"Antibiotice" Iaşi a încheiat luna iunie a acestui an cu o livrare importantă de produse injectabile pentru piaţa Statelor Unite ale Americii, potrivit unui comunicat al companiei. Astfel, exporturile societăţii în SUA s-au dublat, în primul semestru al acetui an, faţă de perioada similară din 2015.
Ioan Nani, director general "Antibiotice", a declarat: "Este o livrare importantă de produse finite către piaţa SUA. Cu acest transport, valoare exporturilor de produse finite şi Nistatină realizate către piaţa americană în semestru I, ajunge la 3,4 milioane de dolari, o valoarea dublă faţă de cea obţinută în primul semestru din anul 2015".
În iunie, pe porţile companiei Antibiotice au plecat către portul Constanţa 6 containere cu produse injectabile antiinfecţioase, cu eticheta "made by Antibiotice for USA", potrivit companiei, care precizează: "La pacienţii americani de peste ocean vor ajunge Nafcilina de 1g şi 2 g, precum şi Ampicilina de 500 mg, 1g şi 2g, toate produsele fiind utilizate în spitale pentru tratarea infecţiilor. Pe lângă aceste produse, în anul 2015 s-a finalizat procedura de autorizare pe piaţa SUA a unui nou produs marca Antibiotice - 2 doze, Ampicilina cu sulbactam 1,5 g şi 3 g, pulbere pentru soluţie injectabilă/ perfuzabilă, ceea ce creează oportunităţi de creştere a exportului pe această piaţă strategică pentru compania Antibiotice".
Antibiotice a încheiat anul 2015 cu o cifră de afaceri la export de 20,5 milioane euro, în creştere cu 7% faţă de anul 2014. Totodată, profitul din vânzările la export a crescut cu 45% comparativ cu anul anterior.
Pentru produsele finite, principala piaţă de desfacere în anul 2015 a fost America de Nord, mai ales prin exporturile de produse injectabile pe piaţa SUA, Antibiotice având înregistrate 6 produse în această piaţă. De asemenea, produsele finite marca Antibiotice au fost exportate şi pe pieţele din Europa, Orientul Mijlociu şi Rusia - ţările foste C.S.I.
Strategia de creştere pe pieţele internaţionale vizează promovarea produselor atât pe segmentul de piaţă de retail (vânzări în farmacii) cât şi vânzări pe segmentul hospital, mai arată reperzentanţii societăţii.
Antibiotice Iaşi a obţinut, în primul trimestru al acestui an, un profit net de 7,1 milioane de lei, în creştere cu 18% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi cu 39% peste cel bugetat.