În ultimii ani, organizaţiile culturale din ţara noastră întîmpină tot mai multe dificultăţi de natură economică în încercarea lor de a-şi derula activităţi pe o bază continuă. În acest sens, "Add - Business Chance on Art" a lansat, ieri, un studiu calitativ intitulat "Sponsorizarea în cultură. Atitudini ale comunităţi de afaceri din România". Principala concluzie a studiului lansat a fost că, în ţara noastră, încă nu există o tradiţie de cooperare între sectorul de afaceri şi cel cultural. Studiul a fost realizat în perioada februarie-noiembrie 2003, în cadrul a 34 de marii companii, precum: "Henkel" România, "Excelent", "Coca-Cola" România, "Kraft Foods" România, "Ericsson Telecommunications" România etc.
Cercetarea reprezentanţilor "Add" alături de companiile studiate a ţinut cont de "atitudinea faţă de sponsorizare", "sponsorizarea în cultură", "politica de sponsorizare" şi "dosarul de sponsorizare".
"Sponsorizarea în cultură este redusă, fapt datorat economiei care nu este atît de dezvoltată încît să aloce sume marii culturii", a declarat Dragoş Olea, preşedintele "Add". Potrivit domniei sale, 24 din cele 34 de companii cercetate au susţinut cultura prin sponsorizări.
În prezent, implicarea comunităţii de afaceri în sponsorizarea culturii se realizează prin susţinerea unor programe ocazionale şi mai puţin prin strategii pe termen lung. Acest fapt este motivat de nemulţumirea reprezentanţilor companiilor vizavi de facilitaţile fiscale acordate de stat.
Înfiinţată în 2002, "Add" este o organizaţie non-profit a cărei misiune este să sprijine dezvoltarea abilităţilor creative ale tinerilor.