Tinerii Gen Z preferă, într-o proporţie semnificativă, să plătească cu telefonul (49%), spre deosebire de adulţi unde doar unul din trei adoptă acest comportament financiar. În plus, tinerii cu vârsta între 18 şi 24 de ani au un comportament orientat către economisire, 34% dintre aceştia având un cont de economii deschis, conform datelor ING Bank România, se arată într-un comunicat trimis redacţiei.
Deşi este generaţia cea mai deschisă la servicii bancare digitale, cei mai mulţi dintre tineri au nevoie să înţeleagă mai bine noţiunile de bază despre economie. O consultare realizată pe Instagram printre membrii comunităţii, la care au răspuns peste 4.000 de tineri, arată că reprezentanţii Gen Z sunt preocupaţi de inflaţie (44%), şomaj (31%) şi de impactul taxelor mari (25%). Însă doar unul din trei a declarat că îşi planifică bugetul periodic şi aproximativ unul din doi reuşeşte să economisească lunar. În plus, 39% simt că nu reuşesc să îşi organizeze bine cheltuilelile, potrivit comunicatului.
Conform aceluiaşi public, ştirile economice sunt citite zilnic doar de 16% dintre respondenţi, restul declarând fie că nu sunt interesaţi de aceste subiecte (18%) sau că urmăresc numai când apare ceva important (66%), se mai precizează în comunicat.
"Generaţia Z este probabil cea mai fluentă digital generaţie, iar acest lucru se transpune în comportamentul lor cu privire la produsele de banking" a declarat Silvia Jalea, Director de Comunicare Corporate ING Bank România.
Generaţia Z este formată din persoanele născute aproximativ între anii 1995 şi 2012.