România a importat, în primele patru luni din 2023, o cantitate de gaze naturale utilizabile de 436.500 tone echivalent petrol (tep), cu 45,6% (365.200 tep) mai mică faţă de cea din perioada similară a anului trecut, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică (INS), transmite agerpres.ro.
Producţia internă de gaze naturale a fost, în primele patru luni ale acestui an, de 2,54 milioane tep, cu 6,9% (164.200 tep) peste cea din perioada ianuarie-aprilie 2022.
Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză a estimat pentru 2023, în ultima prognoză a echilibrului energetic publicată, o producţie de gaze de 7,61 milioane tep şi importuri de 2,185 milioane tep, în creştere cu 2,1%, respectiv în scădere cu 6,2%, de la an la an, potrivit agerpres.ro.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.06.2023, 14:44)
De fapt INS vrea sa spuna ca INDUSTRIA ROMANIEI A CAZUT! - dar nu poate sa spuna asta in and de alegeri in fata!
s c cre
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de all în data de 18.06.2023, 15:18)
INS a spus zilele trecuta ca si industria a scazut fata de anul trecut, cu vreo 7%, in aceeasi perioada!
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.06.2023, 16:34)
a cazut cu mai mult de atat! datele se "revizuiesc" mereu peste 1-2 ani... de fel dupa alegeri!
atat in nominal cat si in termeni reali! - bunrui /cantitati/marfa produse/vandute.
se vinde stocurile ramase acum... cu cat "Scad" stocurile vechi - depasite ecnomic si ca utilitate in raport cu cresterea pretului la energie" cresc preturile la "ultimele ramase".
ma uitam zilele trecute la inflatia preturilor de masini vechi (SH) in piata: avem inflatie de pret vanzare x2,5 ca medie si x2 minim ca medie in lm rulati fata de 2015... adica tot o forma de Shrinkflation... deeeee siiiiii numarul de stocuri auto vechi pe patru roti este in crestere exponentiala fata de 2015!
Deci masini mai vechi, cu rulaj mai mare la de x2,5 minim pret fata de 2015! = specula!
s c cret