Veniturile Facebook s-au majorat cu 59% în al treilea trimestru al acestui an, până la valoarea de 3,2 miliarde dolari, 99% din acestea fiind datorate publicităţii, arată raportul trimestrial al companiei făcut public astăzi.
Potrivit documentului, încasările provenite din publicitate au însumat 2,96 miliarde dolari, în urcare cu 64% faţă de acelaşi trimestru al anului trecut. Publicitatea pe platformele mobile a reprezentat 66% din totalul veniturilor din publicitate în acest trimestru, în urcare faţă de 49%, cât era în trimestrul corespunzător al anului trecut.
Plăţile şi alte taxe au reprezentat numai 246 milioane de dolari din totalul încasărilor, şi acestea urcând cu 13% în trimestrul trei 2014 faţă de trimestrul trei 2013.
De asemenea, profitul net al companiei aproape s-a dublat în perioada iulie-septembrie, la 806 milioane de dolari, faţă de 425 milioane de dolari în aceeaşi perioadă a anului trecut.
În schimb, costurile au crescut cu 41% în cel de-al treilea trimestru, în condiţiile în care numărul anagajaţilor Facebook a crescut cu 1.200, în principal după preluarea companiilor WhatsApp şi Oculus.
Acţiunile Facebook au scăzut cu până la 9,7% în prelungirea şedinţei de tranzacţionare de marţi de pe bursa din New York. Titlurile companiei americane au avansat cu aproape 50% de la începutul anului, potrivit The Wall Street Journal.
Numărul de utilizatori activi lunar a urcat cu 33 de milioane, la 1,35 de miliarde în perioada iulie-septembrie, ceea ce înseamnă că aproape jumătate din populaţia conectată la internet la nivel global foloseşte serviciul măcar o dată pe lună, potrivit estimărilor The Wall Street Journal.
La nivelul primelor nouă luni ale anului, veniturile au crescut la 8,6 miliarde de dolari, de la 5,2 miliarde de dolari în perioada corespunzătoare din 2013. De asemenea, profitul la nouă luni s-a ridicat la 2,2 miliarde de dolari, faţă de 977 de milioane de dolari în 2013.
Compania de cercetare de piaţă eMarketer estimează că Facebook va deţine o cotă de 20% din piaţa globală a publicităţii mobile la sfârşitul acestui an. Cota de piaţă a Google, principalul competitorul al Facebook pe această piaţă, va scădea la 45% faţă de 50% în urmă cu doi ani. Piaţa publicităţii mobile este estimată la 36 de miliarde de dolari, potrivit eMarketer.
Facebook a efectuat recent două achiziţii importante, preluând aplicaţia de mesagerie instant WhatsApp într-o tranzacţie evaluată la 19 miliarde de dolari şi dezvoltatorul de echipamente pentru realitate virtuală Oculus VR, pentru 2 miliarde de dolari.