Compania celebrului designer american Michael Kors a anunţat ieri că a achiziţionat casa de modă italiană "Versace", într-o tranzacţie evaluată la 1,83 miliarde de euro (2,12 miliarde de dolari), inclusiv datoria, transmit CNBC, MarketWatch, Sky News şi Reuters.
Firma americană de private equity "Blackstone", care în 2014 a preluat o participaţie de 20% din "Versace", va ieşi din afacere. Tranzacţia, care va permite grupului american să intre pe piaţa europeană a produselor de lux, ar urma să se finalizeze în trimestrul patru, în funcţie de obţinerea aprobării autorităţilor de reglementare. "Michael Kors" se aşteaptă ca, în urma cumpărării "Versace", veniturile sale să se majoreze pe termen lung la opt miliarde de dolari, prin dublarea reţelei de magazine, conform Agerpres.
Ca parte a tranzacţiei, Donatella Versace va superviza în continuare brandul. Donatella, fratele ei Santo şi fiica Allegra vor rămâne acţionarii companiei, în timp ce directorul general Jonathan Akeroyd îşi va menţine funcţia.
De asemenea, "Michael Kors" va schimba numele brandului său în Capri Holdings, inspirat de "insula Capri - o destinaţie de lux emblematică şi strălucitoare", a anunţat grupul american.
Veniturile "Versace" pe plan global ar urma să crească la două miliarde de dolari, iar numărul magazinelor - de la 200 la 300.
Tranzacţia vine într-un moment în care "Versace", una dintre ultimele case de modă independente rămase, a oprit Oferta Publică Iniţială (IPO) din cauza condiţiilor de pe pieţele financiare, susţin surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul. "Michael Kors" vrea să achiziţioneze branduri de renume, pentru a crea un rival american la grupurile europene LVMH (cel mai mare grup mondial de produse de lux - care deţine şi brandurile Louis Vuitton, Guerlain şi Givenchy), "Kering" (proprietarul brandurilor Balenciaga şi Yves Saint Laurent) şi "Richemont". Casa de modă "Versace" a fost înfiinţată la Milano, în 1978, de Gianni Versace, care a fost asasinat acum 21 de ani pe plaja din Miami.
Piaţa mondială a produselor de lux era estimată anul trecut la 307 miliarde de dolari şi ar urma să ajungă la 446 miliarde de dolari până în 2025.