Preţul unui "Big Mac" la jumătatea acestei luni a fost de 1,81 dolari. Specialişti din domeniul "burgereconomics" folosesc preţul acestui produs din diferite ţări în comparaţie cu cel din Statele Unite ale Americii, pentru a vedea dacă moneda locală este subevaluată sau supraevaluată în raport cu dolarul. Potrivit teoriei "paritatea puterii de cumpărare" (PPC), ratele de schimb ar trebui să fie aceleaşi în ţări diferite, astfel încît un produs să poată fi cumpărat la aceeaşi sumă.
Potrivit "Economist Intelligence Unit" (EIU), la 14 ianuarie, preţul unui "Big Mac" în SUA era 2,80 dolari. Astfel, în teoria "Big Mac PPC", cei 59.000 de lei cît costa un Big Mac ar trebui să valoreze 2,80 dolari, rezultînd un curs de schimb PPC de 21.071 lei/dolar. Adică leul românesc, prin prisma "burgereconomics", este cu 35% subevaluat faţă de dolar.
Folosind aceeaşi judecată, euro este cu 24% supraevaluat în raport cu dolarul, iar yenul japonez este subevaluat cu 12%. Adepţii teoriei susţin că, pe termen lung, moneda ar trebui să evolueze către cursul de schimb PPC, care asigură cumpărarea aceleiaşi cantităţi de produse. Adică, pe termen lung, euro se va deprecia, iar leul şi yenul se vor aprecia, toate în raport cu dolarul.
Spre deosebire de Polonia, unde zlotul este subevaluat cu 40%, sau Cehia, unde coroana este subevaluată cu 22%, în Ungaria, preţurile sînt cele mai mari din ţările care vor adera la Uniunea Europeană, forintul fiind subevaluat cu numai 16% în comparaţie cu dolarul.
Cu toate acestea, teoria "burgereconomics" nu este agreată de mulţi economişti. Preţurile interne pot fi influenţate de unele bariere comerciale, de diferite taxe şi impozite sau de diferenţele generate de costuri non-comericale.
Pentru a studia puterea de paritate a diferitelor unităţi monetare, divizia "Economist Intelligence Unit", a ales un coş format doar din Big Mac-ul vîndut de McDonald's. Acesta este comercializat în peste 120 de ţări, iar compoziţia lui nu diferă semnificativ de la o ţară la alta. Preţul de referinţă este cel din SUA, format din media preţurilor a patru oraşe: New York, Chicago, San Francisco şi Atlanta. Indicele Big Mac a fost stabilit în urmă cu 18 ani.