Actualizare 19:18 Reprezentanţii clienţilor bancari acuză doi comisari europeni că susţin doar interesele băncilor
Reprezentanţii consumatorilor de servicii financiare din ţara noastră, împreună cu organizaţiile similare la nivel european, au transmis o scrisoare comisarilor europeni Jonathan Hill şi Pierre Moscovici, prin care le reproşează că au ţinut cont doar de interesele băncilor, nu şi de cele ale clienţilor, atunci când şi-au exprimat îngrijorarea privind Legea dării în plată.
Scrisoarea, remisă redacţiei, este semnată de Alin Iacob, preşedintele Asociaţiei Utilizatorilor Români de Servicii Financiare din România, de Monique Goyens, directorul general al Organizaţiei Europene a Consumatorilor (BEUC), de Guillaume Prache, directorul general al Federaţiei Europene a Investitorilor şi Utilizatorilor de Servicii Financiare (Better Finance), şi de Annemie Drieskens, preşedintele Confederaţiei Organizaţiilor Familiale din Uniunea Europeană (COFACE).
"Vă scriem pentru a ne exprima îngrijorarea cu privire la scrisoarea pe care aţi trimis-o ministrului român al Finanţelor Publice, Anca Dragu. Comentariile dumneavoastră nu au ţinut cont de amendamentele care au fost aduse Legii, la cererea preşedintelui României, a Băncii Naţionale a României şi a Guvernului, cele mai importante fiind plafonul de 250.000 de euro sau echivalent, excluderea programului «Prima Casă» de sub incidenţa legii şi menţiunea clară că legea se va aplica doar consumatorilor şi ipotecilor pe imobile cu destinaţie de locuinţă", se arată în scrisoare.
De asemenea, reprezentanţii consumatorilor la reproşează celor doi comisari europeni că, în formularea opiniei lor, s-au bazat doar pe informaţiile primite de la bănci, de la BNR sau de la Banca Centrală Europeană, nu şi pe cele furnizate de asociaţiile de consumatori. "Este regretabil că serviciile Comisiei Europene nu au căutat şi opiniile consumatorilor şi utilizatorilor de servicii financiare pe această temă, mai ales că BEUC a transmis o scrisoare deschisă preşedintelui României, în decembrie 2015, iar AURSF, membră a Better Finance, a fost foarte implicată în toate dezbaterile pe marginea acestei legi. Din păcate, scrisoarea dumneavoastră nu menţionează şi efectele pozitive pe care darea în plată le-ar putea avea asupra consumatorilor români aflaţi în dificultate financiară, însă se concentrează exclusiv pe interesele şi stabilitatea instituţiilor financiare", se mai spune în scrisoare.
În document se reaminteşte şi angajamentul Comisiei Europene de a pune în centrul reformei pieţei financiare consumatorul de astfel de servicii şi promisiunea comisarilor vizaţi de a veghea ca drepturile şi interesele utilizatorilor să constituie punctul central în orice decizie la nivelul Uniunii.
Din cauza acestor omisiuni, reprezentanţii consumatorilor readuc în atenţia comisarilor europeni problemele cu care se confruntă debitorii din România.
"Mulţi consumatori se confruntă cu practici comerciale incorecte în zona serviciilor financiare, în special la creditele de consum sau ipotecare. Mulţi dintre ei au fost puternic loviţi de criza financiară şi sunt sufocaţi de plata obligaţiilor lunare. Pe de altă parte, dobânzile în România au fost printre cele mai ridicate din UE, în ciuda veniturilor care se află la extrema cealaltă. Multe din contractele de credit, semnate înainte de criză, când România nu era membră a UE, conţin clauze abuzive. În ultimii ani, tribunalele din ţară au emis numeroase decizii în favoarea consumatorilor care au contestat în instanţă contractele", se menţionează în scrisoare.
Mai mult, în document se atrage atenţia că, în ciuda acestor aspecte, consumatorii nu sunt protejaţi de nicio lege, iar băncile au fost reticente în a negocia cu clienţii soluţii convenabile.
"De aceea, credem că Legea privind darea în plată adoptată de Parlament reprezintă o soluţie pentru un număr mare de debitori aflaţi în dificultate financiară. De asemenea, este esenţial ca legea să se aplice şi contractelor în derulare, astfel încât să fie ajutaţi şi cei care nu-şi mai pot rambursa creditele pentru case", se afirmă în documentul citat.
În urmă cu două săptămâni, comisarii europeni Jonathan Hill (stabilitate financiară, servicii financiare şi uniunea pieţelor de capital) şi Pierre Moscovici (afaceri economice şi financiare, impozitare şi vamă) au transmis o scrisoare ministrului român al Finanţelor Publice, Anca Dragu, prin care îşi exprimau îngrijorarea cu privire la efectele pe care Legea privind darea în plată le va avea asupra stabilităţii sistemului financiar din România, dar şi a economiei în ansamblul ei.
(A.P.)
---------------
Actualizare 17:45 CPBR: "Promulgarea Legii dării în plată în această formă este regretabilă"
Consiliul Patronatelor Bancare din Romania (CPBR) transmite că îşi exprimă "dezamăgirea" pentru faptul că Preşedintele României nu a solicitat verificarea constituţionalităţii Legii dării în plată la Curtea Constituţională şi consideră că promulgarea legii "în această formă este regretabilă", potrivit unui comunicat de presă.
CPBR îşi menţine, astfel, opinia că legea conţine elemente de neconstituţionalitate.
"Considerăm că promulgarea legii în această formă este regretabilă cu atât mai mult cu cât inclusiv autorităţi internaţionale relevante, precum Comisia Europeană, Banca Centrală Europeană şi Fondul Monetar Internaţional şi-au exprimat public rezerve extrem de serioase asupra acestei legi şi a consecinţelor pe care le produce, inclusiv prin lipsa de predictibilitate privind mediul de afaceri şi a climatului investiţional din România", se arată în comunicat.
CPBR mai consideră că forma Legii adoptată de Parlamentul României şi promulgată de Preşedinţie nu este de natură a înlătura îngrijorările exprimate de Comisia Europeană (CE) în "Raportul de ţară al României pentru 2016".
Consiliul aminteşte că, potrivit raportului CE, legea este de natură a afecta disciplina de plată şi activitatea de creditare şi că legea introduce modificări semnificative ale cadrului juridic aplicabil contractelor de credit, contravenind cadrului juridic existent la nivel naţional şi internaţional.
De asemenea, raportul CE atrage atenţia că "aplicabilitatea retroactivă a dispoziţiilor legii ridică motive serioase de îngrijorare privind securitatea juridică, principiului încrederii legitime şi stabilitatea sectorului financiar, că investitorii străini ar putea considera că acest act legislativ este o sursă de insecuritate juridică şi şi-ar putea modifica strategia de investiţii în ceea ce priveşte România, precum şi că legea ar putea avea un impact negativ asupra profitabilităţii şi capitalizării băncilor".
Printre elementele de neconstituţionalitate pe care CPBR consideră că legea le prezintă în continuare se află încălcarea de principii precum cel al previzibilităţii şi accesibilităţii normei legale, al securităţii juridice, al neretroactivităţii legii civile (prin aplicarea legii la creditele în vigoare), al respectării dreptului de proprietate şi libertăţii economice.
"Nu mai puţin important, odată cu intrarea în vigoare a acestei legi, rămân de clarificat o serie de probleme de aplicare derivate din textul lacunar al acesteia. Printre acestea menţionăm aspecte fiscale/contabile, precum regimul de impozitare al debitorilor care vor da imobilele în plată, mecanismul de provizionare din punct de vedere fiscal pentru portofoliul de credite ipotecare al băncilor, tratamentul specific din punct de vedere al taxei pe valoarea adăugată pentru anumite imobile şi altele asemenea, pentru care nu există prevederi specifice", precizează CPBR.
(S.A.)
-----------
Actualizare 12:21 Daniel Zamfir: "Este mai bine ca în România creditele să se dea mai responsabil"
Iniţiatorul Legii dării în plată, Daniel Zamfir a declarat că este mai bine ca în România creditele să se dea mai responsabil.
"Am ajuns în această situaţie deoarece în perioada boom-ului economic s-au dat credite fără acoperire", a precizat Daniel Zamfir.
(I.D.)
-----------
Klaus Iohannis a promulgat Legea dării în plată.
"Această lege a ajuns iniţial la mine şi am retrimis-o în Parlament cu câteva observaţii. Legea nu a fost foarte bine elaborată. Parlamentul a luat în considerare aceste observaţii şi a modificat legea corespunzător şi mi-a trimis-o în forma nouă. Am apreciat că Parlamentul a ţinut cont de sfaturile mele şi consider că legea este bună", a declarat preşedintele Klaus Iohannis.
Augustin Lazăr a fost numit procuror general, a precizat preşedintele.
"Am semnat numirea procurorului general Augustin Lazăr", a mai spus Klaus Iohannis.
Klaus Iohannis a declarat că a avut o discuţie cu Codruţa Kovesi şi cu Mihai Răzvan Ungureanu. "A fost o discuţie constructivă şi s-au lămurit lucrurile. Urmează ca ei doi împreună să găsească soluţii pentru a rezolva problemele apărute între cele două instituţii".
Întrebat de jurnalişti dacă a încălcat Constituţia cerându-i demisia din partid lui Liviu Dragnea, Klaus Iohannis a precizat: "Nu am încălcat Constituţia. Nu am cerut demisia domnului Dragnea pentru că nu am cum să cer demisia acestuia. Eu nu sunt membru PSD şi nu am această cădere. Am spus că, după părerea mea, ar fi bine să renunţe la conducerea partidului".
Preşedintele Klaus Iohannis a anunţat joi că a promulgat legea privind finanţarea partidelor.
"Norma nou introdusă de legiuitor este corectă. Am promulgat această lege", a spus Iohannis, într-o conferinţă de presă la Palatul Cotroceni.
Preşedintele României, Klaus Iohannis, a făcut o declaraţie de presă, joi, 28 aprilie, la ora 12, la Palatul Cotroceni.
1. ...catre Kolo, Anonim, Prafkaleots si restul...
(mesaj trimis de Sambatarul în data de 28.04.2016, 12:33)
Un fleac! V-am cam ciuruit!
1.1. anonim (răspuns la opinia nr. )
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 12:39)
dupa contestatiile de la CCR sa nu cumva sa iasa din lege si pragul de 250000 E [...]
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. )
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 12:55)
cine mai poate sa conteste la CCR? presedintele si premierul nu au facut-o, iar Parlamentul a votat-o. deci, despre ce contestatii la CCR, vorbesti?
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 13:01)
apropo de praguri, am inteles ca imobilele ANL sunt doar pentru cetateni de pana in 35 de ani. nu e asta discriminatoriu fata de cei care au peste 35 de ani? si totusi nimeni nu s-a gandit sa conteste...praguri sunt prezente in multe reglementari si insitutii, doar ca pana la legea darii in plata nu s-a gandit nimeni sa le conteste constitutionalitatea, in afara de postacii bancari
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 13:44)
Bancile tati! Sau primul cetatean pe articolul 26 aliniatul 2 care intra intr-o banca sa ia un credit si i se inchide usa in nas din cauza unora alde Bucur(aia cu apartament de 200 mp langa Palatul Victoria). Ce misto o sa fie, sa vezi atunci crize si spume pe predicatorul pokait.
1.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 14:21)
n-ai inteles nimic, bancile nu contesta constitutionalitatea pragului ci al discriminarii actului de creditare... adica, daca te apuci sa creditezi consumatori cu ipoteca, te trezesti discriminat fata de alti creditori ai altor categorii
1.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 14:56)
la fel cum la ANL oamenii necasatoriti sunt discriminati fata de cei care au nevasta si copii? cum adica este o banca discriminata daca crediteaza cu ipoteca? da, chiar nu inteleg nimic
1.7. Haha (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 17:13)
Ai cerut voie de la Piratu' de vorba?
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 12:34)
Începutul normalității în relația banca-consumator.
Felicitări Zamfir și Piperea.
Oamenii ăstia au eliberat din sclavia în care erau tinute zeci de mii de familii.
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 17:22)
Da
2.2. asta numesti tu normalitate ! (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de wlad în data de 28.04.2016, 23:13)
cei care vor sa faca un credit din momentul asta se vor bucura de conditi mai dure din partea bancilor! se pare ca Zamfir chiar asta a urmarit cind spune "Este mai bine ca în România creditele să se dea mai responsabil" sau cu aceasta lege face jocul si altor jucatori in piata? care nu sunt reglementati de BNR
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 12:50)
Legea se bucura de prezumția de constituționalitate.
Bancile joaca la cacealma ca deobicei.
O sa conteste la tribunal fiecare dare în plata dar în final ele pierd.
Legea e bine făcută de PIPEREA.
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 12:53)
cum a ramas cu mesajul ca nu va fi nicio dare in plata, ca nimeni cinstit nu vrea sa isi dea casa in care locuieste? escrocilor speculatori imobiliari ce sunteti
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 12:54)
legea a fost foarte jegoasa asa cum a fost facuta initial de piperea
3.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 12:58)
nimeni nu vrea sa isi dea casa bancii si sa ajunga in strada, decat daca banca o sa continue sa ia si pielea de pe creditati. atat timp cat exista un dezechilibru major intre obligatiile mele in calitate de creditat si banca, dezechilibru care ma pune intr-o situatie extrem de grava, aceasta lege ma ajuta. cat timp platesc 1100 de lei pe luna dobanda pt o garsoniera si am creditul reesalonat de 4 ani si inca 90 de mii CHF de platit, este evident ca exista un dezechilibru major.
3.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 13:51)
Minciuni! Acum vreo saptamana dereglatul de la Cisnadie facea crize ca vor bancile o baza de date DIP ca sa nu mai pupati credite! Pai, ori sunt creditele rele si nu tre' sa le ia nimeni(mai ales tineretul cociobar, betiv si doritor de plozi), ori facem spume ca nu ne mai dau bancile daca dam in plata? Nu! Voi vreti sa dati case de 40K luate cu 120K si pe urma sa luati alte credite. Dorinta de teapa e evidenta!
3.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 14:11)
Hai ca te oftici !
3.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 14:15)
N-am de ce, eu nu am de gand sa escrochez pe nimeni asa cum ai tu si sefii tai din gccc
3.7. Corect (răspuns la opinia nr. 3.3)
(mesaj trimis de Alois în data de 28.04.2016, 15:10)
Corect! Ai dreptate! Asta nu vad cei ce s-au opus legii cu buna credinta! Postacii bancari o sa isi cam dilueze veniturile dupa promulgarea legii!
3.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 17:25)
Zi cu voce tare poate iti zgarie timpanul.
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 12:59)
ce vrea incompetentul de zamfir sa spuna cu "credite fara acoperire"? Fara discutie ca creditele trebuie sa fie responsabile, dar cine le-a primit nu a fost responsabil? Pai atunci trebuie internal la balaceanca. Asa trebuia sa fie legea: iti stergem datoria dar stai 3 ani la balaceanca sa iti revii.
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 13:10)
nu anonimule, banca este profesionistul, banca era cea care era obligata sa puna pe piata credite responsabile...adica eu, clientul, neprofesionistul sa o invat pe banca cum sa dea credite responsabile?...doamne ce logica defecta au postacii bancilor camatare CHF...
4.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 13:47)
Anonimule, dar poate ne explicati voi cu Zamfir ce inseamna credite responsabile. Ca mai mult decat sa te caute la venituri, la vechime, la istoricul de plata nu vad ce ar putea face. Asa de vorbe sunteti buni, cu argumentatia sunteti voi postacii gccc praf!
4.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 14:13)
nu il mai pomeni pe doamne, doamne, speculator imobiliar imbuibat - tu esti cel care a ridicat preturile la cer pentru ca nu ai stiut sa fii responsabil si sa zici "nu acestui pret" - cersetorule de iertarea datoriei
4.4. Propaganda pokaita scumpeste casele! (răspuns la opinia nr. 4.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 14:18)
Foarte corect. Legea lui Zamfur a crescut preturile apartamentelor in Cluj, Timisoara si Bucuresti si a dublat cererea in ultimul trimestru. E clar, da?
4.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.2)
(mesaj trimis de gabi în data de 28.04.2016, 15:03)
Am sa-ti raspund, credite cu un avans de minim 25% si pe maxim 35% din venitul familiei.
4.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 15:16)
Adica neaccesabile pentru nimeni sau numai pentru garsoniere si apartamente de confort II. Cam asta inseamna responsabilitatea in viziunea ta? Daca da, atunci de ce la englezi avansul pleaca tot de la 5% si tot pe 50% grad de indatorare?
4.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 17:28)
Corect.
Cand mergi la dentist ii spui cum sa plombeze o masea ?
Profesionistul serveste clientul.
4.8. Intreaba Bce, a inrosit tiparnita (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 17:49)
Din 2008.
4.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 17:53)
Se cumpara acolo, cerere oferta.
4.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 17:55)
Cluj e capitala Ardealului poate in viitorul apropiat a Romaniei.
4.11. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 17:57)
E lira , e Toni B aici leul Greu Ponta pana nu demult.
4.12. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.11)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 18:22)
Nu mai e Tony Blair de vreo 10 ani in Anglia [...] analfabet :))))))))))))) Doamne prost mai esti !!!! :))))))))))))))))))) Si ce daca e lira. Adica daca oamenii sunt mai saraci aici tu le pui cheltuieli in spate ca sa le mearga mai bine?! :))))))))))))))))))))))))))))) )))) Repet: Doamne [...] ESTI ! :))))))))))))))))))))))))))
4.13. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.6)
(mesaj trimis de gabi în data de 28.04.2016, 19:39)
Daca nu ai salar sa sustii un credit nu-l faci. Creditele cu 5% avans sunt credite subprime peste tot in lune.
4.14. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 20:50)
De ce vorbesti colorat ?
5. uraaa!!!
(mesaj trimis de Razvan în data de 28.04.2016, 13:08)
Am credit în chf la bp cu marja 8%.
Voi da casa dacă bp nu mi reduce marja la 4%.
Cer prea mult? Bancherilor, Postărilor astp raspuns
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 13:39)
Razvan ,eu am marja 4 ,cuma sa te bucuri la asa marja?Conversia cu discount,sau la cusul istoric,atat.Pana acum am platit ce am luat,daca as da casa s ar bucura camatarii.
5.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 14:17)
marja ta este ridicol de mare - greu de inteles sau crezut - pai nu erau creditele chf cele mai ieftine? cum ai ajuns la o marja atat de mare? 8% era dobanda totala FIXA, nu variabila si nu doar marja, la credite in euro in 2005.
5.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 14:18)
eu am marja de 3%, si platesc 1700 de lei dintr-un salariu de 2800 de lei. am traversat perioada de iarna cu datorii la intretinere si utilitati, am 2 luni de restante la banca si mi-au trimis o hartie cu tot felul de chenare rosii ca urmeaza sa ma execute silit. asta dupa ce le-am scris mailuri peste mailuri ca nu mai pot plati si ca daca si-ar reduce din dobanda, as putea sa le platesc rata si sa imi pastrez casa. evident ca m-am confruntat cu refuzul net al bancii.
5.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 14:20)
ai inclus in marja si ceva comisioane? atentie, comisioanele inseamna dobanda mascata
5.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 14:23)
La mine nu au vrut nici prima de asigurarea sa o reduca ,plateam 280chf pe an,am fct cerere in scris si nu au vrut,abia cand am reziliat asigurarea amenintand ca ma duc la alta firma pr ca am dreptul, mi au facut oferta de 57 chf/an!!!!!
5.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 14:28)
Si totusi erau tineri care scriau pe Hotnews sau pe Mediafax si care tot din salarii de 2800-3000 reuseau sa plateasca si chirie si utilitati si sa puna si ceva de avans deoparte. Ii injurati
ca la usa cortului ca vor sa isi ia o casa la salarii asa "mici", din drogati, retarzi sau curve nu ii scoteati! Ma intreb aia cum de reuseau sa plateasca si intretinere si chirie si sa pastreze si pentru avans, iar tu te plangi pe aici?
5.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.6)
(mesaj trimis de Mihai în data de 28.04.2016, 14:56)
Prieteni, voi nu vedeti ca sunteti asmutiti de banci unul impotriva celorlalti? Legea DIP e corecta, ca de aia se numeste credit IPOTECAR. Si problema nu e in totalitate la banci. Problema e la societate in sine....atata timp cat lumea o sa se multumeasca cu salarii de 2000 lei mediu (450 EUR) pe luna, despre ce vorbim....nu vedeti ca de asta se tot amana adoptarea EURO? Cand o sa realizeze lumea de fapt ca suntem indineii europei, lucram ca scavlii pe salarii de mizerie, despre ce vorbim? Cand o sa descpere batranii ca ei iau o pensie de doar 200 EUR o sa faca infarct. Ne batem joc singuri nii de altii. Si bancherii si postacii lor sa o lase mai moale. Ca primesc bani cu galeata ca venituri pentru intermedieri financiare, fara sa produca un produs fizic, real. Totul e fictiv, Banul in proportie de 90% e fictiv. Daca toata lumea si-ar cere banii din banci fizic in mana, aproape toate ar da faliment instant....check Cipru sau Grecia. Asa ca hai sa nu mai cerem bani pe nimic, ci pe bunuri pe care chiar sa le producem si sa le folosim....caci daca nu echista echilibru, revenim la troc si eliminam mediatorii financiari.
5.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 15:02)
pe Mediafax nu poti sa scrii. sau poate au activat aceasta optiune pentru anumiti postaci dat fiind inclinarea intregului grup (in insolventa acum) catre banci. deh..sunt in insolventa.
iti fac calcule, din 2800 scazi 1700 si ramai cu 1100. scade utilitati +lumina+cablu, mai ramai cu 700 de lei. scade ratb+ metrou, mai raman 600 de lei. stii cat costa un RMN? sau o banala plomba? 600 de lei sa traiesti o luna intreaga, doar ca sa mananci si sa poti munci. Doamne Fereste sa ai nevoie de operatie, sa iti crape spatele sau sa ti se imbolnaveasca cineva din familie. nu-ti permiri nici sa iti crape o teava la baie, sa ti se strice frigiderul sau masina de spalat. dar banca ia 1100 de lei doar dobanda!
5.9. Acum iti vor raspunde (răspuns la opinia nr. 5.3)
(mesaj trimis de Alois în data de 28.04.2016, 15:14)
Acum iti vor raspunde altfel!
5.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.8)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 15:21)
Eu sunt perfect de acord cu tine, dar tot nu ai raspuns. Cum fac unii din 2800 sa plateasca si chirie, utilitati+lumina si alte cheltuieli si sa puna si ceva la banca pentru avans??? Ca doar aia erau caracterizati de sefii gccc ca fiind drogati si betivi. Cum puteau aia sa acopere toate cheltuielile, sa si economiseasca si sa aiba si de "droguri si bautura"?
5.11. Cate clase ai? (răspuns la opinia nr. 5.7)
(mesaj trimis de Gigi în data de 28.04.2016, 15:23)
De curiozitate tu cate clase ai? Sigur nu mai mult de 8 clase..ca altfel invatai Economie in clasa a 11 a si acolo vedeai ca banii fizici sunt cam 10% in timp ce restul sunt bani scripturali. De ce ai printa atatia bani? Care ar fi rationamentul economic? Cat despre trecerea la EURO nici in gluma sa nu zici... in conditiile economiei de acum trecerea la EUR ar insemna sa ajungem mai rau ca Grecia. Productivitate nema, salarii cu maxim 2 zerouri in EUR...Doamne freest!
5.12. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.10)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 15:24)
P.S. Pe Mediafax e plin de propaganda si injuraturile GCCC in comentarii la articolele despre DIP. Cum spui tu ca nu se poate comenta? Acum ma uit la un comentariu al unui anume "fane chf" care o face hoata pe o femeie care vrea un credit ipotecar, desi si el are credit:))))
5.13. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.8)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 16:06)
nu stii nimic despre modul de functionare al bancii si al banului, spui niste aberatii
5.14. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.10)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 16:11)
tu chiar nu intelegi? un om care sta cu chirie, plateste maxim 200 de euro pt o garsoniera, adica 900 de lei, nu 1700 de lei cat e rata mea pt acceeasi garsoniera. ii raman o diferenta de 800 de lei pe care ii poate economisi. mai adauga la cheltuielile mele asigurarea de viata si de imobil, raportate la valoarea initiala de 100 de chf, deci de cateva zeci de CHF esalonate pe luna. intelegi acum diferenta?
5.15. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.10)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 16:13)
Este simplu: chiria ți-o alegi în funcție de cum vrei tu, când vrei tu - poți trăi 6 luni cu 300€, altele cu 200€. Doar te muți unde ai chef și îți place. Dacă refacem calculele folosind o chirie de 200€, decentă, atunci da, rămân aproape încă 200€ lunar pentru economisire.
Există momente în ciclul imobiliar când este mai bine să închiriezi, nu să cumperi. Asta se învață.
5.16. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.13)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 16:19)
o, da, asta mi-au spus si de la banca la asa-zisele negocieri. ca nu pot sa inteleg ce situatia grea are banca, cum ei toti din banca au credite in CHF si ma inteleg, dar sa mai asteptam ca poate apare o lege, ceva...asta imi zic de 3 ani si uite ca a aparut. da, nu inteleg de ce bancii ii este mai simplu sa ma execute silit, decat sa imi reduca principalul cam cu cat mi-ar vinde creditul la recuperator. si mai este o chestie: principiul impreviziunii. datoria mea fata de banca a devenit atat de impovaratoare, de grava si dezechilibrata in raport cu ce am semnat in 2008, incat acest contract trebuie sa inceteze.
5.17. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.11)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 16:47)
incercand sa pari destept, arati de fapt, cat mai trebuie sa inveti. banii scriptici au fost creati d ebanci, ca sa poata credita oricand si oricum, fara numar. asta a dus la inflatie, avantajarea unor grupuri sociale vs altele, etc. a existat la un moment dat o chestie numita etalon-aur, poate nu ai apucat sa inveti despre ea la scoala, care limita capacitatea de expansiune a masei monetare. anyway, ce spune omul pe care ai vrut sa il jignesti, este in esenta, adevarat, iar tu mai ai de citit.
5.18. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.16)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 16:59)
Principiul impreviziunii se aplica doar in noul cod civil, adica doar contractelor semnate dupa data de 1 oct 2011.
5.19. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.14)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 17:05)
Ceea ce nu intelegi tu este mesajul subtil pe care il transmite omul. Ti-l spun eu pe sleau. Dupa epuizarea fondurilor Prima Casa o sa le fie foarte greu celor care vor vreo sa achizitioneze o locuinta sa faca acest pas. Voi sunteti fericiti, altii nu vor fi la fel de fericiti. Intelegi? Sigur, voua va e usor sa ii jigniti sau sa le spuneti sa stea in chirie sau acasa la ma-sa, problema e ca pentru oamenii astia nu face nimeni nimic. Sunt sigur ca Zamfir nu se va grabi sa corecteze ce a stricat si sunt sigur ca postacii GCCC vor fi foarte ocupati in viitorul apropiat cu demonizarea oricui sesizeaza vreo problema creata de darea in plata. Ai inteles acum? Si mai simplu, ala care plateste chirie va trebui sa faca niste ani aceleasi sacrificii pe care le-ai facut si tu, singura diferenta dintre tine si el este ca el va face sacrificiile astea ca sa poti tu sa negociezi cu banca. Clar acum?
5.20. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.17)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 17:15)
ce prost informat esti!!! tu nu ai auzit niciodata de inflatie pe vremea etalonului aur?
Price revolution is a term used to describe a series of economic events from the second half of the 15th century to the first half of the 17th century. The price revolution refers most specifically to the high rate of inflation that occurred during this period across Western Europe. Prices rose on average roughly sixfold over 150 years. This level of inflation amounts to 1–1.5% per year, a relatively low inflation rate for the 20th century standards, but rather high given the monetary policy in place in the 16th century.
Generally it is thought that this high inflation was caused by the large influx of gold and silver from the Spanish treasure fleet from the New World, especially the silver of Bolivia and Mexico which began to be mined in large quantities from 1545 onward.
5.21. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.19)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 17:25)
voi bancile ati manipulat piata imobiliara prin Prima Casa, ati determinat majorarea preturilor la un nivel aberant (si acum, si inainte de 2008), in timp ce calitatea constructiilor a scazut. si eu dar si cel care isi va lua credite dupa mine va avea un avantaj fata de mine: daca i se intampla o nenorocire, ii moare cineva, isi pierde jobul, se imbolnaveste, banca NU o sa il mai haituieasca, asa cum m-a haituit pe mine. nici pe tine, daca ti se intampla ceva rau si nu mai poti plati. intelegi?
5.22. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.21)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 17:45)
Cazi in penibil cu "voi bancile" postacule ! Si totodata imi confirmi banuiala ca nu aveti nici cea mai vaga idee ce vor face cei care vor sa isi cumpere o casa, dupa epuizarea fondurilor PC. Intelegi la cine ma refer, la aia pe care i-ati bagat in rahat ca sa iesiti voi?!
Banca te haituieste pentru ca ai luat niste bani. La fel patesti si daca nu ti-ai platit intretinerea sau facura la telefon sau daca datorezi vreo suma de bani. Vei fi haituit de executori, CODUL CIVIL da dreptul asta oricarui creditor, asa ca nu mai faceti gargara ca nu tine figura.
5.23. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 17:52)
Nu stiu ce sa zic, castigi bine cred ca mai bine alege libertatea.
5.24. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.23)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 18:05)
tu ai avut libertatea de a sta in chirie, ai preferat sa o dai pe angajamentul a de returna un credit; daca vroiai libertate ce ai cautat intr-un contract, iresponsabilule
5.25. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.20)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 20:32)
Altceva mai relevant decat evul mediu si aurul aztecilor nu ai gadit pt a ti sustine argumentele?
5.26. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.24)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 20:35)
Lehman Brothers ce sa zica atunci, Erste Ing ... Care au fost salvate de la faliment?
5.27. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.26)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 20:37)
Tony Blair prim ministrul Angliei ce zice analfabet executat silit?
5.28. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.27)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 21:17)
"ce zice analfabet" + ul
5.29. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.25)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 22:17)
este suficient fara sa intram si in alte exemple, dar pe tine nu te duce capul deloc sa-l intelegi pe acesta foarte simplu
5.30. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.28)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 22:20)
"analfabet executat silit" era formulare completa.tu nu stii nici sa te [...] corect dar dai lectii de romana.mare plasa si a luat zamfur cand te a angajat postac!
5.31. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.29)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 22:32)
Etalonul aur este o institutie moderna, nu are nicio legatura cu evul mediu. Etalonul aur limiteaza capacitatea de a emite moneda, evident ca nu functiona ca atare in epoca marilor descoperiri geografice cand spaniolii si portughezii au adus din colonii cantitati masive de aur provocand scaderea pretului aurului
5.32. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.22)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 22:41)
Nimeni altcineva in afara de banca nu ma haituieste sa ii platesc nu doar dublu, ceea ce am acceptat cand am semnat contractul de credit, ci de 4,5 ori mai mult. Am semnat la 2,8 lei un chf si platesc la 4,2 lei. Banca isi ia dobanda in continuare si la cursul asta, desi liborul este pana in 1 la suta. Esti furios ca legea asta loveste in caracatita banchero imobiliara si poate ai interese directe care iti sunt lovite acum. Spumegi ca unul care a ratat o afacere grozava
5.33. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.32)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 23:24)
Poate are interesul sa si cumpere o casa si nu va mai putea ani buni de acum inainte din cauza ta si a alora ca tine.la asta te ai gandit sau e prea greu pentru tine?
5.34. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.33)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.04.2016, 09:49)
daca nu se mai dau credite cum ziceti voi, preturile caselor o sa scada si o sa poata lua o casa mult mai ok decat am luat eu in 2008, la un pret de cateva ori mai mic! mie mi se pare ca are un avantaj extraordinar, fata de noi astialalti.
6. Legea dava-ș în plex la toți
(mesaj trimis de Pisărescu în data de 28.04.2016, 16:47)
Unde sunt bocitorii de serviciu, mai ales The special one C.Cristi??? Putintica rabdare stimabile, si apare si legea conversiei la cursul istoric, asa ca sa te oftici tu si inca cativa misei de pe aici.Paaa.......șteț i fericiți, iuhuuuuu
6.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 16:54)
ticalos purulent esti tu
6.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 17:01)
te bucuri ca iti dai casa in plata? felicitari pentru ca esti falit, prost si fudul.
6.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 17:07)
Baiatul de mai sus are vreo 3 case, daca da una in plata tot ramane cu 2. Sau credeai ca nu stiu cine esti? ;)
6.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 19:48)
Sute la origine bou imbuibat
6.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 20:53)
Si ieri Cristi C a fost scump la vedere, azi deloc. Cred ca vopseste oua.
6.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 22:28)
Probabil isi cumpara un carlig pentru nas. Dupa ce-si vopsestele oula se intoarce la jobul de baza, gunoier.
6.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 23:13)
Iti cam bagi râtul bălos prin prea multe dosuri și gunoaie
6.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.04.2016, 00:26)
Postac al cămătarilor o să i-ți pierzi slujba fraiere
7. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 17:19)
Scurt si la obiect e asta care ridica din umeri si s-a accidentat.
Felicit Parlamentul in primul rand Asociatiile de consumatori in al doilea rand.
Asociatiilor le cer sa fie in continuare active sa ne reprezinte interesele.
Cand primesc cei executati pe diferenta ca sunt liberi ?
8. SHARE
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 17:46)
Cum sa nu dai ?
9. Cpbr sunt groaznici!!!
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 20:41)
Flutura CE, dar CE a spus ca cele 90 de pagini nu reprezinta punctul lor de vedere.
Beuc ce a spus bancherilor?
Bail in cum este?
10. "Reprezentanti consumatorilor ..."
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 20:49)
De acord din i in totalitate.
Cei doi comisari europeni si-au luat partea sa spuna asa ceva ?
11. Victorieeeee!!!
(mesaj trimis de Sorin în data de 28.04.2016, 22:24)
Pai ce-ai facut ma nene, ma !!! Le-ai da-o pe barosaneala la ficati ??? Le-ai dat perversa de la Cisnadie? Nici ca se putea altfel: CORECT si CORESPUNZATOR !!!
11.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 23:06)
s-a spart buba cu golani si ati inceput sa scrieti dejectii in spatiul public? mars in ferentari, golanilor.
12. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 28.04.2016, 22:30)
Azi n-avem niciun citat al LDP din statul Idaho.
Curand vine baiatul sa nu spuna cum a sustinut Isarescu LDP si cum s-a batut pentru victimele creditarii, cu Piperea, desigur.
13. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 29.04.2016, 00:34)
Felicitări d-lui Zamfir și d-lui Piperea a-ți făcut o lege extraordinar de bună. A-ți scăpat oamenii de jegurile de cămătari că nu-i mai satură dracu de bani. Cămătarii să dea faliment să plece de unde au venit.