Piaţa locală de cărămidă va înregistra o creştere de cel puţin 13-15%, în acest an, ne-a declarat Liviu Stoleru, directorul general şi preşedintele Consiliului de Administraţie al Cemacon.
Domnia sa apreciază că 2014 a fost un prim an de creştere şi stabilizare a pieţei, iar semnalele sunt bune: "Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, volumele vândute de Cemacon în primul trimestru din 2015 au crescut cu 51%. Valoric, am înregistrat o creştere de 68%, la peste 11 milioane de lei".
Directorul general Cemacon estimează o majorare a preţurilor pentru materialele de zidărie: "În mod normal, dat fiind faptul că, pe fondul cererii reduse şi a unei oferte excedentare, producătorii au fost nevoiţi să scadă drastic preţurile în ultimii şase ani pentru a-şi comercializa volumele vândute şi, astfel, să absoarbă toate creşterile de costuri de producţie, odată cu reluarea apetitului pentru construcţii, preţurile ar trebui să crească".
În opinia domniei sale, cererea pentru produsele Evoceramic de la Cemacon a crescut semnificativ încă din primul trimestru al anului curent, în ciuda unui nivel mai ridicat al preţurilor companiei, raportat la ceilalţi producători de la noi.
În 2013, Cemacon a lansat pe piaţă gama Evoceramic, în dorinţa de diferenţiere netă faţă de produsele existente la acel moment în piaţă, ne-a spus domnul Stoleru, subliniind că eforturile de vânzare şi comunicare ale companiei s-au axat pe noile produse, pentru schimbarea preferinţelor de consum.
Directorul Cemacon susţine că, în această perioadă, produsul de bază a rămas cel mai comercializat, beneficiind de notorietate foarte ridicată în piaţă, însă, în 2014, ponderea produselor noi în totalul portofoliului a crescut exponenţial, până la aproape 30%.
"Tocmai creşterea cererii pentru aceste produse ne-a determinat să luăm decizia redeschiderii liniei din Zalău, pentru suplimentarea capacităţii de producţie cu 33%", ne-a spus Liviu Stoleru, menţionând: "Poziţionarea fabricilor în judeţul Sălaj ne permite o mai bună acoperire în zona Transilvaniei, regiunea pe care ne şi concentrăm. Anul acesta vom deveni principalul furnizor de blocuri ceramice din Transilvania. Cele mai mari comenzi au venit atât din piaţa noastră naturală, adiacentă judeţului Sălaj, dar şi din zona centrală şi de vest, unde s-a înregistrat şi un avans semnificativ al construcţiilor în 2014".
• Cemacon vrea afaceri mai mari cu 35%, în 2015
Cemacon îşi propune, în acest an, consolidarea şi dezvoltarea afacerii, cu creşteri ale cifrei de afaceri de peste 35% şi un profit operaţional de minimum 17%, potrivit unui comunicat al companiei remis Bursei de Valori Bucureşti (BVB). Un studiu realizat de Interbiz arată că, de la finalul anului trecut, Cemacon se află pe locul doi în topul naţional al producătorilor de blocuri ceramice. Potrivit sursei citate, primele patru companii din top deţin circa 84% din totalul pieţei locale de profil.
Liviu Stoleru a precizat: "Am reuşit să redresăm o afacere românească aflată în dificultate, să o transformăm într-o companie puternică, unul dintre liderii pieţei. În 2010, Cemacon ocupa locul 8 în clasamentul producătorilor, după 3 ani am ajuns pe locul 3 şi după încă 2 ani am reuşit să ajungem pe locul secund la nivel naţional".
În plus, rezultatele studiului Interbiz au arătat că Cemacon a avut anul trecut cea mai bună creştere valorică din rândul producătorilor de blocuri ceramice, faţă de 2013.
În primul trimestru din 2015, volumele vândute au crescut, de asemenea, cu 51%, faţă de aceeaşi perioadă a anului 2014.
Creşterea vânzărilor pe primul trimestru se înscrie în strategia Cemacon de diminuare a fluctuaţiilor vânzărilor în funcţie de sezonalitate şi de generare a unei creşteri continue, potrivit raportului companiei. "Ne aşteptăm ca tendinţa de creştere să se menţină şi pentru trimestrul II al anului. Factorii interni pe baza cărora noi previzionăm creşterea business-ului sunt elementele de performanţă şi diferenţiere a produselor, a abordării comerciale şi a poziţionării în piaţă la nivelul comunicării cu clienţii noştri", se arată în documentul transmis.
Compania se aşteaptă, în trimestrul doi, ca performanţa financiară a companiei să fie îmbunătăţită, ca urmare a semnării noilor pachete de credite cu BCR, ce presupun noi condiţii de rambursare şi valori noi ale dobânzii.
Reprezentanţii producătorului au semnat, în a doua parte a lunii martie, noi contracte de credit cu BCR, care restructurează datoria totală în valoare de 33 milioane de euro.
În ultimii 4 ani, cifra de afaceri a Cemacon a avut o creştere totală de peste 250%, iar compania raportează un profit operaţional de 19% în 2014. În acelaşi timp, fabrica de la Recea a atins în anul 2014 capacitatea de producţie maximă, în ciuda faptului ca piaţa blocurilor ceramice s-a redus cu mai mult de 40% faţă de anul 2008. În 2013, acţionariatul companiei s-a consolidat prin intrarea fondului de investiţii finlandez KJK şi prin creşterea ponderii altor investitori instituţionali; astăzi, peste 95% din capitalul companiei este deţinut de acţionari instituţionali.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 08.05.2015, 00:33)
Daca tot e asa bine la cemacon inseamna ca e bine si la domnul cionca. E cunoscutafratia cionca - stoleru. Stoleru e platit regeste iar cionca isi recupereaza banii pierduti in CEON prin contracte dubioase cu emitentul.
Stoleru, nu mai fura ptr cionca! Ca te prind baietii si mori de foame, hotule.