"Metro" ia avînt pe seama Europei de Est

Virginia Balcu
Ziarul BURSA #Companii #Media-Advertising / 3 august 2005

Grupul "Metro" a înregistrat vînzări de 27,24 miliarde de euro, în primul semestru al anului, informează un comunicat al companiei. Creşterea de 3,9% comparativ cu vînzările înregistrate în aceeaşi perioadă a anului trecut s-a datorat, în principal, pieţei din Europa de Est, unde vînzările au sporit cu 22,3%. Grupul era prezent, la sfîrşitul lunii iunie 2005, în 2.445 locaţii din toată lumea prin diviziile sale: "Metro Cash & Carry", "Media Markt and Saturn", "Real", "Praktiker" şi "Extra Food Stores".

În trimestrul al doilea, vînzările "Metro Cash & Carry" au crescut cu 7%, la 6,89 de miliarde de euro. Excluzînd influenţa cursului valutar, creşterea a fost de 5,1%, în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut. În Europa de Est, vînzările înregistrate de "Metro Cash & Carry" în al doilea trimestru, au crescut cu 24,9%, atingînd 2,11 miliarde de euro. Excluzînd influenţa variaţiilor de curs valutar, vînzările în regiune au realizat un avans de 15,9%, aprecierea monedelor locale fiind compensată de efectul scăderii preţurilor.

"Metro Cash & Carry" a înregistrat un profit înainte de deducerea dobînzilor, taxelor şi amortizărilor (EBITA) în creştere, în al doilea trimestru, atingînd nivelul de 230,7 milioane de euro, faţă de 217 milioane de euro, cu un an în urmă. Ţările care s-au remarcat prin rezultate foarte bune au fost Rusia, Ucraina, Bulgaria şi România, informează sursa citată.

Investiţia în "Praktiker" - de bun augur

Dezvoltarea magazinelor "Praktiker" în România şi Bulgaria a demonstrat potenţialul regiunii, informează compania. În aceste ţări, compania a continuat să se extindă prin deschiderea a două noi magazine. La încheierea trimestrului, "Praktiker" deţinea 341 de magazine, dintre care 278 în Germania, şapte în Europa de Vest şi 56 în Europa de Est.

Vînzările "Praktiker" în Europa de Est au crescut cu 16,3%, la 197 de milioane de euro, în al doilea trimestru al anului, sau cu 8,4%, fără variaţiile de curs. Profitul EBITA al magazinelor "Praktiker" a fost de 59,3 milioane de euro, comparativ cu 40,5 milioane de euro, înregistrat în trimestrul doi al anului trecut.

Investiţiile făcute de divizia "Praktiker" s-au ridicat la 17,9 milioane de euro, comparativ cu 17,1 milioane de euro, făcute în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Hipermarketurile "Real" şi "Extra Food Stores" au înregis-trat vînzări în scădere cu 10%, la 2,37 de miliarde de euro. Evoluţia vînzărilor reflectă renunţarea la unele magazine "Rea"l. În Europa de Est, Polonia şi Turcia, vînzările "Real" au crescut cu 11,1%, la 217,2 miliarde de dolari. Divizia "Real" intenţionează, în continuare, să pătrundă pe piaţa românească.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

22 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7742
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3721
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9774
Gram de aur (XAU)Gram de aur415.3204

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb