Pentru o imagine concludentă a diversităţii atribuţiilor pe care AVAS (devenită prin fuziunea dintre AVAB - Autoritatea de Valorificare a Activelor Bancare şi APAPS (fosta FPS) - Autoritatea de Privatizare şi Administrare a Participaţiilor Statului) este suficient să amintesc actele normative elaborate de Guvern şi Parlament:
- Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 59/1997 privind destinaţia sumelor încasate de Fondul Proprietăţii de Stat în cadrul procesului de privatizare a societăţilor comerciale la care statul este acţionar ("OUG nr. 59/1997");
- Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale, cu modificările şi completările ulterioare ("OUG nr. 88/ 1997");
- Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.51/1998, republicată, privind valorificarea unor active bancare, cu modificările şi completările ulterioare "(OUG nr. 51/1998");
- Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 119/2001 privind unele măsuri pentru privatizarea SC Combinatul Siderurgic SIDEX SA Galaţi ("OUG nr. 119/2001");
- Legea nr. 333/2001 privind unele măsuri pentru diminuarea consecinţelor încetării răscumpărării de unităţi de fond de către Fondul Naţional de Investiţii ("Legea nr. 33/2001");
- Legea nr. 137/2002 privind unele măsuri pentru accelerarea privatizării, cu modificările şi completările ulterioare ("Legea nr. 137/2002");
Ordonanţa de Guvern nr. 22/2002 privind executarea obligaţiilor de plată ale instituţiilor publice, stabilite prin titluri executorii, cu modificările ulterioare ("OG nr. 22/2002");
Ordonanţa de Guvern nr. 29/2002 privind instituirea unor măsuri pentru recuperarea creanţelor statului şi diminuarea datoriei publice, cu modificările şi completările ulterioare ("OG nr. 29/2002");
Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 42/2003 privind preluarea de către AVAS a creanţei statului provenite din executarea garanţiei emise pentru împrumutul extern acordat SN Îmbunătăţiri Funciare SA (OUG nr. 42/2003");
Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. nr. 95/2003 privind preluarea de către Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare (AVAB) a unor creanţe bugetare în vederea încasării şi virării lor la Fondul Naţional Unic de Asigurări Sociale de Sănătate (FNUASS), cu modificările şi completările ulterioare ("OUG nr. 95/2003");
Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 111/2003 privind utilizarea veniturilor din privatizare şi din valorificarea activelor bancare neperformante, cu modificările şi completările ulterioare ("OUG nr. 111/2003");
Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 23/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare a AVAB prin comasarea prin absorbţie cu Autoritatea pentru Privatizare şi Administrarea Participaţiilor Statului (APAPS), aprobată cu completări prin Legea nr. 360/2004 cu modificările ulterioare ("OUG nr. 23/2004");
Legea nr. 570/2004 privind unele măsuri pentru privatizarea societăţilor comerciale filiale de distribuţie şi furnizare a energiei electrice Electrica Dobrogea SA şi Electrica Banat SA, precum şi unele măsuri pentru reglementarea activităţilor societăţilor comerciale din domeniul distribuţiei de energie electrică ("Legea nr. 570/2004");
Hotărârea de Guvern nr. 837/2004 privind organizarea şi funcţionarea AVAS cu modificările şi completările ulterioare ("HG nr. 837/2004");
Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 37/2004 privind măsuri de diminuare a arieratelor de economie, cu modificările şi completările ulterioare ("OUG nr. 37/2004");
Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 101/2006 privind reorganizarea AVAS prin comasarea prin absorbţie cu Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizarii în Industrie ("OUG nr. 101/2006");
Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 113/2006 privind înfiinţarea Fondului Naţional de Dezvoltare ("OUG nr. 113/2006");
Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 64/2008 privind preluarea de către AVAS a unor creanţe comerciale restanţe aflate în administrarea unităţilor teritoriale subordonate Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat ("OUG nr. 64/2008");
Hotărâre de Guvern nr. 652/2008 privind aprobarea listei creanţelor comerciale restante aflate în administrarea unităţilor teritoriale subordonate Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat şi care se preiau de AVAS ("HG nr. 652/2008").
Aşa cum reiese din această înşirare, instituţia a devenit încet-încet forma de absorbţie a oricăror creanţe pe care statul le avea de încasat. Un exemplu grăitor l-a constituit cazul FNI.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 04.06.2021, 04:06)
mr Ursache: am inteles
despre viitor ce parere aveti?
2. Despre
(mesaj trimis de sabin în data de 04.06.2021, 15:04)
privatizarea Hidromecanica catre primului sahist al tarii cand o sa ne povestiti?
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 04.06.2021, 16:07)
Dar cum ati creat "prapadul" de la Harinvest cand ne veti povesti??????
4. AAAS
(mesaj trimis de Miroslav în data de 04.06.2021, 21:56)
Cand va indurati sa onorati Hotararea Instantei Judecatoresti pentru cei care au castigat, prin proces, dreptul de sume depuse la FNI in anul 2000 ? Multumesc
5. Comentariu eliminat conform regulamentului
(mesaj trimis de Redacţia în data de 06.06.2021, 15:23)
...