Aproape jumătate din contestaţiile formulate de salariaţii Televiziunii Române, în urma selecţiei pentru concedierea celor 635 de persoane, au fost rezolvate favorabil, după cum ne-a spus Sorin Burtea, membru în Consiliul de Administraţie al TVR din partea angajaţilor.
Domnia sa ne-a declarat: "Au fost 345 de contestaţii rezolvate favorabil, din totalul de 702 contestaţii depuse, ceea ce pune un mare semn de întrebare atât asupra comisiilor de evaluare, cât şi asupra comisiilor de reevaluare. Nu există instituţie de evaluare care să aibă aşa procent de eroare. Celor 345 de angajaţi care au depus contestaţie li s-au mărit notele, existând situaţii în care unii salariaţi care, iniţial, trecuseră testul, vor pleca, pentru că au fost declasaţi după rezolvarea contestaţiilor".
Sorin Burtea susţine că, în comisiile de evaluare, a fost cel puţin un membru "care nu ar fi trebuit să fie acolo, din cauză că are contract în baza căruia colaborează cu TVR şi are interese în televiziune". Rezultatele selecţiei de personal i-au dezamăgit pe mulţi dintre angajaţii din TVR.
"Este tragedie. Sunt persoane super-profesioniste, de zeci de ani în televiziune, cu o experienţă extraordinară, date la o parte de oameni care au venit cu pile, cu intervenţii. Au fost nişte simulacre de evaluări, la comanda cuiva, nu au fost apreciate premiile oamenilor, nu au fost luate în calcul unele răspunsuri", ne-a mai spus Sorin Burtea.
Procesul de selecţie a personalului din Televiziunea Română pentru stabilirea celor 635 de persoane care vor pleca din TVR s-a încheiat la jumătatea lunii decembrie.
După anunţarea rezultatelor, sindicatul de la televiziunea publică a anunţat că un angajat al instituţiei s-a sinucis. Bărbatul, în vârstă de 54 de ani, lucra la postul local de televiziune din Târgu Mureş, în cadrul serviciului de pompieri.
Conducerea televiziunii susţine, însă, că decesul angajatului TVR "a survenit înaintea afişării rezultatelor procesului selecţiei de personal".
Persoanele care nu au trecut testele vor pleca acasă începând cu data de 1 februarie.
Reprezentanţii TVR au anunţat că noua organigramă şi planul de reorganizare devin operaţionale de la începutul lui februarie.
"Consiliul de Administraţie al SRTv a aprobat, în şedinţa de astăzi, 23 ianuarie 2012, punerea în aplicare a noii scheme organizaţionale. Noua organigramă a SRTv va deveni operaţională începând cu data de 1 februarie 2013 şi va conţine 2.450 de locuri de muncă, cuprinzând şi un număr de 55 de cazuri sociale. Hotărârea de suplimentare a numărului angajaţilor SRTv a fost adoptată cu 8 voturi pentru şi 5 împotrivă, fără a dezechilibra parametrii economici previzionaţi în Programul de redresare economică a SRTv aprobat prin HCA nr. 110/2012", se arată în comunicatul TVR.
Acesta precizează că disponibilizările colective reprezintă una dintre măsurile necesare pentru reducerea cheltuielilor televiziunii publice, restabilirea echilibrului financiar şi plata datoriilor acumulate.
Selecţia angajaţilor a presupuns trei etape - depunerea unui memoriu de activitate, susţinerea unui test grilă şi a unui interviu - care, în punctajul final, au contat cu ponderi de 50%, 20% şi, respectiv, 30%.
Atât concedierile colective, cât desfiinţarea unor posturi TV fac parte din Programul de redresare a activităţii din instituţie, întocmit după ce Guvernul a solicitat, prin Ordonanţă de Urgenţă, o strategie de restructurare a TVR.
Executivul a cerut Televiziunii Române să aducă situaţia economică pe linia de plutire, deblocând conturile TVR, care fuseseră blocate integral, timp de circa o lună, în prima parte a anului trecut, de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), în vederea recuperării celor 308 milioane de lei, sumă pe care o datora instituţia statului român, în luna mai.
Televiziunea Publică se confruntă cu probleme financiare grave, înregistrând pierderi şi datorii enorme, potrivit rapoartelor de activitate depuse de Televiziunea Română la Parlament.