Toyota îşi propune să producă cel puţin 2,5 milioane de vehicule anual în China până la sfârşitul deceniului, conform unor surse din industrie, citate de Reuters.
Această decizie marchează o schimbare strategică importantă pentru cel mai mare producător de automobile din lume, având în vedere intensificarea competiţiei cu jucători locali, cum ar fi BYD.
Obiectivul ambiţios al Toyota este un contrast faţă de strategiile altor producători globali, inclusiv japonezi, care reduc producţia sau chiar ies din piaţa chineză.
În timp ce Toyota intenţionează să aducă vânzările şi operaţiunile de producţie mai aproape, pentru a îmbunătăţi eficienţa, compania îşi propune să alinieze mai mult dezvoltarea produselor cu preferinţele locale, mai ales în ceea ce priveşte tehnologiile electrice şi conectate. Totodată, producătorul nipon a informat deja unii furnizori despre planurile de creştere a producţiei, pentru a-şi asigura continuitatea lanţului de aprovizionare.
Toyota urmăreşte, de asemenea, să consolideze fabricarea modelelor sale de vehicule într-o singură locaţie, pentru a elimina redundanţele din producţia locală, ceea ce ar putea ajuta la reducerea costurilor într-o piaţă caracterizată de o concurenţă puternică cu producătorii locali de vehicule electrice.
Compania japoneză s-a confruntat recent cu o scădere a profitului operaţional în China, în parte din cauza costurilor mari de marketing generate de concurenţa intensă cu mărcile chineze.