Dulcinella România, business românesc de cofetărie şi patiserie cu rădăcini basarabene, a lansat modelul de dezvoltare prin franciză, acest pas fiind parte a strategiei companiei de a deveni lider de piaţă în următorii ani, prin deschiderea a 200 de unităţi. În plus, managementul vizează ca până la finalul acestui an, să deschidă deja două cofetării în franciză la Braşov.
Modelul de francizare Dulcinella Romania are două direcţii de funcţionare: cedarea în franciză a locaţiilor existente (business ready-made) şi oferirea de francize "de la zero".
Pentru preluarea unui business ready-made, investiţia se poate ridica la aproximativ 22.000 de euro şi include taxa de franciză de 10.000 de euro, taxa de marketing 1.500 de euro, redevenţa lunară de 5% din vânzări, cât şi o garanţie de 10.000 de euro pentru bunurile oferite în custodie. Antreprenorii care vor prelua în regim de franciză locaţiile deja deschise vor beneficia de clientela, infrastructura şi toate echipamentele existente şi vor avea obligaţia renovării locaţiei în următoarele 12 luni, conform noului branding al companiei.
În cazul unei locaţii de la zero, investiţia iniţială se poate ridica la 70.000 - 120.00 de euro, dar proprietarii oferă mecanisme de reducere a investiţiei iniţiale, precum oferirea de echipamente în custodie. Astfel, investiţia se poate diminua cu minim 20.000-30.000 euro, în funcţie de suprafaţa locaţiei.
"Purtăm discuţii pentru deschiderea de noi cofetării-patiserii în Bucureşti, Braşov, Brăila, Constanţa. Pentru 2025 estimăm deschiderea a 7 - 10 locaţii în franciză. Există deja un mare interes pentru franciza Dulcinella România, iar pentru noi acest lucru este esenţial, pentru că ne dorim ca produsele noastre să ajungă la cât mai multă lume, peste tot în ţară şi în afara României", a explicat Sergiu Diaconu, reprezentantul acţionarilor Cornelius H Group LTD, fondul de investiţii care deţine Dulcinella România.
Francizarea Dulcinella România se înscrie în strategia lanţului de cofetărie-patiserie de a deveni lider de piaţă până în 2029, prin dezvoltarea reţelei, dar şi prin deschiderea unei noi fabrici de 7.000 mp, la Cernica, lângă Bucureşti.
Dulcinella este un brand fondat în 2005 în Republica Moldova, iar din 2021 a intrat şi pe piaţa din România. Reţeaua are 18 cofetării-patiserii în România, fiind prezentă în Bucureşti, Iaşi, Suceava, Târgu Neamţ, Piatra Neamţ, Roman şi Fălticeni.
"Ştim că în România sunt foarte mulţi tineri antreprenori care vor să-şi deschidă un business, iar noi le oferim ocazia de a construi pe o bază deja existentă, de a investi într-un brand deja cunoscut, care creează şi comercializează produse din ingrediente naturale. În plus, toate noile cofetării-patiserii vor fi dezvoltate conform noului concept, retro-modern şi instagramabil, care reflectă strategia noastră pentru România şi este deja prezent în cea mai recent deschisă cofetărie-patiserie, în centrul Bucureştiului", a adăugat Ion Bouaru, cofondator Cornelius H Group LTD, fondul de investiţii care deţine Dulcinella Romania.
De la preluarea din 2023, fondul de investiţii Cornelius H Group LTD, care deţine Dulcinella Europa, a investit în reţeaua Dulcinella România peste 2,5 milioane de euro.
"Ce e special la Dulcinella România e că 99% din produsele noastre sunt unice pe piaţă, pentru că noi le dezvoltăm şi le producem singuri, ţinem cont constant de feedback-ul şi preferinţele clienţilor, de dorinţele lor în materie de dulce şi sărat. Avem şi câteva produse româneşti care se găsesc şi la alţi producători, precum savarină, amandină, diplomat, din respect pentru piaţa pe care ne aflăm, dar restul produselor sunt create şi semnate doar de noi, acesta fiind unul din avantajele de baza a francizei noastre, produsul unic pe piaţă", explică Ion Mereacre, cofondator Cornelius H Group LTD.
Managementul Dulcinella estimează pentru acest an o cifră de afaceri de 5 milioane de euro, iar pentru 2025 o creştere de 30% - la 6,5 milioane de euro - ca urmare a dezvoltării businessului în România, dar şi la nivel internaţional.