Contabilii nu vor fi înlocuiţi de roboţi, iar procesele de automatizare şi noile tehnologii îi vor ajuta să fie mai eficienţi în activităţi cu mai multă valoare adăugată, în special pe zona de consultanţă, potrivit managerului departamentului Dezvoltare Business Netradiţional din cadrul Mastercard România, Laura Ştefan.
Anul trecut, Mastercard a derulat un studiu de piaţă, la noi, care viza înţelegerea comportamentului şi a motivaţiilor companiilor din România. Potrivit studiului, principalii doi influenceri din universul unei companii sunt contabilul şi persoana de contact de la bancă.
Laura Ştefan consideră că rolul contabilului este unul vital în viaţa companiei, dar acesta trebuie să devină tot mai instruit, pentru a face faţă provocărilor din viitor.
"Prin urmare, considerăm că rolul contabilului este unul vital în ceea ce priveşte promovarea celor mai potrivite instrumente şi a modului de lucru cel mai eficient într-o companie. Însă, contabilii au şi o foarte mare responsabilitate, întrucât ei trebuie să devină instruiţi în din ce în ce mai multe domenii, că să ştie cum să facă recomandările care se aşteaptă de la aceştia", a declarat Laura Ştefan, citată de news.ro, în cadrul unui congres organizat de Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România (CECCAR).
În faţa provocărilor aduse de noile tehnologii şi a proceselor de automatizare, contabilii vor avea oportunitatea de a deveni mai eficienţi, consideră managerul din cadrul Mastercard, adăugând: "Răspunsul este unul singur: eficientizarea activităţii şi eliberarea timpului pentru alte activităţi cu mai multă valoare adăugată, şi anume consultanţa oferită companiilor, pe care clienţii o aşteaptă şi de care au atâta nevoie".
Totodată, contabilii trebuie să fie tot timpul informaţi privind ofertele băncilor, pentru a putea face comparaţia corect şi pentru a-i putea ajuta eficient pe patronii de IMM-uri, consideră domnia sa.
"Şi zona de inovaţie trebuie să fie destul de bine cunoscută de contabili, pentru că mai ales IMM-urile suferă din acest punct de vedere, în sensul că vieţile lor sunt destul de aglomerate cu activităţile de zi cu zi ale companiei, încât nu le rămâne timp să se mai informeze privind modul în care ar putea să îşi îmbunătăţească activitatea sau oferta către clienţi", a mai spus managerul din cadrul Mastercard.
Laura Ştefan a subliniat că Mastercard s-a gândit să înceapă parteneriatul cu CECCAR tocmai pentru a aduce informaţiile cele mai noi către contabili, aşa încât aceştia să le poată duce mai departe la clienţi, fie că este vorba despre beneficiile POS-urilor pentru micile companii, fie că este vorba despre cele mai noi şi complexe soluţii de deconturi electronice şi raportare pentru corporaţii.