În primul trimestru din 2022, UNIQA a continuat să îşi dezvolte activitatea, cu obiective clare de creştere durabilă şi îmbunătăţire a experienţei oferită clienţilor, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, UNIQA Asigurări a încheiat primele trei luni din 2022 cu o creştere semnificativă de 34% a volumului vânzărilor de asigurări non-auto, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2021, înregistrând prime brute subscrise în valoare de 12,3 milioane euro, conform IFRS, pentru această linie de activitate. Evoluţia vânzărilor de asigurări de locuinţă şi bunuri, în zona Retail şi asigurări de incendiu şi răspunderi, în zona Corporate a continuat să susţină dezvoltarea companiei pe acest segment strategic.
În ceea ce priveşte asigurările auto, UNIQA Asigurări este alături de clienţi cu soluţiile CASCO de asigurare facultativă. Compania continuă să îşi asume impactul generat de măsurile aplicate constant pentru îmbunătăţirea calităţii portofoliului şi serviciilor pe acest segment. Astfel, la finalul primului trimestru din 2022, volumul vânzărilor CASCO a fost cu 13% mai mic decât cel înregistrat în aceeaşi perioadă din anul anterior.
"Strategia UNIQA pentru dezvoltare durabilă este ghidată de transformare şi decizii curajoase. Anul trecut, am pornit într-o nouă călătorie, cu un focus mai mare pe client şi poziţionarea nevoilor acestuia în centrul activităţii UNIQA. Acţionăm cu respect, transparenţă, integritate şi transformăm toate aceste atribute în acţiuni concrete. Primele rezultate din 2022 ne arată că am continuat să ne îmbunătăţim profitabilitatea şi să creştem pe segmentele unde ne dorim să oferim clienţilor produse şi servicii cu valoare adăugată şi relevante în raport cu nevoile lor de protecţie prin asigurări. Vrem să îi inspirăm pe clienţii noştri, prin modul în care ne comportăm şi prin importanţa pe care o acordăm nevoilor acestora, cu atât mai mult în contextul actual, marcat de numeroase provocări. De aceea, vrem să fim parte din viaţa clienţilor, din cercul lor de încredere şi să rezonăm cu ceea ce îi reprezintă, cu valorile şi aşteptările pe care aceştia le au. Viziunea UNIQA este de a construi o experienţă de 5 stele, pentru a avea cei mai loiali clienţi şi parteneri din piaţă", a declarat Paul Cazacu, Preşedinte Directorat - CEO UNIQA Asigurări.
Rezultatele UNIQA Asigurări de viaţă din primele trei luni ale acestui an indică un volum al primelor brute subscrise din vânzarea asigurărilor de viaţă situat la nivelul de 6,9 milioane euro, conform IFRS, în creştere cu 18%, comparativ cu acelaşi interval de referinţă din 2021. Asigurările de viaţă destinate produselor de creditare şi asigurările de viaţă tradiţionale au avut cea mai importantă contribuţie la aceste rezultate, subliniază sursa citată.
"Soluţiile de asigurare de viaţă de la UNIQA sunt puternic ancorate în realitatea clienţilor şi adaptate unei diversităţi de situaţii, în funcţie de etapele din viaţa acestora. Aducem aceste soluţii tot mai aproape de clienţii noştri, atât prin relevanţa riscurilor acoperite, cât şi prin uşurinţa cu care pot fi accesate, cu ajutorul consultanţilor noştri sau prin intermediul platformelor digitale, dezvoltate alături de partenerii bancari. Evoluţia rezultatelor UNIQA Asigurări de viaţă ne arată că suntem un jucător tot mai relevant în piaţa din România. Continuăm să ne dezvoltăm activitatea, cu prioritatea clară de a oferi clienţilor noştri o experienţă de cea mai bună calitate. Pentru o viaţă mai bună, împreună cu UNIQA", a precizat Mihaela Stroia, CEO UNIQA Asigurări de viaţă.
Volumul total al primelor brute subscrise de UNIQA Asigurări şi UNIQA Asigurări de viaţă în primul trimestru al anului curent a fost de aproape 27 milioane euro, conform IFRS, marcând astfel un avans de 7%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior.
Valoarea profitului net cumulat al celor două companii UNIQA la finalul lunii martie 2022 este de 2,1 milioane euro, conform IFRS, în creştere cu 3,4% faţă de primele trei luni din 2021.
În prima parte a acestui an, UNIQA a mai făcut un pas important pentru a oferi clienţilor săi o experienţă digitală superioară, prin îmbunătăţirile aduse fluxului în cazul asigurării de călătorie. În acest sens, a fost simplificată interacţiunea utilizatorului cu ANA, consultantul digital la achiziţionarea poliţelor de călătorie, atât în website, cât şi în portalul MyUNIQA. Această măsură susţine şi completează strategia de produse şi servicii a companiei, poziţionând în prim plan nevoile clienţilor şi oferindu-le soluţiile optime de protecţie prin asigurare, subliniază sursa citată.
"Eficienţa în modul în care ne organizăm activitatea şi ne definim procesele va fi factorul diferenţiator în viitor, cu valoare adăugată pentru clienţii noştri. În acest scop, continuăm iniţiativele de digitalizare şi inovare şi învăţăm să facem lucrurile mai simplu", a precizat Paul Cazacu, Preşedinte Directorat - CEO UNIQA Asigurări.
Calitatea experienţei oferită clienţilor se reflectă şi în numărul mic de reclamaţii, UNIQA poziţionându-se, în continuare, în rândul companiilor de asigurări din România cu cele mai puţine nemulţumiri adresate de către clienţi. Astfel, în primul trimestru din 2022, UNIQA Asigurări şi UNIQA Asigurări de viaţă au înregistrat un număr total de 58 de petiţii, dintre care 38 unice şi 20 conexe.
UNIQA are o istorie de peste 10 ani în piaţa asigurărilor din România şi beneficiază de peste 200 de ani de experienţă, ca parte dintr-un grup financiar internaţional, cu o prezenţă tot mai puternică la nivel european. Potrivit noului său model de afaceri, compania poziţionează în centrul activităţii nevoile clienţilor, adresate specific pe segmentele Retail, Bancassurance şi Corporate & Affinity, oferind produse şi servicii relevante, accesibile şi inovatoare, la nivelul celor mai înalte standarde de calitate, se mai arată în comunicat.