În perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2021, clienţii Lidl s-au implicat în susţinerea Centrului Step by Step, în cadrul campaniei de donaţii de la casele de marcat din magazinele din toată ţara ale retailerului, conform unui comunicat de presă remis redacţiei. Suma de peste 101.000 de lei, strânsă cu ajutorul clienţilor, a fost suplimentată de către Lidl până la valoarea de 210.000 de lei pentru ca Centrul Step by Step să dezvolte sisteme de training care să ajute la dezvoltarea abilităţilor profesionale ale cadrelor didactice specializate în educaţia timpurie. În continuare, până pe 31 decembrie 2021, Lidl organizează o nouă campanie de donaţii la casele de marcat în sprijinul Federaţiei Băncilor pentru Alimente din România, organizaţie care are misiunea de combatere a risipei alimentare şi a sărăciei, notează sursa citată.
Educaţia timpurie le oferă copiilor, de la naştere şi până în primii 7 ani de viaţă, condiţii specifice pentru dezvoltarea lor generală, în concordanţă cu caracteristicile individuale şi de vârstă. Pentru a contribui în mod direct la accesul echitabil şi incluziv al tuturor părinţilor şi copiilor la servicii şi resurse pentru educaţia timpurie, Lidl a organizat, în perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2021, o campanie de donaţii la casele de marcat în sprijinul Centrului Step by Step. Suma de peste 101.000 de lei, obţinută cu sprijinul clienţilor Lidl şi suplimentată de retailer până la 210.000 de lei, va fi folosită de către ONG pentru realizarea şi distribuirea de resurse educaţionale pentru părinţi, pregătirea profesioniştilor din domeniul educaţiei timpurii şi promovarea conceptului şi măsurilor pentru susţinerea Dezvoltării Copilăriei Timpurii.
Prin parteneriatul pe termen lung cu Centrul Step by Step, Lidl România continuă investiţiile sale strategice în domeniul educaţiei, contribuind la un viitor mai bun al societăţii prin modernizarea învăţământului românesc şi facilitarea de acces egal la educaţie, la nivel naţional.
Măsuri de diminuare a risipei alimentare - Lupta împotriva sărăciei
Conform comunicatului, datele statistice globale arată că anual se produc 4 miliarde de tone de mâncare, însă aproape o treime din această cantitate nu ajunge să fie consumată. În România, anual se aruncă o cantitate mare de alimente, suficient cât să umple 127.500 de camioane. Aliniate în coloană, aceste camioane reprezintă distanţa de la Bucureşti până la Munchen, conform Ghidului de consum şi păstrare a alimentelor lansat de Food Waste Combat în 2020.
De aceea, în perioada 1 iulie - 31 decembrie 2021, Lidl România organizează o nouă campanie de donaţii la casele de marcat, în sprijinul Federaţiei Băncilor pentru Alimente din România, prin care îşi propune să contribuie la reducerea risipei alimentare, a sărăciei şi a excluziunii sociale. Suma strânsă în cadrul campaniei va fi folosită de către Federaţia Băncilor pentru Alimente din România pentru a continua dezvoltarea infrastructurii reţelei băncilor la nivel naţional.
Lidl România este partener fondator al primei reţele de Bănci pentru Alimente din România, care a ajuns în prezent la 8 filiale active, în Bucureşti, Cluj-Napoca, Roman, Braşov, Oradea, Timişoara, Constanţa şi Craiova. Retailerul şi-a asumat să susţină financiar costurile pentru începerea activităţii în fiecare Bancă Regională înfiinţată şi o parte din costurile de funcţionare, contribuind astfel, la dezvoltarea infrastructurii pentru o asemenea reţea. În plus, pe lângă sprijinul financiar, Lidl donează constant şi produse, pentru îndeplinirea misiunii reţelei, doar în anul 2020 donând aproape 400 tone de produse, care au fost distribuite de către Băncile pentru Alimente către ONG-urile partenere. În continuare, reţeaua urmează să deschidă, din punct de vedere operaţional, o nouă bancă regională şi la Galaţi, iar obiectivul Federaţiei este de a susţine Băncile Regionale pentru a înfiinţa câte un punct de lucru local în fiecare Bancă pentru Alimente Regională.