Bătălia pentru fotoliul de Primar General al Capitalei, care se va da în această primăvară, se anunţă a fi una teribilă, peste 20 de oameni fiind decişi să îl lase pe Sorin Oprescu fără post. În lupta electorală s-au înscris tot felul de personaje, care au mai mult sau mai puţin tangenţe cu politica. Ziariste sexy, fotomodele, oameni de afaceri, cântăreţi, patroni de echipe de fotbal, "celebri anonimi" sunt convinşi că au soluţia ideală pentru refacerea din temelii a Bucureştiului. Dincolo de aceste figuri pitoreşti, în cursă sunt angajaţi şi trei oameni care au câştigat destul de serios din afaceri şi care par a fi dispuşi să cheltuie consistent în timpul campaniei electorale, pentru a-şi spori notorietatea şi popularitatea în rân-dul alegătorilor. Fără a acorda foarte multă atenţie sondajelor, este interesant de urmărit felul în care îşi vor face campanie George Becali, Silviu Prigoană şi Irinel Columbeanu, oameni care sunt prezenţi destul de des în studiourile TV. Cel puţin din acest punct de vedere viitoarea campanie electorală se anunţă deosebit de interesantă, cei trei reuşind să capteze în dese rânduri atenţia prin problemele personale pe care le-au avut, sau prin diverse scandaluri în care au fost implicaţi.
La nivel declarativ fiecare dintre aceştia stă foarte bine. Liderul PNG, George Becali, este convins că îndeplineşte condiţiile enunţate de preşedintele Băsescu, pentru ca un candidat să îl învingă pe actualul primar: "Domnul preşedinte a spus că îl poate bate pe Sorin Oprescu cineva care îi spune în faţă şi îl întreabă ce a făcut. Sau dacă îi este total opus lui. Eu cred că îndeplinesc ambele condiţii pe care le-a spus preşedintele Traian Băsescu: îl pot întreba şi ce a făcut şi sunt un candidat opus lui Oprescu. Atunci când am făcut alianţa cu PRM trebuia să avem şi un candidat la Primăria Capitalei. Şi trebuia să găsim un candidat pe măsură, care atrage mai bine electoratul. Am depus actele pentru a fi locuitor al sectorului 1. Voi candida la Primăria Bucureştiului". Nonconformist, Irinel Columbeanu şi-a lansat candidatura printr-un filmuleţ pe youtube, lăsând impresia că va avea o campanie mai puţin obişnuită: "Fără afiliere la vreuna dintre formaţiunile politice ale ţării noastre, fără vreun suport favorizant din partea niciunui trust media şi fără niciun fel de obligaţie faţă de vreun grup prezent sau viitor de interese private, ca simplu cetăţean al Bucureştiului în ultimii 52 de ani, am curajul să mă înscriu în competiţia de a obţine anul acesta din partea dumneavoastră încrederea necesară viitorului primar general al Capitalei pentru următorii patru ani". Tot ca independent intenţioneză să se prezinte în faţa electoratului şi deputatul PDL, Silviu Prigoană: "Am spus că nu mai candidez din partea PDL la alegerile pentru Bucureşti datorită faptului că greii între ghilimele ai partidului Theodor Baconschi, Cristian Preda şi Theodor Paleologu au o campanie împotriva mea, că nu pot reprezenta partidul. Am decis că las intelectualii să reprezinte partidul, să fac pârtie, dacă eu nu sunt suficient de intelectual să-i reprezint, dacă notorietatea nu contează". În cazul acestuia există însă un curent de opinie în partid care consideră că ar fi o greşeală ca votanţii tradiţionali ai PDL să se împartă în două tabere. Cezar Preda nu dă nicio şansă unui alt candidat al partidului în bătălia pentru Primărie: "Dacă Silviu Prigoană nu rămâne în interiorul PDL, candidat sau nu, PDL va ieşi pe locul trei sau patru la alegerile pentru Bucureşti. Dacă Silviu Prigoană va intra în competiţia electorală şi va candida din partea unui alt partid sau a unei alianţe politice, atunci PDL va ieşi pe locul trei sau patru la Bucureşti. Un oraş de talia Bucureştiului nu e format numai din intelectuali sau numai din oameni simpli, el este un amestec. Silviu Prigoană primeşte 20% din voturile bucureştenilor în orice partid s-ar afla şi PDL să-l ţină în PDL".
Conform unui raport Pro Democraţia, în 2008, campania lui Vasile Blaga (PDL) a costat 1.524.536 lei, a lui Ludovic Orban (PNL)- 525.619 lei, iar a lui Sorin Oprescu (independent)- 266.545 lei. În aceste sume nu intră şi "micile atenţii" electorale, împărţite "la pungă", care consumă resurse financiare enorme şi care nu sunt nici asumate şi nici recunoscute de candidaţi.