INACO oferă 14 premii a câte 400 de lei elevilor din liceele Sectorului 3
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 28 noiembrie 2018
https://inaco.ro/wp-content/uploads/2018/09/Ghidul-meseriilor-viitorului_INACO_10-septembrie-2018.pdf
INACO oferă 14 premii, a câte 400 de lei fiecare, celor peste 1300 de beneficiari direcţi ai Ghidului Meseriilor Viitorului, din cele 14 licee ale Sectorului 3, în competiţia deschisă "Cum îmi proiectez propria meserie în viitor?"
La acest concurs pot participa elevii din cele 7 licee tehnologice şi 7 licee teoretice ale Sectorului 3, beneficiare ale trainingurilor non-formale cu elevii, părinţii şi cadrele didactice din ultimele trei luni. Eseurile creative ale elevilor pot fi trimise la adresa de e-mail: office@inaco.ro, până în data de 5 decembrie. Vom comunica pe site-ul INACO rezultatele şi vom contacta premianţii în data de 10 decembrie, iar în 16 decembrie 2018 vom oferi premiile elevilor câştigători: câte un elev din fiecare liceu, într-un cadru oficial şi în prezenţa mass-mediei.
Asociaţia INACO - Iniţiativa pentru Competitivitate, organism neguvernamental şi non-profit, închide astfel proiectul "Ghidul meseriilor viitorului şi traininguri non-formale cu elevii claselor XI-XII din liceele sectorului 3 care urmează să îşi aleagă parcursul profesional", care s-a derulat în perioada august - decembrie 2018. Proiectul a fost selectat de Primăria Sectorului 3 din Bucureşti pentru finanţarea nerambursabilă de la bugetul local în domeniul "Proiecte educative", cu o valoare totală de 60.000 de lei, din care 48.000 lei asistenţă financiară nerambursabilă şi 12.000 lei cofinanţare prin contribuţie proprie. Mulţumim tuturor companiilor private care ni s-au alăturat: SOCAR, CRIS-TIM, ROMATERMIT, Bursa Română de Mărfuri şi ANDANelectron
"Ghidul meseriilor viitorului" a fost o propunere interactivă reuşită de conştientizare şi responsabilizare a elevilor, părinţilor şi cadrelor didactice din sectorul 3 al Capitalei, foarte bine primit şi apreciat. Am conectat peste 1300 de beneficiari direcţi cu realităţile pieţei muncii de mâine în cadrul celor 14 traininguri non-formale cu elevii şi 6 sesiuni de instruire cu părinţii şi cadrele didactice.
Forumul Economic Mondial susţine că două treimi dintre meseriile de astăzi nu vor mai exista când copiii care intră acum în şcoală vor absolvi şi vor dori să se angajeze. Revoluţia digitală 4.0, cu transformările sale tehnologice profunde ale economiei mondiale, determinate de robotizare, inteligenţa artificială, imprimare 3D, blockchain, realitate virtuală, internetul tuturor lucrurilor, de noile descoperiri ştiinţifice şi tehnologice, vor schimba radical piaţa muncii şi în ţara noastră. Toate domeniile de activitate se resetează, de la agricultură la comerţ, de la producţia industrială la medicină. Meserii repetitive, care presupun efort fizic sau riscuri, sunt în plin proces de automatizare. Munca manuală va fi înlocuită tot mai mult de cea creativă. Universitatea Kent a găsit un foarte bun slogan pentru meseriile de mâine: "Work smart, not hard!" - "Lucrează inteligent, nu cu efort mare!".
Ghidul Meseriilor Viitorului vine cu dovezi în imagini în acest sens, ca principal rezultat al acestui proiect, şi este liber accesibil on-line, prietenos realizat şi uşor de parcurs de către orice tânăr sau adult interesat: ">https://inaco.ro/wp-content/uploads/2018/09/Ghidul-meseriilor-viitorului_INACO_10-septembrie-2018.pdf . Este primul studiu informal românesc realizat de societatea civilă care prezintă tendinţele de formare profesională şi structura de perspectivă a pieţei muncii.
Acest demers informativ-instructiv al INACO se doreşte a fi un program-pilot pentru pregătirea pentru viaţă a tinerilor, el putând fi activat şi în alte licee ale Bucureştiului sau ale ţării, având potenţialul de acţiune educativă la nivel national. Ghidul Meseriilor Viitorului a ajuns deja la Timişoara, Suceava, Botoşani, Piteşti şi urmează alte oraşe ale ţării.
Elevii ne-au cerut, pe drept cuvânt, "să facem ceva" ca ei să poată învăţa şi practica încă din şcoală noile tehnologii despre care vorbim în Ghidul Meseriilor Viitorului. INACO îşi propune acum să găsească parteneri-sponsori alături de care să creeze primul laborator inteligent - Smart Lab 4.0 - din România. Acest nou proiect ar presupune utilarea unei şcoli cu: roboţi educationaţi multifuncţionali, imprimante 3D, scannere 3D, dispozitive VR, software, materiale consumabile, mentenanţă pentru 1 an şi trainingul cadrelor didactice. Acest pas necesar ar contribui la adaptarea şcolilor românesti la provocările revoluţiei tehnologice 4.0 prin practică. Alfabetizarea digitală şi tehnologică a tinerei generaţii devine la fel de importantă ca şi alfabetizarea funcţională. Ori şcoala românească nu are instrumente - prin programă sau dotări - esenţiale în acest sens, desi interesul pentru tehnologiile smart i-ar putea inspira şi atrage pe elevi spre şcoală, iar tehnologiile 4.0 le-ar putea deschide noi ferestre de oportunitate pentru carieră.