• Valoarea tranzacţiei depăşeşte 800 de milioane de dolari, conform presei străine
Grupul german "Labelux", care deţine marca de pantofi Bally, a decis să cumpere producătorul britanic de încălţăminte de lux "Jimmy Choo", anticipând creşterea viitoare a industriei accesoriilor de lux.
"Labelux" a plătit către fondul de investiţii "TowerBrook Capital Part-ners" LLP peste 500 de milioane de lire sterline (811 milioane de dolari) pentru "Jimmy Choo", potrivit unor surse apropiate tranzacţiei, citate de presa internaţională. Cele două companii nu au dezvăluit preţul achiziţiei.
"Jimmy Choo are un potenţial de creştere enorm şi capacitatea de a crea sinergii de expansiune materială la nivelul grupului nostru", a declarat directorul executiv al "Labelux", Reinhard Mieck.
"Labelux" mai deţine casa de modă "Derek Lam" şi producătorul britanic de bijuterii "Solange Azagury -Partridge".
"Jimmy Choo" a avut vânzări nete de 150 de milioane de lire sterline în 2010, iar creşterea sa depăşeşte 10% pe toate segmentele şi în toate regiunile geografice, potrivit "Labelux". Compania are 120 de magazine în prezent, cifră de două ori mai mare decât la momentul la care a preluat-o "TowerBrook".
Unul dintre fondatorii "Jimmy Choo", Tamara Mellon, şi directorul executiv, Joshua Schulman, vor rămâne în companie după preluare. "TowerBrook" s-a aliat cu Mellon şi alţi membri ai conducerii "Jimmy Choo" pentru preluarea controlului companiei de la "Lion Capital" LLC, în 2007. Oferta respectivă a evaluat producătorul de încălţăminte la 185 de milioane de lire sterline.
"Jimmy Choo" a raportat o creştere anuală a vânzărilor de peste 30% din 2001 până în prezent, ca urmare a expansiunii brandului pe segmentul poşetelor, articolelor din piele, eşarfelor şi al pantofilor sport.
Vânzările de pantofi de lux vor spori cu 20% anual, până în 2013, conform firmei de cercetare Euromonitor.