2015, anterior activitatea Teraglass fiind organizată ca o linie de business a companiei Teraplast), subsidiara Teraplast Moldova şi Politub (entitate controlată în comun).
Cifra de afaceri consolidată a Grupului Teraplast a înregistrat o creştere de 19% în primele şase luni din 2015, până la valoarea de 164,12 milioane lei. Consolidarea include elementele de venituri şi cheltuieli ale companiilor Teraplast, Plastsistem, Teraplast Moldova şi Teraglass, în procent de 100%, şi nu le include pe cele ale firmei Politub. Aceasta din urmă, fiind entitate controlată în comun, se consolidează doar la nivelul profitului, în procent de 50%.
La nivel individual, compania-mamă Teraplast a realizat un profit net de 11,19 milioane lei, faţă de 1,53 milioane lei în primul semestru din 2014.
"Evoluţia profitului net la nivel individual a fost susţinută în principal de îmbunătăţirea semnificativă a performanţei operaţionale, Teraplast realizând în primele luni din 2015 un profit operaţional în valoare de aproape 12,93 milioane de lei, faţă de 2,73 milioane lei în perioada similară din 2014. Din valoarea realizată din activitatea operaţională, aproximativ 0,5 milioane lei reprezintă venituri din tranzacţii nerecurente. Profitul net a fost de asemenea susţinut de îmbunătăţirea rezultatului financiar, ca urmare a veniturilor obţinute din dividende. În perioada ianuarie-iunie 2015, Teraplast a încasat de la subsidiara Politub dividende în valoare de 1,5 milioane lei, ca urmare a repartizării profitului din anul 2014", potrivit sursei.
EBITDA la nivel de Grup Teraplast este de asemenea în creştere, acest indicator cifrându-se la peste 21,84 milioane lei, raportat la 11,48 milioane lei, în perioada similară din 2014. La nivel individual, compania Teraplast a realizat o EBITDA de 18,94 milioane de lei în primele şase luni din 2015, comparativ cu 2,5 milioane lei anul trecut.
Dorel Goia, Preşedinte al Consiliului de Administraţie Teraplast: "Principalele provocări în prima parte a anului au fost generate de creşterile cu peste 50% ale preţurilor principalelor materii prime, precum şi de disponibilitatea redusă a acestora".
La nivel individual, Teraplast a realizat o cifră de afaceri de 117,93 milioane lei, în creştere cu 14% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Cifra de afaceri a Teraplast din semestrul întâi 2015 nu include pentru perioada aprilie-iunie 2015 veniturile din linia de business tâmplărie termoizolantă, transferul de activitate pe compania Teraglass realizându-se începând cu luna aprilie 2015. Linia de business tâmplărie termoizolantă a avut în primele trei luni din 2015 o contribuţie de 13% în cifra de afaceri totală a Teraplast. Începând cu trimestrul II, veniturile companiei Teraplast sunt generate de trei linii de business, şi anume: instalaţii, granule şi profile tâmplărie.
Evoluţia cifrei de afaceri la nivel de Grup Teraplast a fost susţinută de creşterile înregistrate de pieţele concordante, în primele şase luni ale anului lucrările de construcţii crescând cu peste 10%. Toate liniile de business ale Grupului Teraplast au avut o contribuţie pozitivă în creşterea cifrei de afaceri şi majoritatea au înregistrat creşteri peste evoluţia pieţei, fapt care s-a produs pe fondul câştigării de cota pe piaţă internă şi că urmare a creşterii livrărilor pe pieţele externe cu peste 12%, faţă de perioada similară a anului trecut, conform sursei citate.
În primele şase luni ale anului, datoriile către instituţiile de credit ale Grupului Teraplast au scăzut cu aproape 26%, faţă de perioada similară din 2014. În aceeaşi perioadă, datoriile companiei-mamă Teraplast s-au diminuat cu 22%, raportat la acelaşi interval al anului trecut. În structură, datoriile pe termen lung ale Teraplast sunt mai mici cu 0,54 milioane lei faţă de primul semestru al anului trecut, iar valoarea datoriilor pe termen scurt este redusă cu 10,88 milioane lei.
Creanţele companiei Teraplast sunt în creştere în primele şase luni, pe de o parte pe fondul evoluţiei cu peste 14% a cifrei de afaceri, iar pe de altă parte ca urmare a transferului liniei de business tâmplărie termoizolantă pe compania Teraglass, impactul transferului în valoarea creanţelor fiind de 9,18 milioane lei. La nivel consolidat creanţele Grupului Teraplast au înregistrat o creştere de 23% în prima jumătate din 2015, raportat la aceeaşi perioadă din 2014.
Grupul Teraplast a realizat în primele şase luni din 2015 investiţii totale în valoare de 9,94 milioane lei. Pentru întregul an, Grupul şi-a propus un program de investiţii în valoare de peste 19 milioane lei, cea mai mare parte a acestor sume fiind orientate înspre achiziţia de echipamente.
În martie, Teraplast a decis să participe, în calitate de asociat (51% din capital), la constituirea unei societăţi cu răspundere limitată în Republica Moldova. Scopul acestei acţiuni a fost dezvoltarea prezenţei Teraplast pe piaţă din Republica Moldova şi face parte din strategia companiei de a creşte valoarea exporturilor.
Începând cu luna aprilie 2015, Teraplast a transferat linia de business tâmplărie termoizolantă pe o entitate separată - compania Teraglass. Această companie este deţinută în procent de 100% de compania-mama Teraplast.
Adunarea Generală a Acţionarilor a stabilit în luna aprilie valoarea de 68.000.000 lei, ca limita maximă de îndatorare pe care o poate contracta societatea în exerciţiul financiar 2015.
Facilităţile de producţie ale companiilor din Grup sunt localizate în Parcul Industrial Teraplast, dezvoltat pe o suprafaţă de peste 200.000 mp, în extravilanul municipiului Bistriţa. În perioada 2007-2014 Grupul Teraplast a investit peste 200 de milioane de lei în dezvoltarea şi modernizarea capacităţilor de producţie, dar şi în extinderea portofoliului de produse.