Noul proprietar al fostei fabrici suedeze Volvo AB din Rusia a relansat producţia după o pauză de aproape doi ani, intenţionând să producă 2.000 de camioane în 2024, anunţă Reuters.
În februarie 2022, Volvo şi-a suspendat toate operaţiunile de vânzări, service şi producţie din Rusia, iar în octombrie 2022 compania i-a avertizat pe investitori că ar putea fi nevoită să recurgă la noi deprecieri ale activelor sale din Rusia. În 2021, piaţa rusă a generat aproximativ 3% din vânzările de 372 miliarde de coroane suedeze (36,18 miliarde de dolari) ale producătorului de camioane Volvo.
Compania suedeză, a cărei fabrică are o capacitate anuală de 15.000 de camioane, a fost unul dintre producătorii auto occidentali care şi-au suspendat producţia şi în cele din urmă au ieşit de pe piaţa rusă, ca reacţie la invadarea Ucrainei, în februarie 2022. De atunci, producătorii auto din China şi-au sporit la aproape 50% cota de piaţă în Rusia, conform datelor obţinute de Reuters.
În septembrie, activele pe care le avea Volvo în Rusia au fost transferate către Industrial Investments Group şi redenumite Automobile Motor Company (AMO). Detaliile tranzacţiei nu au fost date publicităţii. În 2023 vor fi produse 50 de camioane la AMO, iar în viitor va fi extinsă gama de produse, după cum a informat noul proprietar. Industrial Investments a anunţat că produce un camion de mare capacitate sub marca "Next", dar nu a oferit detalii.
Andrei Alexandrov, directorul executiv al Industrial Investments Group, a anunţat că societatea discută cu un partener străin, dar nu a dezvăluit identitatea acestuia.
Luna aceasta, o investigaţie comună a instituţiilor media independente Verstka şi Buro, cu contribuţii ale colectivului de hackeri din Belarus, Cyber Partisans, arăta că Rusia a importat cel puţin 1.000 de maşini de lux în valoare totală de 93 de milioane de euro prin Belarus, încălcând sancţiunile UE de la începutul războiului din Ucraina, conform novayagazeta.eu.
Echipa din spatele investigaţiei a citat declaraţii vamale care confirmă livrarea a aproximativ 1.000 de maşini din Belarus către Rusia. Cele mai multe au fost modele noi, scumpe, din Germania, SUA, Marea Britanie şi Italia, şi includeau mărci precum Mercedes-Benz, BMW, Audi, Lamborghini şi Volvo. În prezent, există 30 de companii care furnizează maşini premium din Belarus către Rusia. Unele au legături cu anturajul preşedintelui belarus Alexandru Lukaşenko, potrivit sursei citate.
În octombrie, jurnaliştii de la Yle, Societatea Finlandeză de Radiodifuziune, au dezvăluit că Finlanda a devenit o rută de tranzit pentru exportul de maşini de lux către Rusia, folosind dispozitive de urmărire pentru a determina traseul maşinilor după ce au trecut peste graniţă.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 15.12.2023, 13:23)
Proletarii nu vor masini rusesti si chineze?
Nu sunt bune masinile comuniste pentru comunisti?!
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.12.2023, 13:43)
... asta așa se dorește a se înțelege știrea, din pdv propagandistic anti-rusesc ... din moment ce VOLVO s-a retras de pe piața rusă cum se mai produc auto sub brandul VOLVO? ... Dacă cel ce a preluat activele suedeze este o entitate rusă care nu are drept de producție sub brandul ce s-a retras, el va produce sub brandul propriu, NEXT ... sau după părerea unora ”urșii„ nu știu să facă nimic, nici camioane și dacă vor autoturisme există impresia că tușesc dacă conduc auto mărci proprii sau chinezești? A stat cineva să vadă-n detalii cât de ”americane„ sunt iPhone-urile sau Tesla-le ... cu care se mândresc românii de parcă ar fi mărci și branduri naționale? .... Așa că citiți cum trebuie articolul (autorul să pună titlul corect cu situația pe care o dorește prezentată) și comentați în același spirit de normalitate, că altfel încadrarea și a autorului și a comentatorului se va face la aceeași categorie ... !