Compania franceză "Lafarge" SA, cel mai mare productor mondial de ciment, a lansat ieri un plan menit să-i stimuleze vânzările şi să-i genereze lichidităţi. Compania urmăreşte să-şi diminueze costurile cu 1,30 miliarde euro în intervalul 2012 - 2015 şi să adauge câştigului EBITDA (înainte de interese minoritare, taxe, deprecieri şi amortizări) cel puţin 450 de milioane de euro.
Bruno Lafont, directorul executiv al companiei, a declarat: "Planul pe care îl prezentăm va aduce venituri acţionarilor şi va consolida semnificativ structura noastră financiară (...) Deşi anticipăm un mediu economic solicitant, suntem încrezători că măsurile noastre vor impulsiona vânzările, vor genera lichidităţi şi beneficii acţionarilor".
Compania speră să realizeze economii de cel puţin 400 de milioane de euro în 2012 şi de 350 de milioane de euro în 2013.
"Lafarge" şi-a mai stabilit ca ţintă reducerea datoriei nete sub 10 miliarde de euro cât mai curând posibil în 2013.