Aquila, cel mai mare jucător din piaţa de distribuţie a bunurilor de larg consum din ţara noastră, a înregistrat un profit net de 12 milioane de lei în primele trei luni ale anului, dublu faţă de cel din primul trimestru al anului trecut, conform raportului companiei publicat, astăzi, pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
Achiziţia companiei Trigor, din prima jumătate a anului 2021, a contribuit cu 1,6 milioane de lei la profitabilitatea Aquila, conform rezultatelor consolidate aferente primului trimestru, se mai menţionează în raport.
Veniturile companiei au înregistrat o creştere de peste 12% în primele trei luni din 2022, până la 469 milioane de lei. Principalele motoare ale evoluţiei sunt reprezentate de creşterea veniturilor din distribuţie şi de achiziţia Trigor, ce a avut un impact de 28 milioane de lei, potrivit societăţii.
Cătălin Vasile, CEO Aquila, a spus: "După ce în 2021 am înregistrat cele mai bune rezultate din istoria noastră, continuăm parcursul pozitiv cu un nou trimestru de creştere. Veniturile din distribuţie au avut un avans de 13%, iar cele din servicii logistice au crescut cu 6%, în acelaşi ritm cu veniturile din serviciile de transport. Putem menţiona şi că marja brută obţinută din vânzarea mărfurilor a crescut cu aproximativ 19 milioane de lei, echivalentul a 2,2 puncte procentuale, influenţată în principal de mixul de produse vândute, precum şi de mixul de canale de distribuţie. Între timp, vom continuă strategia de extindere a afacerii noastre, aşa cum am anunţat la finele anului trecut, când am listat Aquila la Bursă de Valori Bucureşti".
Costul bunurilor vândute s-a ridicat la 344 milioane de lei, cu 10% peste ce cel din primul trimestru al anului trecut. Cheltuielile cu beneficiile angajaţilor s-au ridicat la aproape 52 milioane de lei, în creştere cu 17%, în vreme ce costul combustibilului aferent serviciilor de transport a fost de 16 milioane de lei, cu 31% peste cel din primele trei luni ale anului trecut.
Începând cu data de 6 iunie, Aquila va plăti un dividend de de 0,0442 lei, echivalentul unui randament brut de 6% faţă de preţul curent al acţiunii.
Aquila a fost înfiinţată în noiembrie 1994, ca entitate specializată în servicii integrate de distribuţie de bunuri de larg consum şi logistică. Compania oferă servicii de distribuţie atât în zona retailului tradiţional (en-gross, comerţ local, farmacii şi reţele de farmacii), cât şi pentru lanţurile de hypermarketuri şi benzinării, precum şi HoReCa. Aquila asigură de asemenea şi servicii de logistică şi transport internaţional de mărfuri cu acoperire la nivel european.
Evaluarea bursieră a companiei se ridică la 888 milioane de lei.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.05.2022, 19:01)
Cu un consum în scădere și costuri în creștere (carburanți, salarii), AQ va gâfâi serios vreo doi ani. Trebuie sa facă volum livrări dublu ca să-și tina marjele.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.05.2022, 19:32)
O firma care seamana perfect cu firmele de pe aero. Manipulata in mod flagrant. Capace pe ask fara numar. Market maker BRK si asta explica totul. Adusa pe piata de marele Swiss si iar asta explica totul. La rezultate bune pe scadere majora. Probabil ca Swiss si BRK vor mai lucra si la alte mandate pe IPO uri si plasamente si vor sa aiba un istoric de succes. Vor sa aiba multi clienti pe ce plasamente vor fi in viitorul indepartat si manipuleaza actiunea....in jos. Piata e proasta si fara memorie in opinia unor brokeri.
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.05.2022, 16:47)
Da, ai dreptate , actiunea e trasa in jos intentionat
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.05.2022, 16:51)
Probabil cineva a cumparat/primit actiuni cu discount de 20% la IPO