ÎN TRIMESTRUL AL DOILEA DIN 2021 Profituri importante pentru cele mai mari bănci din SUA

A.V.
Ziarul BURSA #Internaţional / 19 iulie 2021

Profituri importante pentru cele mai mari bănci din SUA

Cresc puternic cheltuielile efectuate de americani cu cardurile de credit

Marile bănci de retail din SUA au raportat recent, pentru perioada aprilie-iunie 2021, profituri importante, pe fondul unei creşteri solide a cheltuielilor de consum, susţinute de stimulentele acordate de guvernul american.

Wells Fargo & Co., JPMorgan Chase & Co., Citigroup Inc. şi Bank of America Corp. au anunţat, săptămâna trecută, un profit net combinat de 33 de miliarde de dolari, alimentat de eliberarea unui total de 9 miliarde de dolari, rezerve constituite anul trecut pentru absorbţia eventualelor pierderi provocate de pandemie. Cifra raportată depăşeşte cu mult estimarea analiştilor, respectiv un profit combinat de 24 de miliarde de dolari, după cele 6 miliarde de dolari - profit înregistrat de aceste bănci în al doilea trimestru din anul anterior.

JPMorgan a raportat un profit net de 11,9 miliarde de dolari pentru trimestrul al doilea din 2021, faţă de 4,7 miliarde de dolari în acelaşi interval din anul precedent; Citigroup - de 6,19 miliarde de dolari, comparativ cu 1,06 miliarde de dolari în anul anterior; Wells Fargo - de 6 miliarde de dolari, faţă de o pierdere de 3,85 miliarde de dolari; iar Bank of America - de 8,96 miliarde de dolari, faţă de un câştig de 3,28 miliarde de dolari.

Directorul executiv al Citigroup, Jane Fraser, a declarat citat de Reuters: "Ritmul redresării globale depăşeşte aşteptările anterioare şi, odată cu această evoluţie, încrederea consumatorilor şi a companiilor creşte".

Pe lângă cele patru mari bănci menţionate, gigantul Goldman Sachs Group Inc., cu operaţiuni pe segmentul de investment banking, a raportat un profit net de 5,35 miliarde de dolari pentru trimestrul al doilea din 2021, cifră care depăşeşte de peste două ori câştigul din trimestrul al doilea din 2020.

Conform Reuters, trebuie remarcat faptul că, în trimestrul al doilea din anul curent, cheltuielile consumatorilor au crescut, în unele cazuri băncile anunţând că acestea au depăşit nivelul pre-pandemic. Pe de altă parte, calitatea creditului s-a îmbunătăţit odată cu creşterea economiilor şi investiţiilor. Băncile subliniază că stimulentele solide acordate de guvernul SUA au contribuit la această dinamică. În plus, lansarea campaniilor de vaccinare la nivelul SUA a ajutat mai mulţi americani să revină la muncă, ceea ce a susţinut cheltuielile de consum.

Menţionăm că profiturile tuturor băncilor din SUA au crescut cu 29,1% în primul trimestru din 2021, comparativ cu precedentele trei luni, după ce creditorii şi-au ajustat în jos aşteptările pentru viitoarele pierderi din împrumuturi, potrivit datelor Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare din SUA (FDIC). Acestea arată că industria bancară americană a înregistrat, în primele trei luni din 2021, profituri de 76,8 miliarde de dolari, în creştere faţă de 58,3 miliarde de dolari în primul trimestru din 2020 şi faţă de 17,3 miliarde de dolari în perioada octombrie-decembrie 2020.

Trei sferturi din toate băncile, sau 74,8%, au raportat profituri nete mai ridicate în primul trimestru din 2021, comparativ cu primele trei luni din 2020, iar ponderea instituţiilor neprofitabile a scăzut de la 7,4% în urmă cu un an, la 3,9%.

Activele totale ale băncilor americane au crescut cu 680,9 miliarde de dolari în primele trei luni din 2021 (+3,1%), faţă de trimestrul precedent, la 22.600 miliarde de dolari.

Cheltuielile cu cardurile de credit Citi au sporit cu 40% în trimestrul al doilea

Odată cu redresarea globală, creditele de consum sunt la căutare. În acest context, gigantul bancar JPMorgan a raportat că, în cazul său, cheltuielile combinate cu cardurile de debit şi credit au crescut cu 22% în perioada aprilie-iunie 2021, în ritm anual.

De asemenea, cheltuielile cu cardurile de credit marca Citi au sporit cu 40% faţă de anul trecut. În cazul Citigroup, soldurile creditelor acordate pe carduri au scăzut cu 4%, mulţi clienţi achitându-le în perioada de raportare.

Mark Mason, directorul financiar al Citigroup, a declarat că, probabil, clienţii vor revini la obiceiurile lor pre-pandemice în privinţa cheltuielilor.

În cazul Wells Fargo, veniturile obţinute de bancă din cardurile de credit au crescut cu 14% în trimestrul al doilea, în ritm anual. Directorul financiar al Wells Fargo, Mike Santomassimo, spune: "Ceea ce vedem acum este că oamenii încep să cheltuiască şi să acţioneze mai mult într-un mod similar celui anterior pandemiei şi, cu siguranţă, din partea consumatorilor, cheltuielile cresc destul de mult, chiar şi raportat la anul 2018".

Cererea de împrumuturi dă, la rândul său, semne de creştere. Soldurile împrumuturilor de la Bank of America, spre exemplu, au crescut cu 5,1 miliarde de dolari faţă de primul trimestru din 2021, potrivit Reuters. Această sumă exclude împrumuturile aferente programului de ajutor al guvernului SUA, acordat în perioada pandemiei. "Creşterea depozitelor este puternică, iar nivelurile împrumuturilor au început să crească", declară Brian Moynihan, CEO-ul Bank of America.

Wells Fargo, Citigroup şi JPMorgan au închis peste 250 de sucursale în prima jumătate a anului

Băncile de retail din SUA şi-au redus numărul sucursalelor şi al angajaţilor în prima jumătate a anului, pariind că o mare parte din vizitele clienţilor la agenţii nu vor mai fi efectuate nici după încheierea pandemiei, dat fiind că s-a schimbat comportamentul acestora.

Wells Fargo, Citigroup şi JPMorgan au închis peste 250 de sucursale în prima jumătate a anului, reprezentând o proporţie de 1% până la 5% din reţelele lor, conform Financial Times, care arată că şi mai multe reduceri de sucursale sunt aşteptate chiar dacă unii creditori se extind în anumite locaţii.

Wells Fargo, societate bancară cu sediul în San Francisco, care avea cel mai mare număr de sucursale din SUA la începutul anului curent, a închis cele mai multe unităţi: 154, adică 3% din reţeaua sa internă. Totodată, banca a eliminat 6% din personalul său.

"Clienţii noştri utilizează din ce în ce mai mult capacităţile digitale", spune directorul financiar al Wells Fargo, Michael Santomassimo, adăugând: "Aceste schimbări şi altele ne-au permis să ajustăm personalul filialelor".

La rândul său, Citigroup şi-a redus numărul de filiale globale cu aproximativ 100 de unităţi, respectiv 4%, închiderile de agenţii având loc în SUA, Mexic şi Asia. JPMorgan a închis aproximativ 40 de sucursale, adică 1% din reţeaua sa.

Reducerile reprezintă o schimbare de strategie faţă de anii anteriori pandemiei, când marile bănci americane începuseră să deschidă noi sucursale în încercarea de a-şi creşte depozitele după aproape un deceniu cu probleme generate de criza financiară.

JPMorgan, spre exemplu, raportase o creştere a numărului de sucursale în ultimul trimestru al anului 2019, pentru prima dată din 2015.

Deşi vizitele clienţilor la sucursale a scăzut dramatic în ultimul deceniu, băncile susţin că punctele fizice rămân importante pentru atragerea şi păstrarea unor clienţi. Astfel, JPMorgan, Citi şi Bank of America aveau planuri de intrare pe noi pieţe americane în 2018 şi 2019, angajamente pe care le-au reiterat recent.

JPMorgan precizează: "Acum, diferenţa este că, prin operaţiunile digitale, putem intra pe o piaţă nouă, cu mai puţine sucursale decât aveam în urmă cu cinci sau zece ani. Astfel putem să servim la fel de mulţi clienţi, dacă nu chiar mai mulţi".

JPMorgan Chase a deschis 200 de sucursale anul trecut pe pieţe precum Minneapolis, Albuquerque şi Boston, chiar dacă numărul total al unităţilor sale a scăzut.

Analiştii au prezis de multă vreme că serviciile bancare online şi mobile vor face în cele din urmă multe sucursale bancare şi locuri de muncă redundante, dar pandemia a accelerat adoptarea la scară largă a operaţiunilor digitale.

Chiar şi clienţii care ar fi ezitat să folosească o aplicaţie bancară pentru o tranzacţie majoră sau pentru o cerere de ipotecă au fost forţaţi să acceseze platformele digitale ale băncilor în timpul lockdown-ului.

În cazul Bank of America, canalele digitale au generat 44% din totalul deschiderilor de conturi şi de cereri de împrumut în trimestrul al doilea din 2021, conform Financial Times, care menţionează că procentul a scăzut uşor, de la 47% în aceeaşi perioadă a anului trecut, când cea mai mare parte a ţării era în lockdown. Însă, nivelul curent este cu mult peste cel de 29% atins în 2019.

Numărul sucursalelor Bank of America a scăzut doar marginal în prima jumătate a anului, conform sursei, dar instituţia de credit a redus 2.500 de posturi în al doilea trimestru, în parte din cauza a ceea ce directorul executiv Brian Moynihan a descris drept "eficienţa consumatorilor".

Directorii băncilor din SUA, inclusiv CEO-ul Wells Fargo, Charlie Scharf, şi Brian Moynihan de la Bank of America, au prezis că personalul va scădea probabil în acest an, dar mai ales prin plecări voluntare sau pensionări, ceea ce este puţin probabil să genereze o reacţie adversă.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb