INATECH Packaging înregistrează după primul semestru al anului 2022 o creştere de 35%, raportată la aceeaşi perioadă a anului 2021.
În 2021 a fost înregistrată o cifră de afaceri la nivel de grup de aproximativ 6 milioane euro, unde au existat creşteri importante în zona ambalajelor ecologice produse din materie primă reciclată.
Din punct de vedere logistic, activitatea grupului INATECH se întinde în prezent pe o suprafaţă totală de 7.000 m2 : 6.500 m2 spaţii de producţie şi depozitare şi 500 mp spaţii de birouri. Din acest total, în Domneşti, Ilfov există 5.500 mp de spaţii pentru depozitare şi producţie, 400 mp de spaţii pentru birouri, iar în Oradea există 1.000 mp spaţii pentru depozitare şi 100 mp spaţii destinate birourilor. La sfârşitul acestui an, compania are în plan să tripleze suprafaţa destinată depozitării în Oradea prin închirierea unor noi spaţii.
Business-ul este împărţit în trei divizii, astfel încât să atingă cât mai multe nevoi ale consumatorului. Prima divizie cuprinde ambalajele pentru protecţie, care are în vedere producătorii de componente auto, de electronice, de mobilier şi cei din zona de aeronautică, e-commerce şi logistică. A doua divizie este orientată către domeniul construcţiilor, unde prin proiectul ISOTECKLINE au reuşit să introducă pe piaţa din România materiale izolatoare profesionale (izolaţii pentru pardoseli, izolaţii reflective, fonice şi acustice, pentru ţevi şi conducte şi benzi perimetrale). A treia divizie este reprezentată de iFOAM AG (parte a grupului INATECH), producător de ambalaje pentru protecţie customizate, cu o vastă experienţă în prelucrarea spumelor tehnice şi a altor materiale plastice sau din carton.
Printre acţiunile INATECH Packaging se remarcă şi un interes sporit în ceea ce priveşte iniţiativele sustenabile. Compania lucrează în prezent la mai multe proiecte pe partea de reciclabilitate, printre care se numără achiziţionarea unui extruder care transformă deşeurile plastice în materie primă, dar şi demararea unui prim proces de autorizare pentru colectarea şi prelucrarea deşeurilor din material plastic. Astfel, folia cu bule de aer eco-friendly realizată din materie primă reciclată a fost principalul produs al anului 2021, când au reuşit să vândă peste 10 milioane m2 pe piaţa din România.
,,Ne-am dorit încă de la început sa devenim cel mai mare furnizor de ambalaje din România, oferind soluţii complete de ambalare. Gama de produse este extrem de diversificată, de la ambalaje pentru protecţie, produse pentru sigilare/paletizare, echipamente pentru depozit şi până la sisteme de ambalare performante care uşurează întreg procesul de pregătire a mărfurilor. În ultimii ani am pus mare accent pe sustenabilitatea produselor, integrând în oferta noastră, articole fabricate din materie primă reciclată,, a menţionat Cristian Bădescu, CEO INATECH Packaging.
Cel mai important sector unde au performat şi unde s-a înregistrat o creştere importantă este cel online, unde în urma investiţiilor în dezvoltarea platformei şi integrarea acesteia cu ERP-ul, compania a ajuns la o valoare a comenzilor de 100.000 euro/lună.
În ceea ce priveşte planurile viitoare ale companiei, aceştia îşi propun o dezvoltare pe plan internaţional, cu un transfer implicit pe partea de e-commerce. În urma cercetărilor de piaţă realizate, au în vedere extinderea exponenţială şi intrarea pe pieţe din ţări precum: Bulgaria, Ungaria şi Republica Moldova. Automatizarea procesului de ambalare bazată cat mai mult pe nevoile clientului reprezintă un alt punct luat în considerare de către companie. Dacă în 2021 ponderea exporturilor în cifra de afaceri atingea un procent de 3%, după primul semestru al anului 2022, aceştia ajung la 5% şi estimează ca până la finalul anului, să atingă la 8%. Pentru anul 2023, îşi propun ca ponderea exporturilor în cifra de afaceri să depăşească 10%.
Prin dezvoltarea proiectului ISOTECKLINE, compania INATECH Packaging a dorit să ofere consumatorilor materiale izolatoare profesionale, fabricate în România, de o calitate premium, certificate internaţional. În contextul crizei materialelor de construcţii, estimările referitoare la evoluţia următorului semestru au fost dificile, întrucât creşterea inflaţiei, a costurilor materiilor prime, a energiei şi transportului au dus la o scădere a numărului de cereri şi de comenzi în cel de-al doilea semestru. Pe de altă parte, scumpirile în lanţ, au condus la îngreunarea activităţii producătorilor şi furnizorilor, dar şi la micşorarea cererii pentru aceste tipuri de materiale.