Cumpărăturile online cu card procesate prin soluţia ePayment(R) în primele şase luni din 2007 au depăşit ca valoare şi număr de tranzacţii pe cele înregistrate în întreg anul 2006. "Dacă tendinţa se va menţine, probabil că vom asista la cel puţin triplarea nivelului pieţei până la sfârşitul acestui an", informează un comunicat al GECAD ePayment.
În perioada ianuarie - iunie s-au plătit online, în magazinele româneşti ce au implementată soluţia ePayment, produse şi servicii în valoare de aproximativ 14,3 milioane euro. Numărul total al tranzacţiilor procesate în magazinele online din România care folosesc soluţia ePayment(R) s-a ridicat la 160.000. Nivelul întregii industrii de plăţi online prin card pentru aceeaşi perioadă se ridică la aproape 16,5 milioane euro şi 200.000 tranzacţii, conform datelor publicate de RomCard.
În acest context, GECAD ePayment deţine o cotă de piaţă de circa 87% pentru prima jumătate a anului 2007, raportată la valorile indicate de RomCard, unic procesator final 3D-Secure în România.
"Evoluţia pozitivă din primul semestru se va menţine în lunile următoare şi îşi va accelera ritmul către sfârşitul anului. Urmează trei luni de aşezare a pieţei, pe perioada concediilor, dar ultimul trimestru din 2007 va fi cel mai important: este sezonul cadourilor de Sărbători, al pachetelor turistice de iarnă şi probabil momentul în care se vor materializa şi deciziile de intrare în piaţă ale altor companii mari", apreciază Carmen Sebe, CEO GECAD ePayment.
Elementele care au determinat creşterea pieţei ţin atât de apetitul publicului pentru cumpărăturile online şi plăţile prin card, cât şi de decizia comercianţilor de a promova această alternativă la comerţul clasic.
"Dacă în 2006 aveam o poziţie rezervată şi în cele din urmă piaţa plăţilor online a surprins prin evoluţia din a doua jumătate a anului, în 2007 aşteptările sunt optimiste, iar creşterea nu mai poate fi oprită", spune Marin Mitroi, director general, RomCard.
În 2006, prin parteneriatul cu BRD Groupe Société Générale, GECAD ePayment îşi anunţa intenţia de a introduce standarde internaţionale în piaţa locală de comerţ electronic, bazate pe experienţa companiei din piaţa externă. Acordul între un procesator de plăţi online prin card cu istoric în domeniul securităţii şi o instituţie bancară importantă este primul pas care recomandă comerţul electronic românesc drept un segment sigur şi o oportunitate de business. Urmarea este intrarea imediată în piaţă a unor companii mari (Orange, Blue Air) care au încurajat comenzile şi plăţile online prin card. Astfel, în a doua jumătate a lui 2006 piaţa a crescut cu 330% faţă de primele şase luni ale anului în ceea ce priveşte valorile tranzacţionate. Primul trimestru din 2007 a continuat în acelaşi ritm, volumele tranzacţionate prin soluţia ePayment(R) urcând la aproximativ 5 milioane euro, pentru a ajunge la sfârşitul lui iunie la un total de peste 14 milioane euro.