Vânzările retail din zona euro şi-au temperat creşterea anuală în februarie 2015, până la 3%, de la 3,2% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 0,2%, după un avans de 0,9% în luna anterioară. Vânzările retail din UE au crescut cu o rată anuală de 3,6%, în condiţiile unei stagnări lunare. La nivelul statelor UE, cele mai mari creşteri anuale s-au înregistrat în Luxemburg (+10,2%), Letonia (+9,0%) şi Polonia (+8,3%), iar o scădere anuală de 0,3% s-a înregistrat în Slovacia.
(sursa: Eurostat)
Preţurile de consum din Brazilia şi-au accelerat creşterea anuală în martie 2015, până la 8,1%, de la 7,7% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 1,3%, după un avans de 1,2% în luna anterioară. Preţurile alimentelor şi-au temperat creşterea anuală până la 8,2%, de la 9% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 1,2%, iar preţurile utilităţilor şi-au accelerat creşterea anuală până la 16,8%, de la 11,3% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 5,3%.
(sursa: IBGE)
Producţia industrială din Germania a înregistrat un declin anual de 0,3% în februarie 2015, după o stagnare în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,2%, după un declin de 0,4% în luna anterioară (revizuit de la un avans de 0,6%). Producţia bunurilor de capital şi-a accelerat creşterea anuală până la 1,2%, de la 0,1% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 1,2%, iar producţia bunurilor de consum şi-a accelerat declinul anual până la 1,1%, de la 0,7% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 0,3%.
(sursa: Destatis)
Preţurile de consum din Cehia şi-au accelerat creşterea anuală în martie 2015, până la 0,2%, de la 0,1% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,1%, după un avans de 0,2% în luna anterioară. Preţurile alimentelor şi-au accelerat declinul anual până la 1,9%, de la 1,5% în luna precedentă, în condiţiile unei stagnări lunare, iar preţurile utilităţilor şi-au temperat creşterea anuală până la 1,1%, de la 1,2% în luna anterioară, pe fondul unei stagnări lunare.
(sursa: CZSO)
Preţurile de consum din Olanda au crescut în martie 2015 cu o rată anuală de 0,4%, după un avans de 0,2% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 1,1%, după o creştere de 0,5% în luna anterioară. Preţurile alimentelor şi-au accelerat declinul anual până la 0,7%, de la 0,4% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,1%, iar preţurile utilităţilor şi-au temperat creşterea anuală până la 2,4%, de la 2,5% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 0,1%.
(sursa: CBS)