Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Daniel David, a atras atenţia asupra nivelului ridicat de analfabetism funcţional din România, în special în rândul absolvenţilor de liceu, subliniind necesitatea reformării planurilor-cadru pentru învăţământul liceal. Ministrul a abordat subiectul în cadrul unei dezbateri regionale organizate la Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iaşi.
• Impactul asupra societăţii
Daniel David a evidenţiat faptul că, deşi elevii din România au un nivel de inteligenţă şi creativitate comparabil cu cel al tinerilor din ţările vestice, sistemul de învăţământ nu reuşeşte să le dezvolte competenţele necesare pentru viaţa profesională şi socială: "Nivelul de analfabetism funcţional în diverse domenii şi competenţele absolvenţilor de liceu arată foarte, foarte rău. Este de netolerat pentru o ţară care are ambiţii în educaţie".
Acesta a menţionat că modelele educaţionale folosite în ultimele două decenii au eşuat, contribuind la o creştere îngrijorătoare a analfabetismului funcţional şi a pseudo-cunoaşterii.
• Reforma planurilor-cadru pentru liceu
Ministrul a subliniat că reforma planurilor-cadru este esenţială şi că trebuie realizată printr-un efort colectiv: "Modelele pe care le avem nu mai pot funcţiona. Avem nevoie de analize, simulări şi propuneri noi, astfel încât să ajungem la un sistem educaţional care să fie acceptat de elevi, profesori şi părinţi". Acesta a precizat că ministerul este deschis la dialog şi la propuneri concrete, subliniind că dezbaterea privind noul curriculum nu este doar o formalitate, ci un proces real de consultare publică.
• Dezbateri naţionale pentru noul curriculum liceal
Evenimentul de la Iaşi face parte dintr-o serie de dezbateri regionale privind proiectele de planuri-cadru pentru învăţământul liceal, lansate în consultare publică de Ministerul Educaţiei. Aceste dezbateri au fost deja organizate la Bucureşti şi Cluj-Napoca şi vizează implicarea actorilor educaţionali în conturarea unui sistem de învăţământ adaptat cerinţelor actuale. Reforma propusă de Ministerul Educaţiei va avea un impact direct asupra structurii şi conţinutului învăţământului liceal, având ca obiectiv îmbunătăţirea competenţelor absolvenţilor şi reducerea nivelului de analfabetism funcţional din România.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 27.02.2025, 11:11)
Doar prin desfiintarea ministerului educatiei se poate ajunge acolo.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Silviu în data de 27.02.2025, 11:47)
Pai si e vai de mama lui. Daca il mai desfiintam, votam toti cu CG, ca atat os sa ne duca mintea.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 27.02.2025, 13:13)
Nu se va eradica cu mai multe discipline și cu īncărcarea altora, īn unele cazuri pe motivul patriotismului.
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 27.02.2025, 13:30)
Romania educata si a lucrului bine facut. Evident, CG e de vina pt statul esuat al lui Iohannis, Basescu, Kovesi, si Dragnea. Ministerul Educatiei ar trebui abolit, iar sistemul scolilor sa fie tratat precum NHS-ul Britanic. Sa se dea bani scolilor per elev/student, iar familia elevului / studentul sa aleaga scoala. Programa sa si-o faca scolile. Cerere si oferta. N-ai nevoie de o armata de functionari sa trimiti bani de la A la B.
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 27.02.2025, 14:13)
rîde harb de oala sparta , nici el nu-i departe , ii cade palaria pe ochi de mare ce ii este .
5. Comentariu eliminat conform regulamentului
(mesaj trimis de Redacţia în data de 27.02.2025, 14:22)
...
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de Inginer în data de 27.02.2025, 14:33)
Scuze, completez penultimul rand:
Cred că nu trebuie să FI iindiferenți....
6. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 27.02.2025, 19:06)
s-a prins savantul ca scoala scoate numai tampiti dupa cum bine a zis base.
de cand a spus-o basila si pana in prezent tampitii aia au ajuns in functii cheie, in parlament si senat, ba si prin ue si ce-am ajuns si unde am ajuns se vede.
cine crede ca se rezolva cu blandete si spoieli de dragul spoielii se inseala.
se rezolva cu taiat in carne vie si fara anestezie, ca pe front, in ambele tabere, profesori si elevi.
dar mafia invatamantului e greu de ucis ca si cea a sanatatii, a jocurilor de noroc si multe altele, iar david este din mafie
doar face gargara