Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului (MAT) va investi până la 31 decembrie 2022 aproape 1,48 milioane euro pentru promovarea României ca destinaţie turistică atât pentru publicul intern, cât şi în Germania şi Marea Britanie, principalele ţări care furnizează turişti, a anunţat, ieri, ministrul Daniel Cadariu. Din suma respectivă, 409.000 euro vor fi alicaţi pentru dezvoltarea portalului de promovare romania.travel, 250.000 euro pentru angajarea de influenceri prin intermediul unei agenţii de publicitate pentru promovarea atât internă, cât şi în Germania şi Marea Britanie, 627.000 euro pentru promovare combinată în TV şi online în cele două state vest-europene menţionate anterior şi 200.000 euro pentru promovare naţională internă online şi tv.
Daniel Cadariu a declarat că în primele şase luni din 2022, faţă de 2021, s-a înregistrat o creştere totală de 37% a numărului de turişti, până la 4,4 milioane. Dintre aceştia, doar 600.000 de turişti au fost cetăţeni străini. Ministrul Turismului a precizat că suma totală a voucherelor de vacanţă pentru salariaţi emise în acest an este de 252 milioane euro şi a adăugat că nu toate instituţiile publice au îndeplinit obiectivul de emitere a voucherelor.
Amintim că, în urmă cu 12 zile, Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului a publicat, în Monitorul Oficial, Ordinul de Ministru 1.293/08.08.2022, prin care s-a stabilit procedura de avizare a organizaţiilor de management al destinaţiei (OMD).
"Indiferent de nivelul de organizare, misiunea lor va fi creşterea notorietăţţi brandului turistic, a duratei sejurului pentru fiecare turist în parte, precum şi a numărului celor care ne vizitează ţara pe parcursul unui an", a declarat, cu acel prilej, ministrul Antreprenoriatului şi Turismului, Constantin-Daniel Cadariu.
De altfel, ministrul de resort a precizat că o parte din promovarea turistică pentru care în acest an alocă 1,48 milioane euro va fi realizată începând din 2023 de OMD-uri. Pentru îndeplinirea obiectivelor, OMD-urile vor derula activităţi care fac referire la coordonarea procesului de realizare şi implementare a brand-ului destinaţiei, precum şi a strategiei de dezvoltare şi marketing turistic, la integrarea şi coroborarea datelor statistice, realizarea de cercetări de piaţă şi studii, participarea la formarea resurselor umane din turism, atragerea de fonduri naţionale şi europene, dar şi la încheierea de parteneriate cu alte destinaţii apropiate geografic sau tipuri de produse turistice, în vederea creşterii competitivităţii regionale.