Media Fact Book: Piaţa locală de media este estimată la 778 de milioane de euro în 2024

A.B.
Miscellanea / 17 decembrie

Media Fact Book: Piaţa locală de media este estimată la 778 de milioane de euro în 2024

Piaţa de media din România va încheia anul 2024 pe un trend de creştere stabil, în ciuda provocărilor economice şi geopolitice, depăşind prognozele anterioare. Evenimentele sportive ciclice, precum UEFA Euro 2024 şi Jocurile Olimpice de la Paris 2024, alături de multiplele runde electorale, au generat o creştere semnificativă a veniturilor din publicitate, iar acestea au crescut cu 11% în 2024, comparativ cu anul anterior, atingând o valoare totală de 778 de milioane de euro, conform estimării Initiative România, companie care realizează MediaFactBook, singurul raport anual de analiză a pieţei româneşti de media şi publicitate.

Cotele de piaţă ale veniturilor din publicitate rămân stabile: Televiziunea domină cu 52,2%, urmată de Digital cu 36,4%, OOH cu 6%, Radio cu 4,9%, în timp ce Printul se menţine sub 1%.

"Piaţa media din Romania în 2024 reflectă în continuare transformările consumatorului român din punct de vedere tehnologic, social dar şi economic. Televiziunea rămâne un element de bază al investiţiilor publicitare, fiind canalul cu cel mai mare reach naţional. Aceasta continuă să fie relevantă pentru segmentele urbane prin adaptarea conţinutului cu producţii locale de calitate, transmisiuni live şi o bună înţelegere a rolului platformelor digitale, ceea ce îi permite să atragă un public diversificat şi foarte implicat. Digitalul continuă să domine expansiunea pieţei media, pe fondul creşterii platformelor de streaming, dar şi al conţinutului video scurt pe reţelele sociale. Ascensiunea influenţatorilor locali ca vectori importanţi în campaniile publicitare, mai ales pe platforme precum TikTok, Instagram şi YouTube, este un trend care va avea implicaţii în dinamica industriei de publicitate şi în viitor.

Ultimii ani au arătat o dezvoltare rapidă a publicităţii digitale şi în zona de OOH - numărul de panouri tip LED a crescut semnificativ, iar dinamica acestui sector este de aşteptat să se menţină. Radioul îşi păstrează relevanţa prin oferirea de conţinut local şi emisiuni tematice, adresând un public fidel, în timp ce presa scrisă, deşi cu o prezenţă modestă, rămâne o valoare simbolică pentru anumite sectoare. Este o piaţă agilă, capabilă să se adapteze rapid la schimbări, oferind multiple oportunităţi celor care ştiu să le valorifice rapid. În acest context Media Fact Book rămâne nu doar o analiză anuală a pieţei media, ci şi un instrument important în luarea deciziilor strategice într-o piaţă media aflată într-o efervescentă evoluţie", a spus Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative România.

În 2024, TV-ul a demonstrat o stabilitate solidă, fiind mediul dominant, şi este estimat să ajungă la 406 de milioane de euro, înregistrând o creştere de +10% faţă de 2023.

Piaţa de Digital din România şi-a continuat traiectoria de creştere, ajungând în 2024 la valoarea estimată de 283 de milioane de euro. Creşterea a fost susţinută de digitalizarea continuă, expansiunea comerţului electronic şi schimbările în consumul de media. Google Search a dominat cheltuielile pentru publicitatea digitală, fiind urmat de Display, Social Media şi YouTube. Platforma cu cea mai mare expansiune în 2024 a fost TikTok.

Până la sfârşitul anului 2024, piaţa de OOH este estimată să atingă 46,6 de milioane de euro, reflectând o creştere de +12,5% faţă de bugetele nete din 2023, susţinută de un context economic favorabil şi de competiţia intensificată în sectoare precum Retail, Servicii Financiare şi Automotive. Prognoza pentru piaţa de Radio este de 38 de milioane de euro în 2024, +8% faţă de anul anterior.

Topul sectoarelor economice din punct de vedere al investiţiilor media este dominat de Retail, cu 24% din piaţă şi o creştere de +8% faţă de 2023, atingând o valoare de aproape 190 de milioane de euro. Sectorul de Healthcare păstrează poziţia secundă cu 16% din piaţa totală şi o creştere de 5% faţă de anul anterior. Sectoarele Food & Beverages (+11%), E-commerce (+8%) şi Cosmetice & Îngrijire personală (+8%) au înregistrat creşteri moderate, în timp ce Serviciile Financiare (+20%), Pariuri & Jocuri de Noroc (+17%), HoReCa (+17%), Materiale şi Servicii de Construcţii (+31%) şi Produse pentru Casă (+30%) au avut creşteri mai dinamice. Singurul sector care a înregistrat o scădere a investiţiilor în media este cel de Telecomunicaţii, cu -14% faţă de 2023.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

17 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9756
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7452
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2915
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0219
Gram de aur (XAU)Gram de aur402.6298

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb