Mai multe lanţuri de magazine europene vor înainta comisarului european pentru Concurenţă, Neelie Kroes, o scrisoare prin care vor cere menţinerea unei distribuţii selective din partea fabricanţilor de mărci prestigioase, ca să-şi protejeze astfel afacerile de comercianţii online, informează presa internaţională.
Poziţia este justificată în scrisoare prin faptul că, spre deosebire de agenţii de vânzare online, magazinele alocă sume importante de bani pentru prezentarea produselor, pentru formarea personalului sau pentru fidelizarea clienţilor.
La nivel european, încă se discută dacă este necesară menţinerea distribuţiei selective, iar marile magazine ce vând mărci de prestigiu doresc acest lucru. De asemenea, comercianţii speră ca producătorul să ţină cont de existenţa magazinelor fizice atunci când face distribuţia mărfurilor.
Semnatarii acestei poziţii comune sunt directorii marilor magazine franceze "Bon Marche", BHV, Galeriile "Lafayette" şi "Printemp", precum şi ai "Selfridges & Harvey Nichols" (Marea Britanie), "Corte Ingles" (Spania), "Brown Thomas" (Irlanda), "Rinascente" (Italia) şi "Bijenkorf" (Olanda).