Brandul italian de genţi "Carpisa" a fost adus în premieră în ţara noastră, în această lună, de către doi acţionari, un român şi un polonez, investiţia în primul magazin necesitând un buget de circa 120.000 de euro, ne-a declarat Anatolie Tighinean, administratorul companiei din ţara noastră.
"Este un produs perfect pentru România, din punct de vedere al designului dar şi din perspectiva preţurilor atractive. Moda italiană este mai apropiată de România şi am sesizat şi oportunitatea dezvoltării acestui brand în România, neexistând până acum. Investiţia în magazinul de la parterul centrului comercial AFI Palace Cotroceni a însumat 120.000 de euro - 70.000 de euro fiind alocaţi amenajării şi mobilării spaţiului de 72 de metri pătraţi, iar 50.000 de euro au fost investiţi în marfa prezentată în magazin".
"Vorbim de produse cu un preţ de până la 100 de euro, media preţurilor produselor ajungând la 30-40 de euro/ articol, echivalentul a circa 150 de lei", a punctat administratorul francizei din ţara noastră.
Domnia sa ne-a mai spus că investiţia realizată de acţionari a fost finanţată din fonduri proprii. "Acţionarul polonez are experienţă în această nişă, dezvoltând anterior franciza Carpisa în Polonia şi Estonia", a afirmat Tighinean. Pe lângă aceste afaceri, acţionarul polonez ar mai avea afaceri în proprietate. Partenerul său este o persoană fizică din Cluj, aflat la primul business.
• Planuri de extindere - două-trei magazine anual
Ritmul de extindere impus de compania-mamă francizaţilor este de două sau trei magazine anual, în oraşele mari din ţară, cu peste 100.000 de locuitori. Acţionarii au deja în plan deschiderea unei noi locaţii, în Constanţa, tot într-un centru comercial, până la sfârşitul acestui an. La nivel european, ritmul de extindere al magazinelor "Carpisa" este de 100 de magazine, în fiecare an.
Magazinul din centrul comercial "AFI Cotroceni" dispune de un număr de şase angajaţi.
"Carpisa" a construit o reţea de franciză, cu 500 de magazine în Italia şi cam treizeci şi cinci în străinătate: Elveţia, Malta, Marea Britanie, Serbia, Germania, Cipru, Grecia, Muntenegru, Polonia, Bosnia, Spania.
Compania are peste 100 de angajaţi la sediul central de lângă Napoli, Italia şi produce aproximativ 100 de produse pe sezon. Potrivit unui site de specialitate, taxa de franciză plătită de francizaţi s-ar ridica la circa 7.500 de euro.