Ministerul Fondurilor Europene (MFE) a decis simplificarea aplicaţiei şi îmbunătăţirea metodologiei de ierarhizare a grădiniţelor pentru apelurile de proiecte finanţate din Programul Operaţional Capital Uman (POCU) "Şcoală pentru toţi" şi "Profesori motivaţi în şcoli defavorizate", informează instituţia.
Pentru a veni în sprijinul promotorilor de proiecte care îşi propun reducerea şi prevenirea abandonului şcolar timpuriu şi promovarea accesului egal la învăţământul de calitate au fost simplificate procedurile administrative de încărcare a documentelor în MySMIS. MFE precizează că se clarifică faptul că nu sunt necesare copii în original ale diferitelor documente şi se oferă solicitanţilor posibilitatea de a încărca abia în faza de contractare documentele care dovedesc experienţa profesională a experţilor, deci ulterior depunerii proiectelor.
O altă modificare constă în împărţirea listei iniţiale a grădiniţelor în două liste separate, prima fiind ierarhizarea grădiniţelor fără personalitate juridică (care funcţionează ca structuri arondate unei şcoli) şi, iar a două - ierarhizarea grădiniţelor cu personalitate juridică. Acest corrigendum reglează o eroare în calculul punctajului suplimentar acordat iniţial grădiniţelor cu personalitate juridică.
"Mulţumim tuturor celor care ne-au transmis argumente pentru rectificarea metodologiei de ierarhizare a grădiniţelor cu personalitate juridică. Astfel, prin corrigenda, o mare parte dintre acestea au acum un punctaj suplimentar mai mare - lucru care considerăm că va aduce o valoare în plus proiectelor desfăşurate acolo unde sunt cei mai mulţi copii în situaţii de risc educaţional. De asemenea, mulţumim pentru sugestiile privind simplificarea procedurilor de depunere, în ceea ce priveşte documentele solicitate prin grila de evaluare administrativă", a spus Alina Seghedi, secretar de stat în MFE.
Schimbările nu afectează grădiniţele fără personalitate juridică, iar ele şi-au păstrat punctajul acordat iniţial, conform metodologiei de ierarhizare, menţionează MFE.
Instituţia mai arată: "Pentru grădiniţele cu personalitate juridică au fost introduse criterii de risc educaţional specifice acestora, şi anume: numărul copiilor înscrişi la grădiniţă, procentul copiilor înscrişi, eligibili pentru Legea nr. 248/2015 (care oferă tichete sociale condiţionate de prezenţă, pentru cei mai săraci copii) şi gradul de marginalizare a comunităţii, conform Atlasului Zonelor Urbane Marginalizate şi Atlasului Zonelor Rurale Marginalizate realizate de Banca Mondială. Reamintim că, în cazul ambelor liste, solicitanţii care consideră că o grădiniţă în care se desfăşoară proiectul nu este încadrată în categoria potrivită de risc (din motive ce ţin de completarea eronată a datelor în SIIIR - baza de date a Ministerului Educaţiei) pot transmite datele corecte în analiza de nevoi, urmând ca încadrarea finală în categoria de risc aferentă să fie făcută de MFE, ca parte a procesului de evaluare".
Sistemul informatic MySMIS 2014 pentru apelul "Şcoală pentru toţi" este deschis din data de 13 septembrie 2016 şi se va închide în data de 16 decembrie 2016, ora 16:00. Apelul "Profesori motivaţi în şcoli defavorizate" este deschis din data de 13 septembrie 2016 şi se va închide în data de 14 decembrie, ora 16:00.