ISTORICUL PRIVATIZĂRII ÎN ROMÂNIA (20) AVAS a absorbit creanţele pe care statul le avea de încasat

Mircea Ursache
Ziarul BURSA #Macroeconomie / 4 iunie 2021

Mircea Ursache

Pentru o imagine concludentă a diversităţii atribuţiilor pe care AVAS (devenită prin fuziunea dintre AVAB - Autoritatea de Valorificare a Activelor Bancare şi APAPS (fosta FPS) - Autoritatea de Privatizare şi Administrare a Participaţiilor Statului) este suficient să amintesc actele normative elaborate de Guvern şi Parlament:

- Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 59/1997 privind destinaţia sumelor încasate de Fondul Proprietăţii de Stat în cadrul procesului de privatizare a societăţilor comerciale la care statul este acţionar ("OUG nr. 59/1997");

- Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale, cu modificările şi completările ulterioare ("OUG nr. 88/ 1997");

- Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.51/1998, republicată, privind valorificarea unor active bancare, cu modificările şi completările ulterioare "(OUG nr. 51/1998");

- Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 119/2001 privind unele măsuri pentru privatizarea SC Combinatul Siderurgic SIDEX SA Galaţi ("OUG nr. 119/2001");

- Legea nr. 333/2001 privind unele măsuri pentru diminuarea consecinţelor încetării răscumpărării de unităţi de fond de către Fondul Naţional de Investiţii ("Legea nr. 33/2001");

- Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, cu modificările şi completările ulterioare ("Legea nr. 137/2002");

Ordonanţa de Guvern nr. 22/2002 privind executarea obligaţiilor de plată ale instituţiilor publice, stabilite prin titluri executorii, cu modificările ulterioare ("OG nr. 22/2002");

Ordonanţa de Guvern nr. 29/2002 privind instituirea unor măsuri pentru recuperarea creanţelor statului şi diminuarea datoriei publice, cu modificările şi completările ulterioare ("OG nr. 29/2002");

Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 42/2003 privind preluarea de către AVAS a creanţei statului provenite din executarea garanţiei emise pentru împrumutul extern acordat SN Îmbunătăţiri Funciare SA (OUG nr. 42/2003");

Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. nr. 95/2003 privind preluarea de către Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare (AVAB) a unor creanţe bugetare în vederea încasării şi virării lor la Fondul Naţional Unic de Asigurări Sociale de Sănătate (FNUASS), cu modificările şi completările ulterioare ("OUG nr. 95/2003");

Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 111/2003 privind utilizarea veniturilor din privatizare şi din valorificarea activelor bancare neperformante, cu modificările şi completările ulterioare ("OUG nr. 111/2003");

Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 23/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare a AVAB prin comasarea prin absorbţie cu Autoritatea pentru Privatizare şi Administrarea Participaţiilor Statului (APAPS), aprobată cu completări prin Legea nr. 360/2004 cu modificările ulterioare ("OUG nr. 23/2004");

Legea nr. 570/2004 privind unele măsuri pentru privatizarea societăţilor comerciale filiale de distribuţie şi furnizare a energiei electrice Electrica Dobrogea SA şi Electrica Banat SA, precum şi unele măsuri pentru reglementarea activităţilor societăţilor comerciale din domeniul distribuţiei de energie electrică ("Legea nr. 570/2004");

Hotărârea de Guvern nr. 837/2004 privind organizarea şi funcţionarea AVAS cu modificările şi completările ulterioare ("HG nr. 837/2004");

Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 37/2004 privind măsuri de diminuare a arieratelor de economie, cu modificările şi completările ulterioare ("OUG nr. 37/2004");

Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 101/2006 privind reorganizarea AVAS prin comasarea prin absorbţie cu Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizarii în Industrie ("OUG nr. 101/2006");

Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 113/2006 privind înfiinţarea Fondului Naţional de Dezvoltare ("OUG nr. 113/2006");

Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 64/2008 privind preluarea de către AVAS a unor creanţe comerciale restanţe aflate în administrarea unităţilor teritoriale subordonate Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat ("OUG nr. 64/2008");

Hotărâre de Guvern nr. 652/2008 privind aprobarea listei creanţelor comerciale restante aflate în administrarea unităţilor teritoriale subordonate Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat şi care se preiau de AVAS ("HG nr. 652/2008").

Aşa cum reiese din această înşirare, instituţia a devenit încet-încet forma de absorbţie a oricăror creanţe pe care statul le avea de încasat. Un exemplu grăitor l-a constituit cazul FNI.

Opinia Cititorului ( 5 )

  1. mr Ursache: am inteles

    despre viitor ce parere aveti? 

    privatizarea Hidromecanica catre primului sahist al tarii cand o sa ne povestiti?

    Dar cum ati creat "prapadul" de la Harinvest cand ne veti povesti??????

    Cand va indurati sa onorati Hotararea Instantei Judecatoresti pentru cei care au castigat, prin proces, dreptul de sume depuse la FNI in anul 2000 ? Multumesc

    ...

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb