Având în vedere cei aproape 9000 de km de cale ferată pentru care am putea să programăm reparaţii capitale, la un ritm normal de recuperare de aproximativ 600 km/an, efortul investiţional necesar este de circa 800 milioane euro anual, este de părere Marius Chiper, directorul general de la CFR Infrastructură.
Deşi este vorba despre o sumă considerabilă ce ar trebui susţinută din bugetul de stat, domnia sa spune că procesul de investiţii în acest domeniu este benefic, a început şi trebuie să continue.
"Acest proces de reabilitare a infrastructurii feroviare nu trebuie să fie întrerupt, mai ales din lipsă de fonduri, pentru că efectele întreruperii unor astfel de lucrări pot fi mai defavorabile chiar decât neînceperea şi neexecutarea acestora", ne-a precizat domnul Chiper, în cadrul unui interviu.
Potrivit şefului CFR, în perioada lucrărilor de reabilitare/reparaţie, condiţiile de exploatare feroviară se diminuează mult şi duc la obstrucţionarea traficului feroviar. Aşadar, cu orice preţ, un proces de modernizare şi reabilitare a infrastructurii feroviare început trebuie finalizat.
Reporter: Ce proiecte de reabilitare a infrastructurii de cale ferată se află în derulare?
Marius Chiper: La nivelul CFR, în acest an sunt mai multe tipuri de programe de reabilitare a infrastructurii. Avem programe finanţate din fonduri externe, programe de reparaţie a infrastructurii din fonduri proprii sau din fonduri de la bugetul de stat, de îmbunătăţire a siguranţei feroviare prin lucrări de înlocuire, reparaţie şi modernizare a instalaţiilor de centralizare a unor staţii sau a unor secţii de circulaţie.