Creditul acordat rezidenţilor din zona euro şi-a accelerat creşterea anuală până la 6,2% în aprilie 2022, de la 6%, pe fondul unei creşteri anuale de 9,3% a creditului guvernamental, după un avans de 10,1% în luna anterioară, şi a unui avans de 4,8% a creditului neguvernamental. Creditul acordat gospodăriilor populaţiei şi-a temperat creşterea anuală până la 4,4%, de la 4,5%, în condiţiile unei creşteri anuale de 3% a creditului de consum. Creditul ipotecar rezidenţial şi-a temperat creşterea anuală până la 5,3%, de la 5,4%, iar creditul acordat companiilor nefinanciare şi-a accelerat creşterea anuală până la 4,5% de la 3,5%. (Sursa: BCE)
Creditul acordat gospodăriilor din Suedia şi-a menţinut creşterea anuală la 6,8% în aprilie 2022, pe fondul unei noi creşteri lunare de 0,5%. Creditul ipotecar şi-a menţinut creşterea anuală la 6,9%, pe fondul unei noi creşteri lunare de 0,5%, iar creditul de consum şi-a accelerat creşterea anuală până la 7,1%, de la 6,2%, în condiţiile unei creşteri lunare de 1,1%. Creditul acordat companiilor nefinanciare şi-a accelerat creşterea anuală până la 12,1%, de la 11,1%, pe fondul unei creşteri lunare de 1,8%. (Sursa: SCB)
Volumul vânzărilor retail din Suedia şi-a accelerat creşterea anuală în aprilie 2022, până la 2,4%, de la 1,8% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,4%, după un avans de 0,6% în luna anterioară. Vânzările bunurilor de consum curent şi-au temperat creşterea anuală până la 2,1%, de la 2,9%, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,6%, iar vânzările bunurilor de consum durabile au crescut cu o rată anuală de 3,3%, după o creştere de 1,5% în luna anterioară, pe fondul unui avans lunar de 0,7%. (Sursa: SCB)
Volumul vânzărilor retail din Spania a crescut cu o rată anuală de 1,5% în aprilie 2022, după o scădere de 4,1% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 5,3%, după un declin de 4,3% în luna anterioară. Vânzările produselor alimentare au scăzut cu o rată anuală de 3%, după o creştere de 0,5% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 4,2%, iar vânzările produselor nealimentare au crescut cu o rată anuală de 0,2%, după o scădere de 9,7% în luna anterioară, pe fondul unui avans lunar de 10,1%. (Sursa: INE Spain)
Încrederea în economia Cehiei a crescut în luna mai 2022, pe fondul creşterii încrederii la nivelul companiilor. Indicele agregat al încrederii a crescut până la 10 puncte, cel mai ridicat nivel din ultimele 11 luni, de la 8,1 puncte în luna precedentă, în condiţiile în care indicele încrederii companiilor a crescut cu 3,6 puncte, până la 20,3 puncte, iar indicele încrederii consumatorilor a scăzut până la -31 de puncte, cel mai redus nivel din luna mai 2012, de la -26 puncte în luna anterioară. (Sursa: CZSO)