Preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a României, Mihai Daraban, a participat pe 20 februarie la deschiderea oficială a celei de-a 51-a ediţii a Târgului de Turism al României, organizat la Centrul Expoziţional Romexpo, potrivit unui comunicat emis redacţiei. Evenimentul, desfăşurat în perioada 20-23 februarie, pune accent pe componenta Business2Business (B2B), oferind profesioniştilor din domeniu posibilitatea de a interacţiona direct cu parteneri de afaceri, furnizori şi specialişti din industrie.
"Este de apreciat faptul că această ediţie a Târgului de Turism al României a înregistrat o creştere substanţială faţă de anul trecut. Standurile expozanţilor ocupă 12.000 de metri pătraţi, faţă de 8.582 de metri pătraţi la precedenta ediţie. Totodată, avem un grad semnificativ de internaţionalizare, de 53%, sunt 190 de expozanţi, dintre care 100 sunt străini. Îmi doresc să întoarcem aceste cifre, astfel încât să fie prezente mai multe companii româneşti. Avem neapărată nevoie de un spot de promovare al României care să ruleze la posturile TV din străinătate, aşa cum se întâmplă cu cele din Turcia sau Bulgaria, care, practic, au invadat televiziunile româneşti. De asemenea, trebuie promovat mai mult turismul intern. România are nevoie ca minimum 15% din Produsul Intern Brut (PIB) să fie realizat de industria turismului", a declarat Mihai Daraban, se se transmite în comunicat.
Prezent la eveniment, ministrul economiei, digitalizării, antreprenoriatului şi turismului, Bogdan-Gruia Ivan, a subliniat că industria turismului poate fi dezvoltată prin reducerea birocraţiei în relaţia dintre operatori şi administraţie. Acesta a menţionat, de asemenea, necesitatea realizării unui profil al turiştilor străini şi români, pentru a răspunde mai bine cerinţelor acestora, precum şi importanţa unor campanii de promovare a României în statele cu potenţial economic mare.