O lege care prevede ca între proiecţiile din cinematografe şi lansarea filmelor pe platforme de streaming de genul Netflix să existe un anumit interval de timp va fi introdusă în Italia pentru a proteja industria cinematografică, scrie AFP.
Legea vine după ce, în urma Festivalului de la Veneţia, s-a iscat o controversă fără precedent între distribuitorii de film şi giganţii tehnologici, ca Netflix şi Amazon, pornind de la filmul "Roma", care a câştigat Leul de Aur.
Produs de Netflix, filmul lui Alfonso Cuaron va fi lansat totuşi în cinematografe - deşi serviciul de streaming a refuzat iniţial să facă acest lucru - pe 21 noiembrie. Pe platforma de streaming, el va debuta pe 14 decembrie.
Dacă Veneţia a acceptat filme produse de Netflix şi Amazon, Festivalul de Film de la Cannes a refuzat să permită anul acesta participarea în competiţii a unor astfel de pelicule, deoarece lansarea lor în cinematografe nu a fost garantată.
Legea franceză, cea mai strictă din lume, spune că trebuie să existe un interval de 36 de luni între proiecţia filmelor în cinematografe şi lansarea lor pe un serviciu video on demand sau de streaming.
Drept rezultat, Festivalul de la Veneţia a atras mai mulţi cineaşti celebri ale căror filme recente au fost realizate de astfel de servicii - Joel şi Ethan Coen, Paul Greengrass, Alessio Cremonini şi Cuaron.
Ei înşişi au susţinut că orice film câştigător la un festival trebuie să fie disponibil unui public mai larg, nu doar abonaţilor.
Reprezentanţii industriei cinematografice italiene au apelat la ministrul Culturii Alberto Bonisoli să acţioneze şi să introducă o lege care să prevadă "o fereastră" între lansarea în cinematografe şi cea online.