Compania sud-coreeană "LG Electronics" Inc., al doilea producător de telefoane mobile din Asia, raportează, pentru intervalul aprilie-iunie, primele pierderi din ultimele zece trimestre, ca urmare a scăderii preţurilor pe piaţa de profil, dar şi a faptului că vânzările de ecrane cu cristale lichide nu s-au ridicat la nivelul aşteptărilor.
Pierderile companiei au însumat 9,7 miliarde de woni (10 milioane de dolari), comparativ cu un profit de 151 miliarde de woni în trimestrul al doilea din 2005. Vânzărille "LG Electronics" au crescut cu 3,2%, la 5.800 miliarde de woni.
Specialiştii pariau pe un câştig net de 60 de miliarde de woni, la vânzări de 5.700 miliarde de woni.
Divizia de telefoane mobile a companiei, cea mai importantă din structura "LG Electronics", a raportat al doilea trimestru consecutiv cu pierderi, dat fiind că reducerea preţurilor pe piaţa de profil a anulat creşterea cu 11% a vânzărilor unităţii. Pierderile diviziei s-au cifrat la 3 miliarde de woni.
Divizia de ecrane a revenit la profit în trimestrul al doilea (21 miliarde de woni), de la pierderile de anul trecut. Livrările acestei unităţi au sporit cu 24%, la 1.400 miliarde de woni.
Rezultatele publicate de "LG Electronics", ca şi cele anunţate de rivalul "Samsung Electronics" Co. săptămâna trecută, sugerează că producătorii asiatici din domeniul telefoanelor mobile pierd teren în favoarea societăţii europene "Nokia" Oyj, lider mondial în domeniu, respectiv a companiei americane "Motorola" Inc., numărul doi mondial. Piaţa aşteaptă ca aceşti doi producători ("Nokia şi "Motorola") să raporteze o majorare a vânzărilor lor în China şi India.
"LG şi < Samsung > pierd cotă de piaţă şi acest lucru nu este o evoluţie ciclică, ci o problemă structurală", consideră Song In Ho, administrator de portofoliu la "Kyobo Investment Trust Management" Co. din Seul.
Profitul operaţional al "LG Electronics" a sporit cu 32% în trimestrul al doilea din 2006, la 191 miliarde de woni, cifră care depăşeşte estimările analiştilor - 150 miliarde de woni. Pentru trimestrul al treilea din acest an, oficialii companiei aşteaptă o creştere cu 5.900 - 6.000 miliarde de woni a vânzărilor, faţă de 6.000 miliarde în 2005.